zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Best Quality Employer 2025 - zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy

Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer, organizowanego przez Certyfikację Krajową. Celem inicjatywy jest uhonorowanie firm, które wyznaczają najwyższe standardy w zakresie polityki zatrudnienia, troski o rozwój pracowników oraz kultury organizacyjnej.

Konferencja Dni HR 2025: o przyszłości pracy i roli działów HR

Jak odnaleźć się w rzeczywistości, w której sztuczna inteligencja, nowe pokolenia pracowników i zmieniające się modele pracy stawiają przed HR-owcami zupełnie nowe wyzwania? Odpowiedzi na te pytania będą szukać uczestnicy konferencji Dni HR 2025, która odbędzie się 25 czerwca w Katowicach. Organizatorem wydarzenia jest firma SGP – Training & Consulting.

4 na 10 pracodawców w Polsce nie chce żadnych zmian kadrowych, niemal tyle samo planuje nowe rekrutacje

W I kwartale 2025 roku 35% organizacji w Polsce chce rozbudowywać swoje zespoły, a 44% z nich nie planuje żadnych zmian w liczbie pracowników. Z koniecznością zwolnień liczy się natomiast 19% pracodawców, a 2% z nich nie sprecyzowało jeszcze planów kadrowych na nadchodzące miesiące.

Coachingowy fitness menedżera

 

Każdego z nas dopada w pracy okres obniżenia sprawności myś›lenia. Jedni mają tak z samego rana, inni - dopiero koło pory obiadowej. Jednym pomaga strumień„ kofeiny rozpalający nerwy, innym studencki lunch w postaci mały dietetyczny jogurt i kilka mega twardych sucharków.  

fot.shutterstock fot.shutterstock

Ponieważ pracodawcy raczej nie zapewniają odpowiedniej infrastruktury fitnessowej (najlepiej działa miękka kozetka i przyjemna poduszka do półgodzinnej drzemki), zwykle ten okres obniżonej efektywności spędzamy na przeglądaniu stron internetowych. Nadrabiamy zaległości w plotkach o gwiazdkach jednego serialu i wokalistkach jednej piosenki. Przeglądamy blogi. Czytamy śmieszne demotywujące newsy i oglądamy ulubione teledyski. Szpiegujemy znajomych.

 

A że nie jesteśmy pozbawieni sumienia, wracamy do pracy z poczuciem że właśnie zmarnowaliśmy kilkanaście minut naszego życia. Szkoda, że nie mamy rozsądnej alternatywy. Bo niby co można robią pożytecznego w pracy? Ano można zrobią proste i wartościowe ćwiczenie coachingowe.

 

Jedna z propozycji - powtórzenie historii przez niezależnego świadka.

To ćwiczenie zwykle przeprowadza się w grupie, ponieważ wtedy można pracować na historii opowiedzianej przez inną osobą. Na nasze potrzeby można dokonać modyfikacji - rolą™ historii opowiedzianej przez inną osobą pełnią będzie jakiś news z portali z wiadomościami. Nie ma ograniczeń„ co do tematyki tego newsa, po kilku wykonanych ćwiczeniach odkryjesz z jakich dziedzin newsy najlepiej ci się analizuje.

 

Zaczynamy.

Pierwsza rzecz - przeczytaj news.

Druga rzecz - odpowiedz na poniższe pytania. Nie spiesz się i jeśli to możliwe, zapisz swoje odpowiedzi lub nagraj je na telefon. Chodzi bowiem o to, aby twoje odpowiedzi były udzielone świadomie i żeby po ćwiczeniu pozostał ślad do kolejnych ćwiczeń.

Pytanie 1:  Jakie obrazy w twoim umyśle lub jakie skojarzenia wywołała w tobie treść newsa? Obrazy i skojarzenia powinny dotyczyć życia, tożsamości, świata, relacji z ludźmi.

Pytanie 2:  Jakie sformułowania w całej wypowiedzi przykuły twoją uwagę lub pobudziły wyobraźnię?

Pytanie 3:  Czy historia (treść newsa) wyjaśnia coś co wiąże się z twoim życiem lub pracą…? Jaki aspekt twoich doświadczeń pobrzmiewa w tej opowieści?

Pytanie 4:  Czy możesz wykorzystać przeczytany właśnie news jako argument za, argument przeciw lub opis pewnego nowego sposobu postępowania w jakiejś życiowej sytuacji, w której często uczestniczysz? Nie musisz postanawiać, że następnym razem w podobnej sytuacji zachowasz się tak samo jak bohater newsa - chodzi o to, żeby mieć do wyboru wachlarz możliwych zachowań, by nie postępować rutynowo, odruchowo, automatycznie. Wspomnienie historii z newsa pozwoli ci uzyskać moment na zastanowienie się i ocenę czy faktycznie to co chcesz zrobią to najlepsze wyjście.

 

Opisując ogólnie to ćwiczenie, przechodzisz przez następujące etapy:
ekspresja - skojarzenia - konkretyzowanie - wiedza

 

Przy wykonywaniu tego ćwiczenia ważne jest aby:

  1. nie oceniać bohatera newsa - celem ćwiczenia nie jest ujęcie twojej frustracji, ale spojrzenie w głąb siebie i poszerzenie wiedzy o własnych postawach, reakcjach i zachowaniach,
  2. nie oceniać siebie w stosunku do bohatera newsa - celem ćwiczenia jest zdobycie nowej wiedzy, a nie gnębienie siebie przeszłymi wyborami,
  3. nie porównuj własnych doświadczeń do historii z newsa - celem ćwiczenia nie jest wzmocnienie samooceny, ale zdobycie wiedzy którą następnie przetestujesz.

 

Ćwiczenie to zajmuje od kilku do kilkunastu minut, w zależności od wprawy.

 

Możesz je wykonywać jeden raz dziennie, możesz je wykonywać kilka razy dziennie.

 

Gdy po tygodniu przejrzysz swoje wnioski ze wszystkich wykonanych powtórzeń tego ćwiczenia, zorientujesz się jak bardzo poszerzyły ci się horyzonty myślenia. Być może zaczniesz się przyłapywać na tym, że zaczynasz je wykonywać podczas zwykłych rozmów z kolegami lub z rodziną (przez zadawanie sobie pytania "Co ciekawego jest w tym co przed chwilą do mnie dotarło?". To bardzo dobrze - świadczy o tym, że podoba ci się rozwijanie wachlarza swoich możliwych zachowań.

 

A przede wszystkim - zamiast marnować czas, zaczniesz go inwestować w swój rozwój.

 

Jeśli tak, to zasługujesz na nagrodę. W najbliższy weekend zrób dla siebie coś miłego.

 

Inspiracją tekstu jest książka 'Psychologia coachingu' Ho Lawa, Sary Ireland, Zulfiego Hussaina (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010). W książce tej znajdziesz opisy kilku innych prostych ćwiczeń coachingowych. Książka jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.pwn.pl.

 

KarieraManagera.pl

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.