zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Jak uczynić z pytań skuteczną strategię?

Ten, kto zadaje pytania ten ma władzę. władzę™ i kontrolę™ nad rozmową…. Zadając pytania można nadać rozmowie pożą…dany kierunek, sprowadzi㇠ją… na określone tory, omijać pojawiające się rafy lub przezwyciꙿać zagrożenia. Można koncentrować się na detalach lub wypł‚ywać na szerokie wody, sterować dynamiką przepływu informacji, stopniem ich szczegół‚owości, zakresem i obszarem, którego dotyka. Sł‚owem zarzą…dzać procesem przepł‚ywu informacji
Jak uczynić z pytań skuteczną strategię?, fot. shutterstock Jak uczynić z pytań skuteczną strategię?, fot. shutterstock

Miarą… warsztatu sprzedawcy czy menedżera niezmiennie pozostaje biegł‚ość w umieję™tnoś›ci zadawania pytań„. Ale nie jakichkolwiek pytań„ zadawanych w przypadkowej kolejności.

Różne mogą… by㇠cele rozmów, i od tego uzależniona jest strategia pytań„. Jako ze zajmują… mnie umieję™tnoś›ci sprzedaży doradczej, chciał‚am spojrze㇠na budowanie skutecznej strategii pytań„ przez pryzmat tej koncepcji. I tak, założeniem takiego podejś›cia jest postawienie celu rozmowy w postaci osią…gnię™cia ś›wiadomej, wzajemnie korzystnej decyzji.
Jak to osią…gnąć? Rozwiązania AG powstał‚e na bazie badań„ najlepszych praktyków biznesu, (których skuteczność mam przyjemność obserwować przez te lata na rynku polskim jako trener, konsultant i Coach zespoł‚u sprzedaży) pozwalają… na sformuł‚owanie kilku fundamentalnych wskazówek, wspomagających budowanie skutecznej strategii zadawania pytań„.

Wskazówka pierwsza
ښwiadome podję™cie decyzji, na jakim etapie rozmowy przedmiotem dociekać„ bę™dzie sytuacja klienta, (czyli status quo, potwierdzenie wiedzy już posiadanej, zweryfikowanie założeń„, pozyskanie brakującej) a na jakim potrzeb klienta (co chce zmienić‡, osią…gnąć, czego uniknąć). Zarówno jeden, jak i drugi aspekt można poznać korzystając z kombinacji pytań„ otwartych i zamknię™tych, pamiętając o implikacjach (korzyści i ryzyko) związanych z każdym ich rodzajem.

Wskazówka druga
Kiedy wchodzimy w obszar diagnozy potrzeb, mamy na uwadze trzy aspekty ich rozumienia : jasne, pełne i wzajemne. Co oznacza każdy z tych aspektów?

Jasne, czyli zadajemy pytania pozwalające na zdobycie wiedzy na temat tego, co konkretnie jest dla klienta ważne, oraz (co nie jest już takie oczywiste) wiedza, dlaczego tak jest, czyli źródł‚o potrzeby.
Peł‚ne, czyli zadajemy pytania pozwalające określi㇠wszystkie potrzeby klienta, których zaspokojenie pozwoli na podję™cie decyzji oraz ich priorytety.
Wzajemne, czyli zadajemy pytania pozwalające upewni㇠się, ze jasny i pełny obraz potrzeb klienta nie różni się od tego, jaki posiada sprzedawca.

Wskazówka trzecia
Strategia, jeś›li ma by㇠skuteczna, musi przewidywać trudności i niebezpieczeń„stwa oraz warianty dział‚ał„, pozwalających na ich unikniecie. W przypadku rozmowy sprzedażowej takie trudności bę™dą stanowił‚y zastrzeżenia klienta oraz brak jego zainteresowania, czyli obojętność.

W przypadku klienta oboję™tnego, którego uwagę™ i zainteresowanie chcemy pozyskać, a jego potrzeby wydaja się by㇠zaspokojone (np. w satysfakcjonujący sposób czyni to konkurencja) strategia pytał„ bę™dzie musiał‚a by㇠wyją…tkowo przemyślana. To inteligentna i koronkowa robota, wymagająca oprócz techniki zadawania pytań„, wiedzy o rynku, konkurencji i jej słabościach, swoich korzyści wyłą…cznych, sytuacji klienta i wyzwał„ stojących przed jego branżą… i organizacją. Celem takiej strategii bę™dzie zainspirowanie klienta do spojrzenia na swoją sytuację™ przez pryzmat potencjalnych problemów, jakie istnieją… w jego obecnej sytuacji, a z których, by㇠może nie zdaje sobie sprawy. I sprowokowanie do poszukiwania rozwiązań.

W przypadku rozmowy z klientem mającym zastrzeżenia bę™dziemy zadawać pytania, których celem bę™dzie przede wszystkim zrozumienie ich istoty. Precyzyjne rozpoznanie, czego dotyczy zastrzeżenie, z jakiej sytuacji wynikn곂o, co się za nim kryje (jaka niezaspokojona potrzeba) daje fundament do skutecznego przeciwdziałania w postaci dobrze dobranej odpowiedzi na zastrzeżenie.

Wdrożone w praktykę opisane wyżej wskazówki pozwalają… na przemyślane kierowanie rozmowę…, sprawowanie nad nią… pełnej kontroli w myśli hasła, od którego rozpoczę™liś›my. Zał‚ożenie, jakie poczyniliś›my w odniesieniu do sprzedaży doradczej, o celu rozmowy w postaci obustronnie korzystnej decyzji, daje nam komfort pracy w postaci poczucia, że zmierzamy do celu, który prawdziwie satysfakcjonuje obie strony. A przyczynia się do tego mądra i przemyślana strategia pytań„, która uczy i inspiruje obie strony.. Klienta i sprzedawcą.


AchieveGlobal

 

Dorota Bieńkowska - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.