zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Jak sprzedawać klientom, którzy odnoszą sukcesy?

 

Poszukiwanie klientów na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie zadania całkowicie opartego na przypadku. Klienci którzy nie bardzo sobie radzą, potrzebują twoich produktów i usług, by przestać się szarpać z pieniędzmi. Jednak strach przez porażkę paraliżuje ich decyzje o zakupie. Potrzeba wiele umiejętności, dobrej oferty, cierpliwości i kilku rabatów cenowych, by zdobyć i utrzymać takiego klienta.

Sprzedawcy świta zatem w głowie genialny pomysł - zwróci㇠się do tych klientów, którzy mają pieniądze. Jeśli świetnie sobie radzą, jeśli zarabiają na swoich produktach i usługach, to chętnie zwiększą swoją wydajność. Doprowadzi ich to do jeszcze większych zysków, prawda?

 

Ano, nieprawda. Okazuje się, że klienci którzy mają pieniądze, nie wydają ich. Podejmowane wysiłki spełzają na niczym i są tym bardziej frustrujące, im bardziej jest oczywiste, że problem tkwi w jakimś dziwnym przeświadczeniu dotyczącym ryzyka inwestowania i innowacji.

 

Jednak prawdziwy powód tak naprawdę nie jest dziwny. Jest do bólu logiczny i rozsądny ekonomicznie. Jego źródłem jest gordyjskie połączenie dwóch zasad ekonomicznych: hipotezy dochodu absolutnego Johna Keynesa (uzupełnionej o analizę szeregów czasowych w dłuższym okresie) i pierwszego prawa Hermana Gossena (prawo malejącej użyteczności krańcowej).

 

Według hipotezy dochodu absolutnego Johna Keynesa, konsumpcja rośnie wraz z dochodami, lecz jej przyrost jest mniejszy od przyrostu dochodu. Jeśli dostaniesz podwyżką 1000 zł, to nie wydasz całości. Wydasz powiedzmy 700 zł, a pozostałe 300 zł odłożysz na później. Jeśli dostaniesz drugą podwyżkę 1000 zł, to wydasz 500 zł. Jeśli trzecią - tylko 200 zł. Zjawisko to - obniżanie stosunku wydatków do rosnących dochodów - nosi nazwę malejącej skłonności do konsumpcji i jest równoznaczne ze wzrostem skłonności do oszczędzania. A badania pokazują, że w dłuższym okresie wszystko się wyrównuje do pewnego stałego poziomu konsumpcji. Niezależnie od zdobywanego dochodu.

 

Jest to całkiem logiczne zachowanie w przypadku firm. Jeśli ktoś dobrze sobie radzi, to na pomysł przedstawienia oferty wpada nie dwóch, lecz dwudziestu sprzedawców. Ponieważ (a) zapoznanie się z tyloma ofertami zajmuje sporo czasu i (b) nie wszystkie oferty są zgodne z potrzebami, wymaganiami czy oczekiwaniami, transakcję zamyka tylko kilku sprzedawców. Kupione produkty faktycznie jeszcze bardziej polepszają zyski firmy. Za jakiś czas oferty złoży więc nie dwudziestu lecz czterdziestu sprzedawców, a z tego transakcje zdobędzie może jeden, może dwóch dodatkowych sprzedawców.

 

Dołóżmy do tego obrazu drugą zasadą: prawo malejącej użyteczności krańcowej. Stanowi ono, że im większa konsumpcja jakiegoś dobra, tym mniejsze zadowolenie lub efekty z jego używania odczuwają użytkownicy. W efekcie decyzja 'nie kupujemy więcej' ma nie tylko uzasadnienie logiczne i finansowe, ale też przynosi praktyczne korzyści.

 

Czy w obliczu takiej argumentacji ma jeszcze sens pytanie główne? Czy jest sposób, by sprzedać coś klientowi, który odnosi sukcesy?

 

Trzeba zaproponować takiemu klientowi coś innego. Coś na tyle unikalnego, wyjątkowego i prestiżowego, że chęć posiadania tego czegoś przeważy nad korzyściami (niekoniecznie najlepszymi na rynku) i nad kosztami (niekoniecznie najmniejszymi na rynku). Nie można to jednak być totalna innowacja, bo one budzą niepewność i zamykają chęć posiadania. Musi to być coś w miarę znajomego, ale równocześnie WIELKIE WOW.

 

Jak Bentley. Jak Mont Blanc. Jak Rolex. Mega jakość i mega prestiż, szeroko widzialny w mediach.

 

Oto tajemnica.

 

Inspirację tekstu jest książka 'Ekonomika i finanse gospodarstw domowych. Wydanie nowe 2012' Czesława Bywalca (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.

 

Autor: Mariusz Ludwiński

 

 

PWN
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.