zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Jak uniknąć kryzysu w zespole sprzedażowym?

 

Współczesne zespoły sprzedażowe pracują na co dzień w trudnych warunkach. Rynek odbiorców się kurczy, konkurencja na rynku jest olbrzymia, a wahania koniunkturalne, choć nie są duże, to pojawiają się regularnie.

 

 

Charyzmatyczny lider jest podstawą działania każdego zespołu sprzedażowego. Po pierwsze - poprowadzi zespół do zwycięstwa, po drugie - zapobiegnie marudzeniu i rozwojowi polskich cech, a więc nie pozwoli na pojawienie się kryzysu w zespole. Taka osoba to nie tylko dobrze wyszkolony menadżer, ale przede wszystkim empatyczny człowiek o ogromnej wiedzy, doświadczeniu i autorytecie. W sprzedaży rola lidera jest nieoceniona. Dzięki jego zaangażowaniu udaje się sprzedawać więcej, szybciej i sprawniej.

 

Sprzedaż w ostatnich latach to nieustanna walka - z konkurencją, która ucieka się do coraz to nowych podstępów, aby tylko klientów od konkurencji przejąć. Do tego dochodzi walka z czasem, lękiem przed porażką i przyznaniem się do błędu. Niestety, spor grupa menedżerów pozostawia swoim pracownikom wolną rękę co do realizacji celów ilościowych. Jest to oczywista pułapka, w którą wpadają nawet najbardziej doświadczeni szefowie. Ich rolą jest trzymanie ręki na pulsie i rozmowy z pracownikami na temat wagi celów ilościowych.  Może się wydawać, że koncentrowanie się na celach ilościowych jest oczywiste. Nic bardziej mylnego! Handlowcy są szczególnie podatni na różne rozpraszacze, mniej istotne sprawy, które odwodzą ich uwagę od głównego zadania.

 

Warto na bieżąco rozmawiać z handlowcami o planach, oczekiwaniach i zrealizowanych zadaniach. Gdy przez kilka dni pozostawimy ich bez opieki, okazuje się że podejmą inne działania, które niekoniecznie mają wpływ na sprzedaż. Ważne jest, aby każdego dnia omawiać stopień wykonania założonych celów sprzedażowych zespołu, z które przecież (jako menedżer) również odpowiadamy. Trzymanie ręki na pulsie pozwoli zmaksymalizować determinację sprzedawców w dążeniu do celu, a zespół może koncentrować się na tym, co jest do zrobienia, a nie na błahych sprawach, które czasem zaprzątają głowę. Codzienną formę rozmowy z handlowcem nazywam rozmową "towarzyszącą". Skupia się ona przede wszystkim na bieżącej aktywności pracownika (np. czynności wykonywanych w konkretnym dniu) i w odróżnieniu od rozmowy monitorującej, nie opiera się na dogłębnej analizie poziomu realizowanych zadań.

 

Młodzi handlowcy nie zawsze potrafią efektywnie zarządzać czasem, natomiast ci doświadczeni, często tracą kilka godzin dziennie na czynności niezwiązane z pozyskaniem czy (co ważniejsze) utrzymaniem klientów. W obu tych grupach spada poziom zaangażowania i dochodzi nieraz do sytuacji, w których to pracownicy zajmują się wszystkim tylko nie tym, za co otrzymują wynagrodzenie. Pogłębia to kryzys. Ludzie ciężko pracują, oczekując w zamian sowitej zapłaty, natomiast nie ma spodziewanych efektów w postaci np. nowych klientów. Obowiązkiem lidera jest stworzenie takich warunków, aby zespół mógł normalnie pracować nawet w kryzysowej, trudnej sytuacji. Czasem niezbędne jest również otoczenie zespołu parasolem ochronnym, aby handlowcy mogli pozyskać nowych klientów, jak i utrzymać dotychczasowych, bez zamartwiania się o sprawy, na które nie mają wspływu.

 

W tym miejscu odwołam się do sześciu zasad Cheta Holmsa, który zwykł mówić, że kluczem do sukcesu w sprzedaży jest żelazna dyscyplina i konsekwencja, a te możliwe są tylko wtedy, gdy handlowcy trzymają się podstawowych zasad:

  1. Codziennie planujemy sześć zadań, które pomogą nam utrzymać stałych i zdobyć nowych klientów.
  2. Każdą sprawą zajmujemy się raz, po czym staramy się ją zamknąć, nim przejdziemy do kolejnej.
  3. Planujemy sześć godzin pracy dziennie, dwie dalsze godziny przeznaczając na sytuacje nadzwyczajne i dojazd do klientów.
  4. Określamy, ile czasu zajmie nam dane zadanie i o której godzinie je wykonamy.
  5. Rozpoczynamy dzień od spraw, które dadzą nam największą szansę na pozyskanie lub utrzymanie klientów.
  6. Jeśli dana sprawa nie jest pilna, zajmujemy się nią dopiero po załatwieniu spraw bardziej istotnych.

Roberty Zych


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.