zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Droga do skutecznej sprzedaży - wstęp

Znalezienie pewnych, jasno określonych sposobów osią…gnię™cia wysokiej skuteczności sprzedaży spędza sen z powiek wszystkim osobom w jakikolwiek sposób związanych ze sprzedażą…. Skala tej bezsenności jest rzecz jasna zasadniczo różna. Ci, na których spoczywa najwię™ksza odpowiedzialność, ś›pią… najmniej… I nie jest to tylko signum temporis, nerwowa reakcja na domino zjawisk kryzysowych, lecz stał‚y element refleksji nad naturą… rzeczy.
Droga do skutecznej sprzedaży – wstęp, fot. shutterstock Droga do skutecznej sprzedaży – wstęp, fot. shutterstock

Zagadnienie efektywności sprzedaży od lat inspiruje AchieveGlobal do prowadzenia kompleksowych badań„. Wś›ród wielu zmiennych, mających niezaprzeczalny wpł‚yw na efektywność sprzedaży wyodrę™bniliś›my tą™, której trwałość jest najwię™ksza. Najtrwalszym czynnikiem decydującym o sukcesie sprzedaży okazał‚y się relacje z klientami.

Na podstawie badań„ najlepszych praktyk sprzedażowych stosowanych przez liderów na rynkach europejskich i amerykań„skich stworzyliś›my, system budowania relacji z klientem zawierający, 5 fundamentalnych kroków.  Zapewniaja one kontrolę™ nad skutecznością… sprzedaży, wskazując działania w różnych obszarach i przez różnych ludzi w organizacji (zarówno sprzedawców jak i osób ze sprzedażą… bezpośrednio niezwiązanych).

System budowania relacji z klientem, który wył‚onił się z badań„ AchieveGlobal zawiera nastę™pujące kroki na drodze do skutecznej sprzedaży:

1.  Określenie wartości Twojej oferty dla klienta.
2.  Znalezienie klienta, który bę™dzie cenił‚ Twoje usługi i zł‚ożenie mu propozycji handlowej..
3.  Stworzenie spójnego procesu budowania relacji, aprobowanego przez klienta.
4.  Stworzenie organizacji sprzedażowej wspierającej, a nie utrudniajacej proces budowania relacji.
5.  Zapewnienie każdemu pracownikowi środków niezbędnych do pełnienia jego roli w budowaniu relacji.

Aby każdy z wymienionych wyżej kroków, mógł‚ stać się wskazówką dla zarządzają…cych procesem sprzedaży, wymaga uszczegół‚owienia i doprecyzowania. W kolejnych artykułach bę™dziemy dzieli㇠się swoimi doświadczeniami oraz wynikami badań„ AchieveGlobal w każdej z wymienionych wyżej kwestii. Poniżej przedstawiam, krótki zarys tego, o czym bę™dzie mowa.

Każdy z kroków stanowi niezbywalny element procesu. Pierwszy wią…że się z  jasnym określeniem tego, co dostarcza Twoja firma, zarówno w formie produktu, usługi czy też powią…zanego z nimi doradztwa. Dział‚ania, które podejmujemy w tym kroku pozwolą precyzyjnie określi㇠wartość ze współpracy dla Ciebie i Twojego klienta.

Krok drugi, to uważna analiza segmentów rynku, na których dział‚a organizacja. Prawidł‚owo przeprowadzona segmentacja pozwoli odpowiedzie㇠na pytanie, którzy klienci docenią wartość tego, co sprzedaje Twoja organizacja. Z drugiej, równie ważne, jest, aby Twoja firma odpowiedział‚a sobie na pytanie, którzy klienci są… dla Was odpowiednimi partnerami. Czyli, gdzie istnieje najwię™ksze prawdopodobień„stwo sukcesu.

Gdy wybraliśmy właściwego potencjalnego klienta, przechodzimy do punktu newralgicznego - dochodzi do interakcji mię™dzy sprzedawcą… a klientem. Tu wielkie znaczenie ma czł‚owiek, i to jak potrafi ten moment wykorzystać.
Relacje z klientem mogą… się znakomicie rozwijać, lecz równie często mogą zostać zaprzepaszczone podczas serii bezpoł›rednich kontaktów z klientem. Stawiając krok trzeci na naszej drodze definiujemy wszystkie niezbędne czynności sprzedażowe oraz zasoby niezbędne do nawiązywania, rozwijania i utrzymywania relacji z konkretnym rodzajem z klienta.
Czynności te bę™dą jednak skuteczne tylko, gdy sprzedawca ma zaplecze w postaci organizacji, która posiada odpowiednią strukturę, kulturę™ i infrastrukturę™ (Krok 4). Dopiero iloczyn tych czynników sprawia, ze efektywność dział‚ań„ sprzedażowych ma szanse by㇠wysoka.

5 element ukł‚adanki to obszar bezpoś›rednio odnoszący się do osób, na których barkach spoczywa odpowiedzialność za bezpoś›redni kontakt z klientem, To czy organizacja bę™dzie w stanie nawią…zać, budować i utrzymywać właściwe relacje z klientami zależy od wiedzy, nastawienia i umieję™tnoś›ci osób zaangażowanych w proces. Te trzy czynniki tworzą… iloczyn, który stanowi o sukcesie bezpoś›rednich dział‚ań„ sprzedawcy, osoby obsługującej, itp..

Nasze doświadczenia wskazują…, że stosowanie powyższych pię™ciu kroków na drodze do skutecznej sprzedaży pozwoli odnosi㇠spektakularne sukcesy w walce z bezsennością wywoł‚aną koniecznością… osią…gania wysokich wyników sprzedażowych…


AchieveGlobal

 

Dorota Bieńkowska - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.