zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Jak planować działania prospektingowe?

Skuteczne działania prospektingowe polegają… na mówieniu odpowiednich rzeczy odpowiednim osobom w odpowiedni sposób. Aby osią…gnąć ten rezultat profesjonalne działania prospektingowe powinny by㇠podzielone na trzy fazy:
Jak planować działania prospektingowe?, fot. shutterstock Jak planować działania prospektingowe?, fot. shutterstock

• Przygotowanie
• Kontakt
• Ocenę
Dobre przygotowanie pozwoli zwię™kszy㇠efektywność podejmowanych rozmów prospektingowych i obejmuje nastę™pujące działania:
• Analizę™ przepływu leadów, prospektów i klientów w cyklu sprzedaży.
• Wyodrę™bnienie prospektów z bazy leadów.
• Określenie wyzwań biznesowych, z którymi mierzą… się obecnie prospekci.
• Planowanie sposobu dotarcia do interesujących Cię prospektów.

Organizacje sprzedażowe korzystają z różnych sposobów monitorowania przepł‚ywu leadów w swoich cyklach sprzedaży. Można wykorzystać do tego celu model lejka sprzedażowego (rysunek poniżej).

Diagram lejka sprzedażowego pozwala ilustrować przepł‚yw klientów pomię™dzy procesem prospektingu, a procesem sprzedaży. Krzyżyki powyżej przerywanej linii pokazują… liczbę™ leadów oraz prospektów, którzy znajdują… się w procesie pozyskiwania, krzyżyki poniżej przerywanej linii pokazują… prospektów, z którymi udało się odby㇠rozmowę™ i którzy weszli w proces sprzedaży.

Badania AchieveGlobal pokazał‚y, że statystycznie przepływ klientów w lejku sprzedażowym w przypadku stosowania samych cold calls (rozmów telefonicznych bez wcześ›niejszego przygotowania) rozkł‚ada się nastę™pująco:
• W procesie prospektingu sprzedawca określa 250 leadów.
• Z tej liczby udaje się skontaktować ze 175 prospektami.
• Rozmowy prospektingowe przynoszą… ś›rednio 17 rozmów handlowych.
• Rozmowy kończą… się podpisaniem 1 - 2 umów.

Dla wielu sprzedawców ta statystyka jest przerażająca. Dlatego też na etapie przygotowania do dział‚ań„ prospektingowych kluczowym jest analiza leadów, aby określi㇠najbardziej obiecujących z nich, którzy staną się prospektami. Pozwala to zwię™kszy㇠indywidualną… efektywność w fazie kontaktu z prospektami.

Można to osią…gnąć poprzez:
• Rozpoznanie procesu podejmowania decyzji zakupowych przez prospektów i planowanie swoich dział‚ań„ w czasie.
• Dokł‚adną analizę™ sytuacji biznesowej prospektów oraz określenie wyzwań„ biznesowych, z którymi mierzą… się ci prospekci.
• Rozróżnienie typów prospektów na swojej liś›cie, sortując ich na podstawie branży, wielkości, sytuacji biznesowej.
• Konsekwentne planowanie dział‚ań„ prospektingowych w tygodniu - np. zaplanowanie stałych dni, które bę™dą poś›więcane na rozmowy prospektingowe.
• Wyodrębnianie trendów biznesowych, które wpł‚ywają na poszczególne grupy prospektów.
• Opracowywanie strategii do branż, aby optymalizować czas poś›więcony na badanie rynku.
• Klasyfikowanie prospektów wedł‚ug branży, wielkości i typu firmy, aby określi㇠grupy, które mogą… posiadać podobne potrzeby.


AchieveGlobal

 

Arleta Chorąży - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.