zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Jak działa rynek Forex?

W ostatnich latach na rynkach finansowych nastąpiły rewolucyjne zmiany. Jeszcze niedawno handel na rynku walutowym był zarezerwowany tylko dla dealerów bankowych, ale rozwój Internetu i technologii informatycznych sprawił, że dzisiaj jest on dostępny praktycznie dla każdego. Brokerzy oferują swoim klientom m.in. bezpośredni handel walutami, kontrakty na różnicę czy opcje walutowe.

Forex (skrót od słów Foreign Exchange) jest częścią światowego rynku finansowego. Najnowsze dane Banku Rozrachunków Międzynarodowych pochodzące z 2010 roku wskazują, że codziennie zawierane są na nim transakcje na ponad 4 biliony dolarów. W przeciwieństwie do giełd, Forex nie ma  fizycznej siedziby.  - jego działanie opiera się na globalnej sieci międzybankowej. Głównymi uczestnikami Forexu są banki, a także fundusze hedgingowe, emerytalne i inwestycyjne. W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszy się również wśród inwestorów indywidualnych.
 
Notowania przedstawiane są w postaci kombinacji dwóch walut, czyli par walutowych. Największe obroty generowane są w wymianie dolara amerykańskiego na euro, japońskiego jena, brytyjskiego funta oraz szwajcarskiego franka. Większość domów maklerskich umożliwia swoim klientom handel tylko na najbardziej popularnych parach. Aby mieć dostęp do bardziej egzotycznych walut, należy założyć konto u renomowanego brokera z bogatą ofertą, takiego jak Saxo Bank.
 
- Istotną cechą naszej oferty jest jej różnorodność produktowa. Saxo Bank udostępnia indywidualnym klientom w Polsce możliwości inwestycyjne w przeszło 160 par walutowych, 40 rodzajów opcji walutowych, 14000 akcji, ponad 7000 kontraktów CFD, ponad 450 kontraktów futures i innych klas aktywów, takich jak: ETF, obligacje i fundusze inwestycyjne - mówi dr Maciej Jędrzejak, Dyrektor Zarządzający Saxo Bank Polska, w wywiadzie dla StockWatch.pl.
 
Duża liczba uczestników z różnych części świata oraz ogromne obroty sprawiają, że rynek ten jest bardzo płynny  - można na nim handlować praktycznie 24 godziny na dobę. Dla inwestorów zaletą jest również możliwość zarabiania zarówno na spadkach, jak i wzrostach kursu. Istotą inwestycji na Forexie jest wykorzystanie posiadanej wiedzy i aktualnych informacji do prognozowania zmian w relacji dwóch walut. Najbardziej popularną parą jest EUR/USD, czyli stosunek euro do dolara amerykańskiego. Oczekując pozytywnych informacji makroekonomicznych, dotyczących gospodarki Stanów Zjednoczonych, inwestor może zająć na tej parze tzw. pozycję krótką, czyli kupić dolara. W przeciwnym wypadku, spodziewając się umocnienia euro, otwiera tzw. pozycję długą, czyli kupuje euro.

 

KarieraManagera.pl
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.