zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Jak planować działania prospektingowe?

Skuteczne działania prospektingowe polegają… na mówieniu odpowiednich rzeczy odpowiednim osobom w odpowiedni sposób. Aby osią…gnąć ten rezultat profesjonalne działania prospektingowe powinny by㇠podzielone na trzy fazy:
Jak planować działania prospektingowe?, fot. shutterstock Jak planować działania prospektingowe?, fot. shutterstock

• Przygotowanie
• Kontakt
• Ocenę
Dobre przygotowanie pozwoli zwię™kszy㇠efektywność podejmowanych rozmów prospektingowych i obejmuje nastę™pujące działania:
• Analizę™ przepływu leadów, prospektów i klientów w cyklu sprzedaży.
• Wyodrę™bnienie prospektów z bazy leadów.
• Określenie wyzwań biznesowych, z którymi mierzą… się obecnie prospekci.
• Planowanie sposobu dotarcia do interesujących Cię prospektów.

Organizacje sprzedażowe korzystają z różnych sposobów monitorowania przepł‚ywu leadów w swoich cyklach sprzedaży. Można wykorzystać do tego celu model lejka sprzedażowego (rysunek poniżej).

Diagram lejka sprzedażowego pozwala ilustrować przepł‚yw klientów pomię™dzy procesem prospektingu, a procesem sprzedaży. Krzyżyki powyżej przerywanej linii pokazują… liczbę™ leadów oraz prospektów, którzy znajdują… się w procesie pozyskiwania, krzyżyki poniżej przerywanej linii pokazują… prospektów, z którymi udało się odby㇠rozmowę™ i którzy weszli w proces sprzedaży.

Badania AchieveGlobal pokazał‚y, że statystycznie przepływ klientów w lejku sprzedażowym w przypadku stosowania samych cold calls (rozmów telefonicznych bez wcześ›niejszego przygotowania) rozkł‚ada się nastę™pująco:
• W procesie prospektingu sprzedawca określa 250 leadów.
• Z tej liczby udaje się skontaktować ze 175 prospektami.
• Rozmowy prospektingowe przynoszą… ś›rednio 17 rozmów handlowych.
• Rozmowy kończą… się podpisaniem 1 - 2 umów.

Dla wielu sprzedawców ta statystyka jest przerażająca. Dlatego też na etapie przygotowania do dział‚ań„ prospektingowych kluczowym jest analiza leadów, aby określi㇠najbardziej obiecujących z nich, którzy staną się prospektami. Pozwala to zwię™kszy㇠indywidualną… efektywność w fazie kontaktu z prospektami.

Można to osią…gnąć poprzez:
• Rozpoznanie procesu podejmowania decyzji zakupowych przez prospektów i planowanie swoich dział‚ań„ w czasie.
• Dokł‚adną analizę™ sytuacji biznesowej prospektów oraz określenie wyzwań„ biznesowych, z którymi mierzą… się ci prospekci.
• Rozróżnienie typów prospektów na swojej liś›cie, sortując ich na podstawie branży, wielkości, sytuacji biznesowej.
• Konsekwentne planowanie dział‚ań„ prospektingowych w tygodniu - np. zaplanowanie stałych dni, które bę™dą poś›więcane na rozmowy prospektingowe.
• Wyodrębnianie trendów biznesowych, które wpł‚ywają na poszczególne grupy prospektów.
• Opracowywanie strategii do branż, aby optymalizować czas poś›więcony na badanie rynku.
• Klasyfikowanie prospektów wedł‚ug branży, wielkości i typu firmy, aby określi㇠grupy, które mogą… posiadać podobne potrzeby.


AchieveGlobal

 

Arleta Chorąży - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.