zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Jak uczynić z pytań skuteczną strategię?

Ten, kto zadaje pytania ten ma władzę. władzę™ i kontrolę™ nad rozmową…. Zadając pytania można nadać rozmowie pożą…dany kierunek, sprowadzi㇠ją… na określone tory, omijać pojawiające się rafy lub przezwyciꙿać zagrożenia. Można koncentrować się na detalach lub wypł‚ywać na szerokie wody, sterować dynamiką przepływu informacji, stopniem ich szczegół‚owości, zakresem i obszarem, którego dotyka. Sł‚owem zarzą…dzać procesem przepł‚ywu informacji
Jak uczynić z pytań skuteczną strategię?, fot. shutterstock Jak uczynić z pytań skuteczną strategię?, fot. shutterstock

Miarą… warsztatu sprzedawcy czy menedżera niezmiennie pozostaje biegł‚ość w umieję™tnoś›ci zadawania pytań„. Ale nie jakichkolwiek pytań„ zadawanych w przypadkowej kolejności.

Różne mogą… by㇠cele rozmów, i od tego uzależniona jest strategia pytań„. Jako ze zajmują… mnie umieję™tnoś›ci sprzedaży doradczej, chciał‚am spojrze㇠na budowanie skutecznej strategii pytań„ przez pryzmat tej koncepcji. I tak, założeniem takiego podejś›cia jest postawienie celu rozmowy w postaci osią…gnię™cia ś›wiadomej, wzajemnie korzystnej decyzji.
Jak to osią…gnąć? Rozwiązania AG powstał‚e na bazie badań„ najlepszych praktyków biznesu, (których skuteczność mam przyjemność obserwować przez te lata na rynku polskim jako trener, konsultant i Coach zespoł‚u sprzedaży) pozwalają… na sformuł‚owanie kilku fundamentalnych wskazówek, wspomagających budowanie skutecznej strategii zadawania pytań„.

Wskazówka pierwsza
ښwiadome podję™cie decyzji, na jakim etapie rozmowy przedmiotem dociekać„ bę™dzie sytuacja klienta, (czyli status quo, potwierdzenie wiedzy już posiadanej, zweryfikowanie założeń„, pozyskanie brakującej) a na jakim potrzeb klienta (co chce zmienić‡, osią…gnąć, czego uniknąć). Zarówno jeden, jak i drugi aspekt można poznać korzystając z kombinacji pytań„ otwartych i zamknię™tych, pamiętając o implikacjach (korzyści i ryzyko) związanych z każdym ich rodzajem.

Wskazówka druga
Kiedy wchodzimy w obszar diagnozy potrzeb, mamy na uwadze trzy aspekty ich rozumienia : jasne, pełne i wzajemne. Co oznacza każdy z tych aspektów?

Jasne, czyli zadajemy pytania pozwalające na zdobycie wiedzy na temat tego, co konkretnie jest dla klienta ważne, oraz (co nie jest już takie oczywiste) wiedza, dlaczego tak jest, czyli źródł‚o potrzeby.
Peł‚ne, czyli zadajemy pytania pozwalające określi㇠wszystkie potrzeby klienta, których zaspokojenie pozwoli na podję™cie decyzji oraz ich priorytety.
Wzajemne, czyli zadajemy pytania pozwalające upewni㇠się, ze jasny i pełny obraz potrzeb klienta nie różni się od tego, jaki posiada sprzedawca.

Wskazówka trzecia
Strategia, jeś›li ma by㇠skuteczna, musi przewidywać trudności i niebezpieczeń„stwa oraz warianty dział‚ał„, pozwalających na ich unikniecie. W przypadku rozmowy sprzedażowej takie trudności bę™dą stanowił‚y zastrzeżenia klienta oraz brak jego zainteresowania, czyli obojętność.

W przypadku klienta oboję™tnego, którego uwagę™ i zainteresowanie chcemy pozyskać, a jego potrzeby wydaja się by㇠zaspokojone (np. w satysfakcjonujący sposób czyni to konkurencja) strategia pytał„ bę™dzie musiał‚a by㇠wyją…tkowo przemyślana. To inteligentna i koronkowa robota, wymagająca oprócz techniki zadawania pytań„, wiedzy o rynku, konkurencji i jej słabościach, swoich korzyści wyłą…cznych, sytuacji klienta i wyzwał„ stojących przed jego branżą… i organizacją. Celem takiej strategii bę™dzie zainspirowanie klienta do spojrzenia na swoją sytuację™ przez pryzmat potencjalnych problemów, jakie istnieją… w jego obecnej sytuacji, a z których, by㇠może nie zdaje sobie sprawy. I sprowokowanie do poszukiwania rozwiązań.

W przypadku rozmowy z klientem mającym zastrzeżenia bę™dziemy zadawać pytania, których celem bę™dzie przede wszystkim zrozumienie ich istoty. Precyzyjne rozpoznanie, czego dotyczy zastrzeżenie, z jakiej sytuacji wynikn곂o, co się za nim kryje (jaka niezaspokojona potrzeba) daje fundament do skutecznego przeciwdziałania w postaci dobrze dobranej odpowiedzi na zastrzeżenie.

Wdrożone w praktykę opisane wyżej wskazówki pozwalają… na przemyślane kierowanie rozmowę…, sprawowanie nad nią… pełnej kontroli w myśli hasła, od którego rozpoczę™liś›my. Zał‚ożenie, jakie poczyniliś›my w odniesieniu do sprzedaży doradczej, o celu rozmowy w postaci obustronnie korzystnej decyzji, daje nam komfort pracy w postaci poczucia, że zmierzamy do celu, który prawdziwie satysfakcjonuje obie strony. A przyczynia się do tego mądra i przemyślana strategia pytań„, która uczy i inspiruje obie strony.. Klienta i sprzedawcą.


AchieveGlobal

 

Dorota Bieńkowska - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.