zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Czym charakteryzuje się efektywny zespół sprzedaży

Stworzenie efektywnego zespoł‚u wymaga od menedżera pracy innej niż nakierowanej na indywidualny rozwój poszczególnych sprzedawców - wymaga pracy w czterech obszarach: budowania zespoł‚owego poczucia wartości i celu, rozwijania zdolności szybkiej adaptacji do zmian, zarzą…dzania rozwiązywaniem konfliktów oraz zabezpieczania odpowiednich zasobów.
Czym charakteryzuje się efektywny zespół sprzedaży, fot. shutterstock Czym charakteryzuje się efektywny zespół sprzedaży, fot. shutterstock

Poczucie wartości i celu. Badania wykazał‚y, że poczucie wartości i duma przekł‚ada się wprost na efektywność1. Poczucie wartości to uczucie głębokiej satysfakcji czerpane tak z osiągnięć indywidualnych jak i zespoł‚owych oraz cał‚ej organizacji. Jeśli zapytasz zespoł‚y, co buduje poczucie wartości zespoł‚owej, zgrany zespółnajczęściej usłyszysz: lider kierują…cy się zasadami i wspierający zespół, wspólny cel, możliwość podejmowania decyzji i bycia kreatywnym, postępowanie zgodne z wartościami, wyrażanie pochwał‚ i uznania, świę™towanie osiągnięć, dzielenie się wiedzą i umieję™tnoś›ciami, system motywacyjny nagradzający pracę™ zespoł‚ową…. Nie oczekuj pracy zespoł‚owej, jeś›li nagradzany jest tylko wynik indywidualny. Nie oczekuj dbał‚ości o rentowność, jeś›li dostrzegasz tylko ilość dokonanych transakcji. Nie oczekuj wymiany wiedzy, jeś›li nie tworzysz do tego okazji. Nie oczekuj postępów, jeś›li dostrzegasz tylko błędy. Nie oczekuj zaangażowania, jeś›li zespół nie dostrzega wsparcia i uznania dla wysił‚ków.



Zdolność szybkiej adaptacji do zmian. W ciągle zmieniającej się rzeczywistości efektywny zespół musi by㇠zdolny dostosować się do zmienionych warunków płynnie i szybko. Zespoł‚y charakteryzujące się taką… zdolnością… mają zapewnione trzy elementy niezbędne do szybkiej adaptacji: jasno określone zasady współpracy w zespole, bieżą…cą… możliwość doskonalenia wiedzy i umieję™tnoś›ci oraz stał‚y dostęp do informacji.

Jasno określone zasady współpracy obejmują…: zdefiniowany zakres swobody decyzyjnej w ramach zespoł‚u (np. zakres elastyczności w ramach odpowiadania na potrzeby klienta); jasno zdefiniowane cele indywidualne i zespoł‚owe, określony zakres wspólnych dział‚ań - ilość, jakość, sposób mierzenia, kontrolowania i rozliczania, zasady komunikacji wewną…trz zespoł‚u; okresową… rewizję™ funkcjonowania ustalonych zasad.

Bieżą…ca możliwość doskonalenia wiedzy i umieję™tnoś›ci to niesformalizowany system rozwoju oparty o wymianę™ wiedzy i doświadczeń„ w zespole, pozwalający na szybkie wdrażanie najlepszych praktyk. Odbywa się poprzez wspólne wycią…ganie wniosków z popełnionych błędów, analizowanie dział‚ań, które pozwolił‚y osią…gnąć sukces, system samodoskonalenia, wsparty wzajemnym coachingiem, krótkie sesje doskonalenia umieję™tnoś›ci sprzedażowych i wiedzy produktowej.

Stały dostęp do informacji to wypracowany proces stał‚ego i bieżą…cego uzyskiwania przez zespół sprzedaży informacji dotyczą…cych zmian w zakresie strategii, celów i oczekiwał stawianych przez kierownictwo, a także zmian zachodzących na rynku i wynikających z nich wyzwał„ dla funkcjonowania organizacji i jej klientów.

Zarzą…dzanie rozwiązywaniem konfliktów. Kiedy ludzie pracują… razem, pojawia się różnica opinii, stylów pracy, osobistych preferencji, co tworzy grunt do powstawania konfliktów. Konflikty w zespole mogą by㇠konstruktywne, wspierać kreatywność, promować wymianą™ wiedzy i doświadczeń„; niedostrzegane jednak mogą… stać się siłą… niszczą…ca dobre relacje i obniżającą efektywność pracy zespoł‚u. Efektywne zespoł‚y na bieżą…co analizują… potencjalne źródł‚a nieporozumień i podejmują działania w celu ich wyeliminowania. W zespole istnieją… jasne zasady dotyczące pożą…danych sposobów rozwiązywania konfliktów. Menedżerowie nie unikają… nagazowania się w sytuacji konfliktu i albo sami interweniują…, albo pomagają… członkom zespoł‚u rozwiązać konflikt samodzielnie.

Zabezpieczenie odpowiednich zasobów. Skuteczność i efektywność zespoł‚u może by㇠podniesiona poprzez zapewnienie odpowiednich zasobów - w odpowiedniej iloś›ci i w odpowiednim czasie. zespół powinien w ramach wspólnej analizy określić, jakie zasoby są… mu niezbędne dla osią…gnię™cia sukcesu, i które z nich są… kluczowe. Rolą… menedżera zespoł‚u natomiast jest ich wynegocjowanie wewną…trz organizacji.

Jako menedżerowie sprzedaży przykł‚adamy wiele uwagi do ustalania celów indywidualnych, indywidualnej kontroli rezultatów, indywidualnych informacji zwrotnych i indywidualnego coachingu, zapominamy często, że nie wystarczy mie㇠dobrych sprzedawców, aby mie㇠dobry zespół sprzedaży, bo nie każda grupa osób stanowi zespół.

1John R. Katzenbach, Why Pride Matters More Than Money (New York: Crown Business, 2003)

 

Aleksandra Gul - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.