zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Jak uniknąć kryzysu w zespole sprzedażowym?

 

Współczesne zespoły sprzedażowe pracują na co dzień w trudnych warunkach. Rynek odbiorców się kurczy, konkurencja na rynku jest olbrzymia, a wahania koniunkturalne, choć nie są duże, to pojawiają się regularnie.

 

 

Charyzmatyczny lider jest podstawą działania każdego zespołu sprzedażowego. Po pierwsze - poprowadzi zespół do zwycięstwa, po drugie - zapobiegnie marudzeniu i rozwojowi polskich cech, a więc nie pozwoli na pojawienie się kryzysu w zespole. Taka osoba to nie tylko dobrze wyszkolony menadżer, ale przede wszystkim empatyczny człowiek o ogromnej wiedzy, doświadczeniu i autorytecie. W sprzedaży rola lidera jest nieoceniona. Dzięki jego zaangażowaniu udaje się sprzedawać więcej, szybciej i sprawniej.

 

Sprzedaż w ostatnich latach to nieustanna walka - z konkurencją, która ucieka się do coraz to nowych podstępów, aby tylko klientów od konkurencji przejąć. Do tego dochodzi walka z czasem, lękiem przed porażką i przyznaniem się do błędu. Niestety, spor grupa menedżerów pozostawia swoim pracownikom wolną rękę co do realizacji celów ilościowych. Jest to oczywista pułapka, w którą wpadają nawet najbardziej doświadczeni szefowie. Ich rolą jest trzymanie ręki na pulsie i rozmowy z pracownikami na temat wagi celów ilościowych.  Może się wydawać, że koncentrowanie się na celach ilościowych jest oczywiste. Nic bardziej mylnego! Handlowcy są szczególnie podatni na różne rozpraszacze, mniej istotne sprawy, które odwodzą ich uwagę od głównego zadania.

 

Warto na bieżąco rozmawiać z handlowcami o planach, oczekiwaniach i zrealizowanych zadaniach. Gdy przez kilka dni pozostawimy ich bez opieki, okazuje się że podejmą inne działania, które niekoniecznie mają wpływ na sprzedaż. Ważne jest, aby każdego dnia omawiać stopień wykonania założonych celów sprzedażowych zespołu, z które przecież (jako menedżer) również odpowiadamy. Trzymanie ręki na pulsie pozwoli zmaksymalizować determinację sprzedawców w dążeniu do celu, a zespół może koncentrować się na tym, co jest do zrobienia, a nie na błahych sprawach, które czasem zaprzątają głowę. Codzienną formę rozmowy z handlowcem nazywam rozmową "towarzyszącą". Skupia się ona przede wszystkim na bieżącej aktywności pracownika (np. czynności wykonywanych w konkretnym dniu) i w odróżnieniu od rozmowy monitorującej, nie opiera się na dogłębnej analizie poziomu realizowanych zadań.

 

Młodzi handlowcy nie zawsze potrafią efektywnie zarządzać czasem, natomiast ci doświadczeni, często tracą kilka godzin dziennie na czynności niezwiązane z pozyskaniem czy (co ważniejsze) utrzymaniem klientów. W obu tych grupach spada poziom zaangażowania i dochodzi nieraz do sytuacji, w których to pracownicy zajmują się wszystkim tylko nie tym, za co otrzymują wynagrodzenie. Pogłębia to kryzys. Ludzie ciężko pracują, oczekując w zamian sowitej zapłaty, natomiast nie ma spodziewanych efektów w postaci np. nowych klientów. Obowiązkiem lidera jest stworzenie takich warunków, aby zespół mógł normalnie pracować nawet w kryzysowej, trudnej sytuacji. Czasem niezbędne jest również otoczenie zespołu parasolem ochronnym, aby handlowcy mogli pozyskać nowych klientów, jak i utrzymać dotychczasowych, bez zamartwiania się o sprawy, na które nie mają wspływu.

 

W tym miejscu odwołam się do sześciu zasad Cheta Holmsa, który zwykł mówić, że kluczem do sukcesu w sprzedaży jest żelazna dyscyplina i konsekwencja, a te możliwe są tylko wtedy, gdy handlowcy trzymają się podstawowych zasad:

  1. Codziennie planujemy sześć zadań, które pomogą nam utrzymać stałych i zdobyć nowych klientów.
  2. Każdą sprawą zajmujemy się raz, po czym staramy się ją zamknąć, nim przejdziemy do kolejnej.
  3. Planujemy sześć godzin pracy dziennie, dwie dalsze godziny przeznaczając na sytuacje nadzwyczajne i dojazd do klientów.
  4. Określamy, ile czasu zajmie nam dane zadanie i o której godzinie je wykonamy.
  5. Rozpoczynamy dzień od spraw, które dadzą nam największą szansę na pozyskanie lub utrzymanie klientów.
  6. Jeśli dana sprawa nie jest pilna, zajmujemy się nią dopiero po załatwieniu spraw bardziej istotnych.

Roberty Zych


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.