zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Jak zapewnić, że strategia sprzedaży będzie konsekwentnie realizowana?

właśnie zmienił‚a się u nas strategia sprzedaży. Do tej pory handlowcy byli rozliczani z realizacji celów związanych ze sprzedażą… do określonej liczby klientów. Obecnie zmieniamy swoją strategię™ i sprzedawcy bę™dą również rozliczani ze sprzedaży na odpowiednim poziomie marży. Obawiam się, że wyniki sprzedażowe spadną…, a moi handlowcy bę™dą niezadowoleni. Jak wprowadzi㇠tą… zmianę™ efektywnie?
Jak zapewnić, że strategia sprzedaży bę™dzie konsekwentnie realizowana?, fot. shutterstock Jak zapewnić, że strategia sprzedaży bę™dzie konsekwentnie realizowana?, fot. shutterstock

Zmiana warunków pracy, a zwłaszcza wynagradzania sił‚ sprzedaży może prowadzi㇠do niepokojów i czasowo obniży㇠poziom realizowanych wyników. Co więcej, inna strategia sprzedażowa najczęściej oznacza konieczność posiadania nowych kompetencji i zmiany dotychczasowego sposobu sprzedawania i kontaktu z klientem.
Jak poniższy model AchieveGlobal pokazuje, sprzedawcy bę™dą realizowali nową… strategię™ sprzedaży, kiedy jednocześnie bę™dą mieli odpowiedni poziom wiedzy, proaktywną… postawę™ oraz konieczne umieję™tnoś›ci.

WIEM x CHC˜Ę x POTRAFIʘ = ROBIʘ TO™

WIEM
Żeby zmiana się zadział‚a sprzedawcy powinni otrzymać precyzyjne i jasne informacje na jej temat. Dostarczając informacji o zmianie strategii dobrze jest odpowiedzie㇠sprzedawcom na pytania pojawiające się w dwóch obszarach:
1) Jasna wizja zmiany: Jakie wartości dostarczamy klientom i jakie są… obecnie nasze wyróżniki na rynku? Kto jest obecnie naszym klientem i dlaczego segmentacja wygląda tak, a nie inaczej? Jak teraz chcemy pracować z klientami i jak budować relacje z nimi? Gdzie nowa strategia nas zaprowadzi, w czym nam pomoże?
2) Jakie są… przyczyny biznesowe zmiany: Dlaczego obrona marży jest ważna teraz? Z jakich biznesowych powodów? Co się zmienił‚o na rynku/wewnątrz organizacji? Co nam pozwoli wygrać, od jakich strat nas uchroni?

CHCʘ
Zaangażowanie sprzedawców w zmianę może wymagać czasu i cierpliwości. Ludzie w rożny sposób reagują… na zmiany i aby minimalizować wpł‚yw negatywnych postaw popracuj nad:
3) Zaangażowanie menedżerów: Czy menedżerowie w firmie są… realnie zaangażowani? Jakiego rodzaju działania podejmują…? Co kierownictwo robi? Do czego się zobowiązuje? Jaki daje przykł‚ad, czy wspiera i tłumaczy zmianę™ organizacyjną…?
4) Określenie korzyści ze zmiany dla sprzedawców: Co ja indywidualnie bę™dę™ z tego miał‚? Dlaczego mam się zaangażować? Jak mi się to opłaca? Jakie korzyści odniosę™?

POTRAFIʘ
I w koń„cu zmiana strategii i ukierunkowanie się na dochodowość ze sprzedaży bę™dzie wymagał‚a innego podejś›cia do klientów. Co więcej - konieczność sprzedawania "drożej"
i obrona marży może rodzi㇠nowego rodzaju wyzwania podczas rozmowy sprzedażowej. Zwró㇠uwagę™, na:
5) Wiedza na temat rynku i umieję™tnoś›ci sprzedażowe: Czy wiem jak sprzedawać inaczej? Jak mam się zachowywać w praktyce? Jakich zachowań„ bę™dzie ode mnie wymagać organizacja? A czy umiem to zrobić‡? Czy ktoś pomoże mi się nauczy㇠tego nowego standardu? Jak to bę™dzie wyglądać?
6) Procesy i systemy: Jakie procesy bę™dą wspierał‚y nową… strategię™? Czy ktoś tego bę™dzie wymagał‚ (np. w ocenie pracowniczej)? Czy dostanę narzę™dzia sprzedażowe, które pomogą… mi przy realizacji nowej strategii? Jak bę™dę™ nagradzany za wysił‚ki i osiągnięty sukces?

Jak widać przeprowadzenie zmiany jest wielowątkowe i wymaga uważnego zaplanowania jej wprowadzenia. Pytania, które postawił‚am powyżej możemy sobie również zadać, kiedy chcemy dokonać przeglą…du realizacji strategii sprzedażowej już funkcjonującej.


AchieveGlobal

 

Arleta Chorąży - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.