zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Best Quality Employer 2025 - zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy

Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer, organizowanego przez Certyfikację Krajową. Celem inicjatywy jest uhonorowanie firm, które wyznaczają najwyższe standardy w zakresie polityki zatrudnienia, troski o rozwój pracowników oraz kultury organizacyjnej.

Konferencja Dni HR 2025: o przyszłości pracy i roli działów HR

Jak odnaleźć się w rzeczywistości, w której sztuczna inteligencja, nowe pokolenia pracowników i zmieniające się modele pracy stawiają przed HR-owcami zupełnie nowe wyzwania? Odpowiedzi na te pytania będą szukać uczestnicy konferencji Dni HR 2025, która odbędzie się 25 czerwca w Katowicach. Organizatorem wydarzenia jest firma SGP – Training & Consulting.

4 na 10 pracodawców w Polsce nie chce żadnych zmian kadrowych, niemal tyle samo planuje nowe rekrutacje

W I kwartale 2025 roku 35% organizacji w Polsce chce rozbudowywać swoje zespoły, a 44% z nich nie planuje żadnych zmian w liczbie pracowników. Z koniecznością zwolnień liczy się natomiast 19% pracodawców, a 2% z nich nie sprecyzowało jeszcze planów kadrowych na nadchodzące miesiące.

Innowacyjność w biznesie - czy można jej się nauczyć?

 

Innowacyjność w biznesie to wprowadzanie czegoś› nowego, pewne nowatorstwo i chę㇠ulepszania oraz reformowania obecnej sytuacji: stanu rynku, jakości produktów, czy ich specyfiki. Można ulepszać i zmieniać maszyny, urządzenia, systemy, ale również procesy, organizacje, usługi i wartości. Innowacyjność w radykalnym tego sł‚owa rozumieniu to tworzenie zupełnie nowych rzeczy lub usług i to ta umieję™tność jest najbardziej opłacalna w biznesie, bo dzię™ki niej powstają… wielkie fortuny.
 
 
Pytanie w imieniu przedsiębiorców: czy innowacyjności można się nauczyć‡, czy też ta umieję™tność zależy jedynie od talentu wrodzonego? Biznes od począ…tku pierwszych transakcji w czasach prymitywnych opierał‚ się na nowatorskim myśleniu. Produkt lub usługą™ trzeba określić‡, doprecyzować, wygenerować na nią… popyt i sprzedać.  Najważniejszą… barierę, z którą spotyka się każdy innowator jest tzw. ,,bariera myśli'. Zawiera się ona w pytaniu: ,,Co zrobić‡, aby efektem naszego działania było powstanie nowatorskiego rozwiązania?'. Naturalnie ważnym elementem są… również efekty ekonomiczne. Kolejną barierą… jest wdrożenie w życie opracowanej innowacji: produktu, usługi lub technologii, co wiąże się często ze zwyczajnym przekonaniem konsumentów, że dobro które oferujemy jest wartościowe i przydatne.  Dalej należy się zająć‡ rozpropagowaniem naszego pomysłu i uzyskaniem wymiernych korzyści.  
 

Innowacyjność - słowo klucz

- "Innowacyjność' stał‚a się słowem kluczem. W obszarze nowoczesnej gospodarki mamy kilka takich określeń„, np. "gospodarka oparta na wiedzy", "społ‚eczeń„stwo informacyjne" -uważa Krzysztof Gulda, dyrektor Departamentu Strategii Rozwoju Nauki w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Dodaje, że wedł‚ug upowszechnionej definicji innowacja jest to każda zmiana w przedsiębiorstwie, która został‚a dokonana w celu uzyskania nowego produktu, nowej usługi bą…dź nowej jakości. Może by㇠to zmiana radykalna, dająca zupełnie nowy produkt, ale również cząstkowa, prowadząca do udoskonalenia produktu.

 

W sytuacji kiedy firma nie ma możliwoś›ci bą…dź potencjału na przeprowadzenie badań„ nad innowacyjnym projektem może skorzystać z takiej formy pozyskania pomysł‚ów jak ,,otwarte innowacje'. Najlepiej rozpocząć‡ taki projekt na uczelniach, przy współpracy ze studentami. W przypadku efektu jakim byłaby ciekawa i co ważne dająca szansę™ na powodzenie ekonomiczne innowacja jej twórcy udostę™pniaja pomysł na zasadzie licencji. Inną… drogą… jest zachę™canie pracowników do myś›lenia innowacyjnego i stwarzanie im na to odpowiednich warunków. Taką drogę™ wybrał‚ Mateusz Ostachowski zarządzają…cy firmą… oferującą… kompleksowy zestaw usług marketingu internetowego - Kompan.pl. Firma od kilku lat jest notowana w rankingu Deloitte Technology Fast50 jako jedna z najbardziej innowacyjnych i najszybciej wzrastających firm w Europie Centralnej i Wschodniej.

