zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Jak stawiać konkretne, mierzalne cele?

"Ostatnio przeprowadzone przeze mnie rozmowy oceniające pokazał‚y sporą… rozbieżność mię™dzy tym, jak oceniam pracę™ moich pracowników, a jak oni oceniają siebie. Chciałabym tego uniknąć w przyszłoś›ci poprzez lepsze określenie celów i zadań„ sprzedawcom. Jak to zrobić‡?"
Jak stawiać konkretne, mierzalne cele?, fot. shutterstock Jak stawiać konkretne, mierzalne cele?, fot. shutterstock

Najlepiej rozpocząć‡ od opisu stanowiska pracownika, który powinien zawierać zakres głównych obowią…zków. Jeżeli nie ma takiego opisu, Twoim zadaniem bę™dzie stworzenie listy, która bę™dzie obejmował‚a czynności stał‚e, zadania, projekty i zadania zespoł‚owe dla każdego czł‚onka zespoł‚u sprzedaży. Kolejnym krokiem bę™dzie przeanalizowanie znaczenia każdego z obowią…zków dla Twojej firmy. To umożliwi Ci ustalenie priorytetów, dla których konieczne bę™dzie ustalenie mierzalnych celów. Tylko mierzalne cele pozwolą… Tobie i Twojemu pracownikowi na bezstronną… ocenę nie tylko tego, czy zostały osią…gnięte, ale też postę™pu w ich realizacji.

Najpierw określ zamierzony wynik danego obowią…zku czy zadania. Potem opisz rezultat, stosując mierzalne wskaźniki. Przykł‚adem takich wskaźników może by㇠wartość sprzedaży, liczba sprzedanych sztuk, rentowność kontraktów, liczba nowych klientów czy liczba klientów utraconych. Istotne mogą… by㇠też wskaźniki dotyczące podejmowanych dział‚ań„ sprzedażowych, takich jak liczba spotkań„ z klientami czy wykonanych telefonów do klientów.

Wskaźniki dotyczące wyników sprzedażowych są… zwykle dość proste do określenia. Pamię™taj jednak, żeby w mierzalny sposób określi㇠także inne cele. Zwykle cele mieszczą… się w jednej z czterech kategorii: jakość, ilość, koszt lub czas. Na przykł‚ad wskaźnikiem jakości może by㇠procent zadowolonych klientów.

Cele muszą… by㇠nie tylko konkretne i mierzalne. Konieczne jest też określenie terminu ich realizacji oraz zasobów, narzę™dzi czy sposobów ich realizacji.

Na koniec powinieneś› zastanowi㇠się nad sposobem monitorowania realizacji celów. Najpierw określ odpowiednie źródł‚o danych, które pozwoli Ci mierzy㇠wynik i monitorować postę™p. Najlepiej wykorzystaj dane, które już są… zbierane, np. raporty, dane finansowe, ankiety badające satysfakcję klientów itp. Staraj się nie tworzy㇠nowych źródeł‚ danych, jeżeli to nie jest konieczne. Zastanów się, czy wprowadzony przez Ciebie proces monitorowania nie zwię™ksza nadmiernie nakładu pracy sprzedawców.


AchieveGlobal

 

Maria Mycielska - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.