zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Wskaźniki zaangażowania szefa

Przywództwo nie jest związane z pozycją… w hierarchii firmowej. Powinno by㇠widoczne wszędzie, na każdym poziomie organizacji. Każda firma jest ł‚ań„cuchem powiązanych ze sobą interakcji. Dlatego funkcjonuje dobrze wtedy, kiedy wewnę™trzne relacje mię™dzy ludźmi są… zdrowe.
Wskaźniki zaangażowania szefa. Fot. Shutterstock Wskaźniki zaangażowania szefa. Fot. Shutterstock

Wedł‚ug J. Scherera postawa, zaangażowanie i dział‚anie szefa firmy i jej liderów są… wskazówką… dla innych ludzi w organizacji. Ale, aby tak było w rzeczywistości, liderzy powinni przyjrze㇠się uważnie najpierw sobie.
Odkryj, kim jesteś, pokaż, kim jesteś i zmieniaj na lepsze siebie i ś›wiat, w którym żyjesz - to trzy główne zadania lidera wedł‚ug Johna Scherera.

Bez podział‚u praca-życie

- Czy jest sposób, aby zintegrować pracę zawodową i życie prywatne? Jak by㇠sobą w pracy? Czy możliwe jest osią…gnię™cie równowagi mię™dzy pracą… a życiem poza nią…? Najbardziej efektywni ludzie, jakich spotkał‚em, łączą… te dwa aspekty w jedną wartość - twierdzi Scherer. Uważa też, że każdy gromadzi w sobie różne doświadczenia, ale tylko niektórzy wyciągają… z tego wnioski.
Nawet najbardziej efektowne tezy mogą by㇠uznawane wyłą…cznie za teorię™, jeżeli nie są… poparte konkretnymi dowodami czy wynikami. Scherer wskazuje na rezultaty badań„ przeprowadzonych już 15 lat temu przez Canadian Institute of Market Driven Quality, w których wzi곂o udział 326 firm o różnej wielkości i różnym profilu. Analizie poddano wymierne wyniki przedsiębiorstw, satysfakcję™ klientów, jakość oferowanych produktów i usług oraz zaangażowanie kadry menedżerskiej we własny rozwój. Badania wykazał‚y bezpoł›redni i wprost proporcjonalny związek mię™dzy rozwijaniem przez liderów swoich kompetencji a wzrostem wartości i wymiernymi wynikami prowadzonych przez nich przedsiębiorstw. Okazał‚o się więc, że wskaźnik zaangażowania szefa we własny rozwój - w doskonalenie kompetencji indywidualnych i zawodowych - był podstawowym wyróżnikiem firm osią…gających znakomite efekty od pozostałych rynkowych graczy.

Prowokujące pytania

20 lat obserwacji i analizy postaw menedżerów oraz liderów organizacji z całego świata powoduje, że John Scherer chętniej zadaje pytania, niż udziela odpowiedzi. Jego zdaniem dobre pytanie ma dużo wię™ksze znaczenie niż szybka odpowiedź. Prowokuje do tego, aby głębiej zastanowi㇠się na sobą i swoim postępowaniem. Burzy też wewnętrzną… stagnację™, stymuluje do oceny sytuacji w nowy, świeży sposób, a co za tym idzie - do własnego rozwoju.
Dlatego też Scherer proponuje pięć pytań„, na które w jego opinii warto sobie odpowiedzieć‡:
1. Z czym muszą się zmierzyć‡? - czyli jakie problemy stoją przede mną…; jakie decyzje muszą™ podjąć; jakim tematom muszą™ się przyjrzeć‡, a czego dotychczas unikał‚em.
2. Co wnoszą™ ze sobą w konfrontacji z problemem, który musimy rozwiązać? - czyli jakie był‚y moje dotychczasowe doświadczenia; czego się obawiam; jakie są… moje oczekiwania i nadzieje.
3. Co mną kieruje? - czyli co mnie napędza do działania (nie chodzi o pozytywną motywację™, ale o podś›wiadome impulsy).
4. Jakie jest moje powołanie? - czyli jakie możliwoś›ci i zdolności chcą™ wyrazi㇠w swojej pracy; co mam do zaoferowania innym; co pobudza mnie do działania.
5. Co wyzwala mój potencjał?
- czyli co zrobił‚bym w moim życiu i w mojej pracy, gdybym nie czuł‚ strachu i gdybym wiedział‚, że odniosą™ sukces?

Zaję™cia w klasie

John Scherer proponuje przeprowadzenie dość zaskakującego zabiegu. Sugeruje, aby wyobrazić sobie, że nasze miejsce pracy to szkolna klasa, gdzie - chcąć nie chcąć - zdani jesteśmy na współ‚dział‚anie z kolegami i wspólną… naukę™. Stawia tezę™, że przywództwo najlepiej można rozwinąć‡ w warunkach, w których nie ma szans na dobór współpracowników. Tak jak w klasie, w której w są…siednich ł‚awkach siedzą… osoby, których nie lubimy, które nas drażnią…. Warto przyjrze㇠się i zanalizować zachowanie i sposób działania tych, których nie darzymy sympatią, ale którzy okazują… się skuteczniejsi od nas.
Jest to wyzwanie, które, pozwoli przekształ‚ci㇠palą…cy problem w twórczą… zmianę™. To zarazem jedna z metod rozwijania zdolności przywódczych. Pojawiające się problemy czy sytuacje kryzysowe, które trzeba pokonywać, są… okazją… do rozwoju. Zdaniem Scherera warto je potraktować jako okazje do kształtowania w sobie postawy lidera. I doskonalenie siebie jako czł‚owieka.

Oryginał‚ ukazał‚ się w wyd. Sierpień„ 2008 Personel i Zarzą…dzanie


Personel i Zarzą…dzanie

 

Halina Guryn - Personel i Zarzą…dzanie
Personel i Zarzą…dzanie


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.