 

Innowacyjność - poszukiwanie nisz

,,- Z pozycji biznesowej innowacyjność to niestandardowe myś›lenie. To umieję™tność chwilowego zamknięcia umysłu na bodźce zewnę™trzne i zastanowienie się jak można coś zrobi㇠na nowo. ښwiat usług i produktów na pierwszy rzut oka wydaje się dobrze uporzą…dkowanym i kompletnym. W rzeczywistości ma wiele nisz, w których nikt nie prowadzi biznesu i właśnie takie nisze powinny by㇠celem każdego przedsiębiorcy. Dla mnie innowacja jest nie tylko sposobem prowadzenia biznesu, ale myś›lenia na co dzieł„' - przekonuje Mateusz Ostachowski z Kompan.pl - Szczególnie w branży internetowej innowacyjność jest cechą… chyba najważniejszą…. Internet jako nowość w sensie historycznym dopiero się porzą…dkuje i ciągle rozwija. Kto pierwszy wymyśli innowacyjny produkt bą…dź usługą™ i zainteresuje nią… rynek ten wygrywa - dodaje.

 

Dla wielu pewnym symbolem dzisiejszego świata innowacji jest zmarł‚y niedawno Steve Jobs - twórca potegi Apple. W jego biografii, która ukaże się na polskim rynku już 21 listopada pióra Waltera Isaacsona możemy przeczytać, że dla Jobsa najważniejsze było zaangażowanie, którego rezultatem był‚y innowacyjne produkty: ,, Milczenie Steve’a bywało równie ogniste co jego tyrady; nauczył‚ się patrze㇠bez mrugania. Czasami owo zaangażowanie było ujmujące, w pewien niezdarny sposób, na przykł‚ad kiedy wyjaśniał‚ głę™bię™ muzyki Boba Dylana albo to, dlaczego produkt, który akurat prezentował‚, był najbardziej zdumiewającą… rzeczą…, jaką kiedykolwiek wypuścił‚o Apple. Przy innych okazjach potrafił‚o przerażać, jak kiedy mówił‚ o Google czy Microsofcie zrzynających z Apple.'

 

Innowacyjność - zaangażowanie i czas

Wydaje się, że zaangażowanie to słowo klucz do zrozumienia zjawiska innowacyjnego myś›lenia. Innowacyjność wymaga czasu. Często jest to proces długotrwały, a efekty nie zawsze są… pewne. Jednak bez innowacyjności, potrzebnego czasu i otwartego pomysłu na nowe projekty firma  może nie nada…ży㇠za rynkiem.

 

Poszukiwanie nisz i zarabianie na nich, a także zaangażowanie pracowników w innowacje to jednak proces kosztowny i ryzykowny.  W chwili obecnej polski system bankowy nie jest przygotowany na finansowanie innowacyjnych, często wysoce ryzykownych przedsięwzięć‡. Jak uczy praktyka, wiele wspaniał‚ych odkry㇠nie jest w stanie wyjść poza laboratorium i umysły wynalazców z uwagi na barierą™ rynkową…. Szczególnie zmaga się z tym branża internetowa. Wiele znanych ,,garażowych' innowacji nie przetrwał‚o próby czasu i kosztów bieżą…cych, które się pojawiły. Pomimo to, coraz więcej firm pozwala, a wręcz namawia pracowników do przeznaczania pewnej czꙶ›ci swojego czasu pracy na obmyślanie innowacji, które mogą… stać się nowością… i pozwoli㇠firmie stabilnie się rozwijać.

 

,,- Innowacyjność to bardzo ważna cecha mł‚odego przedsiębiorcy, ale trudna do realizowania. Trudniej jest tworzy㇠nowy produkt/usługę™ niż działać wg sprawdzonych już schematów. W Kompan.pl staramy się zachę™cać pracowników to samodzielnego myś›lenia i przedstawiania swoich pomysł‚ów. Może nie jesteśmy firma aż tak proinnowacyjną jak Google, czy Apple, ale staramy się w swoim obszarze biznesowym by㇠pomysłowymi, co dostrzegli inwestorzy'  - dodaje Mateusz Ostachowski z Kompan.pl.

 

Innowacyjność w Polsce

Branża internetowa to jedna z kilku, które są… najbardziej innowacyjne i szczególnie dobrze rozwijają… się w Polsce. Inne branże mające duży potencjał w tym zakresie to farmaceutyczna, informatyczno-komunikacyjna, wzornicza i ekologiczna. Niestety pomimo, że polscy inżynierowie są… bardzo cenieni na cał‚ym ś›wiecie to Polska jako kraj zajmuje ostatnie miejsca w rankingach innowacyjności. Jako kraj nie udał‚o nam się wypracować żadnej globalnej marki, produktu, czy usługi, która byłaby dostę™pna na cał‚ym ś›wiecie. Trzeba mie㇠nadzieję™, że szybko rozwój wielu technologii i dobre warunki do rozwoju firm w Polsce zaowocują wkrótce wysypem innowacyjnych przedsię™wzię™ć‡. Dużą… rolę™ mogą… odegrać również programy wsparcia nowoczesnych przedsiębiorców ze strony Unii Europejskiej.

 

KarieraManagera.pl
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.