zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Jak sprzedawać klientom, którzy odnoszą sukcesy?

 

Poszukiwanie klientów na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie zadania całkowicie opartego na przypadku. Klienci którzy nie bardzo sobie radzą, potrzebują twoich produktów i usług, by przestać się szarpać z pieniędzmi. Jednak strach przez porażkę paraliżuje ich decyzje o zakupie. Potrzeba wiele umiejętności, dobrej oferty, cierpliwości i kilku rabatów cenowych, by zdobyć i utrzymać takiego klienta.

Sprzedawcy świta zatem w głowie genialny pomysł - zwróci㇠się do tych klientów, którzy mają pieniądze. Jeśli świetnie sobie radzą, jeśli zarabiają na swoich produktach i usługach, to chętnie zwiększą swoją wydajność. Doprowadzi ich to do jeszcze większych zysków, prawda?

 

Ano, nieprawda. Okazuje się, że klienci którzy mają pieniądze, nie wydają ich. Podejmowane wysiłki spełzają na niczym i są tym bardziej frustrujące, im bardziej jest oczywiste, że problem tkwi w jakimś dziwnym przeświadczeniu dotyczącym ryzyka inwestowania i innowacji.

 

Jednak prawdziwy powód tak naprawdę nie jest dziwny. Jest do bólu logiczny i rozsądny ekonomicznie. Jego źródłem jest gordyjskie połączenie dwóch zasad ekonomicznych: hipotezy dochodu absolutnego Johna Keynesa (uzupełnionej o analizę szeregów czasowych w dłuższym okresie) i pierwszego prawa Hermana Gossena (prawo malejącej użyteczności krańcowej).

 

Według hipotezy dochodu absolutnego Johna Keynesa, konsumpcja rośnie wraz z dochodami, lecz jej przyrost jest mniejszy od przyrostu dochodu. Jeśli dostaniesz podwyżką 1000 zł, to nie wydasz całości. Wydasz powiedzmy 700 zł, a pozostałe 300 zł odłożysz na później. Jeśli dostaniesz drugą podwyżkę 1000 zł, to wydasz 500 zł. Jeśli trzecią - tylko 200 zł. Zjawisko to - obniżanie stosunku wydatków do rosnących dochodów - nosi nazwę malejącej skłonności do konsumpcji i jest równoznaczne ze wzrostem skłonności do oszczędzania. A badania pokazują, że w dłuższym okresie wszystko się wyrównuje do pewnego stałego poziomu konsumpcji. Niezależnie od zdobywanego dochodu.

 

Jest to całkiem logiczne zachowanie w przypadku firm. Jeśli ktoś dobrze sobie radzi, to na pomysł przedstawienia oferty wpada nie dwóch, lecz dwudziestu sprzedawców. Ponieważ (a) zapoznanie się z tyloma ofertami zajmuje sporo czasu i (b) nie wszystkie oferty są zgodne z potrzebami, wymaganiami czy oczekiwaniami, transakcję zamyka tylko kilku sprzedawców. Kupione produkty faktycznie jeszcze bardziej polepszają zyski firmy. Za jakiś czas oferty złoży więc nie dwudziestu lecz czterdziestu sprzedawców, a z tego transakcje zdobędzie może jeden, może dwóch dodatkowych sprzedawców.

 

Dołóżmy do tego obrazu drugą zasadą: prawo malejącej użyteczności krańcowej. Stanowi ono, że im większa konsumpcja jakiegoś dobra, tym mniejsze zadowolenie lub efekty z jego używania odczuwają użytkownicy. W efekcie decyzja 'nie kupujemy więcej' ma nie tylko uzasadnienie logiczne i finansowe, ale też przynosi praktyczne korzyści.

 

Czy w obliczu takiej argumentacji ma jeszcze sens pytanie główne? Czy jest sposób, by sprzedać coś klientowi, który odnosi sukcesy?

 

Trzeba zaproponować takiemu klientowi coś innego. Coś na tyle unikalnego, wyjątkowego i prestiżowego, że chęć posiadania tego czegoś przeważy nad korzyściami (niekoniecznie najlepszymi na rynku) i nad kosztami (niekoniecznie najmniejszymi na rynku). Nie można to jednak być totalna innowacja, bo one budzą niepewność i zamykają chęć posiadania. Musi to być coś w miarę znajomego, ale równocześnie WIELKIE WOW.

 

Jak Bentley. Jak Mont Blanc. Jak Rolex. Mega jakość i mega prestiż, szeroko widzialny w mediach.

 

Oto tajemnica.

 

Inspirację tekstu jest książka 'Ekonomika i finanse gospodarstw domowych. Wydanie nowe 2012' Czesława Bywalca (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.

 

Autor: Mariusz Ludwiński

 

 

PWN
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.