zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Jak działa rynek Forex?

W ostatnich latach na rynkach finansowych nastąpiły rewolucyjne zmiany. Jeszcze niedawno handel na rynku walutowym był zarezerwowany tylko dla dealerów bankowych, ale rozwój Internetu i technologii informatycznych sprawił, że dzisiaj jest on dostępny praktycznie dla każdego. Brokerzy oferują swoim klientom m.in. bezpośredni handel walutami, kontrakty na różnicę czy opcje walutowe.

Forex (skrót od słów Foreign Exchange) jest częścią światowego rynku finansowego. Najnowsze dane Banku Rozrachunków Międzynarodowych pochodzące z 2010 roku wskazują, że codziennie zawierane są na nim transakcje na ponad 4 biliony dolarów. W przeciwieństwie do giełd, Forex nie ma  fizycznej siedziby.  - jego działanie opiera się na globalnej sieci międzybankowej. Głównymi uczestnikami Forexu są banki, a także fundusze hedgingowe, emerytalne i inwestycyjne. W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszy się również wśród inwestorów indywidualnych.
 
Notowania przedstawiane są w postaci kombinacji dwóch walut, czyli par walutowych. Największe obroty generowane są w wymianie dolara amerykańskiego na euro, japońskiego jena, brytyjskiego funta oraz szwajcarskiego franka. Większość domów maklerskich umożliwia swoim klientom handel tylko na najbardziej popularnych parach. Aby mieć dostęp do bardziej egzotycznych walut, należy założyć konto u renomowanego brokera z bogatą ofertą, takiego jak Saxo Bank.
 
- Istotną cechą naszej oferty jest jej różnorodność produktowa. Saxo Bank udostępnia indywidualnym klientom w Polsce możliwości inwestycyjne w przeszło 160 par walutowych, 40 rodzajów opcji walutowych, 14000 akcji, ponad 7000 kontraktów CFD, ponad 450 kontraktów futures i innych klas aktywów, takich jak: ETF, obligacje i fundusze inwestycyjne - mówi dr Maciej Jędrzejak, Dyrektor Zarządzający Saxo Bank Polska, w wywiadzie dla StockWatch.pl.
 
Duża liczba uczestników z różnych części świata oraz ogromne obroty sprawiają, że rynek ten jest bardzo płynny  - można na nim handlować praktycznie 24 godziny na dobę. Dla inwestorów zaletą jest również możliwość zarabiania zarówno na spadkach, jak i wzrostach kursu. Istotą inwestycji na Forexie jest wykorzystanie posiadanej wiedzy i aktualnych informacji do prognozowania zmian w relacji dwóch walut. Najbardziej popularną parą jest EUR/USD, czyli stosunek euro do dolara amerykańskiego. Oczekując pozytywnych informacji makroekonomicznych, dotyczących gospodarki Stanów Zjednoczonych, inwestor może zająć na tej parze tzw. pozycję krótką, czyli kupić dolara. W przeciwnym wypadku, spodziewając się umocnienia euro, otwiera tzw. pozycję długą, czyli kupuje euro.

 

KarieraManagera.pl
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.