zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Sukces to nie choroba

Menedżerowie XXI wieku często zapędzają się w pracy: jak siedzą… - to wstają…, jak stoją… - to już idą…, a jak idą… - to tak naprawdą już doszli.
Izabela Kielczyk. Fot. PR Izabela Kielczyk. Fot. PR

Aż 90 proc. chorób somatycznych wią…że się z wykonywaną… pracą…, pokazały badania przeprowadzone w 2006 r. na zlecenie Naczelnej Rady Lekarskiej. Kto na nie zapada najczęściej? Ci, dla których życie prywatne i zawodowe jest jednością…, nawet gdy to co robią…, sprawia im wielką… przyjemność i satysfakcję™.
Jest wiele pułapek, które czyhają… na osoby pracujące po 60 - 70 godzin tygodniowo. Bywa, że zaczynają… one postrzegać życie w kategoriach przymusu, a nie przyjemności, często wpadają… w nerwowy poł›piech, wyznaczają sobie coraz więcej zadań„. Jeśli praca staje się wartością… nadrzędną…, to koszty, które ponoszą…, są… znaczne. Nie mają czasu dla siebie, nie umieją… się cieszy㇠życiem poza pracą…, brakuje im przyjaciół‚, za to są…: rozbite rodziny, rozedrganie psychiczne, depresja.
Przy długiej liś›cie wymagał wobec siebie, ł‚atwiej o porażki. Im więcej bowiem wyznaczonych celów, tym wię™ksze prawdopodobień„stwo niepowodzeń„. I dopiero na koń„cu tej pogoni po kolejny sukces menedżer zaczyna sobie zadawać pytanie: Czy było warto?

Konsekwencje wielkiej miłości do pracy mogą… by㇠zgubne, ale można się ich ustrzec - trzeba tylko nauczy㇠się oddzielać czas wolny od pracy. Jak?
• Rozważ swoje potrzeby i odpowiedz na pytanie, w jaki sposób można je realizować. Pienię™dzy nie zarabia się tylko dla ich posiadania. Sukcesy zawodowe mają jedynie uł‚atwi㇠osią…ganie celów, a nie by㇠wartością… nadrzę™dną….
• Dokonaj rozróżnienia, co jest dla ciebie odpoczynkiem i relaksem, a co pracą… oraz obowią…zkiem.
• Zaobserwuj, jakie emocje towarzyszą… ci przy wykonywanych zadaniach. Czy są… to radość, satysfakcja i zadowolenie? Czy zł‚ość, zestresowanie, lę™k i poszukiwanie sposobu, by się od tego uwolnić‡?
• Przynajmniej raz na jakiś czas daj się ponieść spontanicznym dział‚aniom. Zrób coś bez zaplanowania!
• Ukł‚adaj rozkł‚ad dnia i go realizuj. Wykonanie nieoczekiwanych zadań„, o ile to możliwe, zle㇠komuś innemu.
• Przynajmniej trzy weekendy w miesiącu zarezerwuj dla siebie i rodziny.
• Dbaj o systematyczny aktywny wypoczynek na powietrzu. Wakacje na odludziu są… dobre, ale nie dla osób, które na co dzień żyją… na wysokich obrotach, z wysokim poziomem adrenaliny we krwi.
• Żyj w myśl zasady 'praca to nie jedyny cel w życiu'.

Jest taka anegdota o młodym czł‚owieku, który osią…gną…wszy sukces zawodowy i finansowy, postanowił odnaleźć‡ mą…drość życia, dowiedzie㇠się, jak ży㇠bez nerwów i stresu. Przebył długą… podróż do Tybetu, by zadać to pytanie mę™drcowi. Gdy już doszł‚o do spotkania, mę™drzec odparł‚: 'Jak siedzisz, to siedź, jak stoisz to stój, jak idziesz to idź'. Młody czł‚owiek się zdziwił‚, bo 'przecież wszyscy tak robią…'! Na to mę™drzec odrzekł‚: 'Nieprawda. Ludzie XXI wieku jak siedzą… - to wstają…, jak stoją… - to już idą…, a jak idą - to tak naprawdą już doszli. I dlatego ciꙿko im znaleźć‡ równowagę™ w życiu'. Warto o tym pamiętać i mie㇠ś›wiadomość, że nie istnieje żadna cudowna tabletka, która zmieni nasz stosunek do pracy, życia, rodziny i samych siebie. To wymaga ciągł‚ej pracy nad sobą. Trzeba wiedzieć‡, kiedy powiedzie㇠'stop!' i nauczy㇠się odczuwania satysfakcji z bieżą…cych osiągnięć.

Izabela Kielczyk, psycholog biznesu, współ‚właścicielka firmy szkoleniowej Label sp. z o.o., osobisty coach prezesów, dyrektorów, menedżerów.

Manager Magazin, Numer 6 (31) Czerwiec 2007


Psycholog biznesu

 

Izabela Kielczyk - Psycholog biznesu
Psycholog biznesu


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.