zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Konstruktywne informacje zwrotne a zwykła krytyka sprzedawcy

Nawet najlepszy sprzedawca nie zawsze robi wszystko tak, jak tego oczekuje manager. Może to dotyczy㇠tak wyników, jak i zwykłych codziennych zachowań„. Wszyscy potrzebujemy informacji zwrotnej, jak nasze działania i zachowania odbierają… inni. Dzięki konstruktywnej informacji zwrotnej nasza efektywność może wzrosnąć, a sami mamy szanse na rozwój i doskonalenie swoich umieję™tnoś›ci i wyników.
Konstruktywne informacje zwrotne a zwykła krytyka sprzedawcy, fot. shutterstock Konstruktywne informacje zwrotne a zwykła krytyka sprzedawcy, fot. shutterstock

Czym jest jednak konstruktywna, rozwijająca… informacja zwrotna w odróżnieniu od demotywującej krytyki?  Jak przekazać sprzedawcy, że nie spełnia oczekiwań w sposób, który z jednej strony sprawi, że sprzedawca bę™dzie miał‚ peł‚ną… ś›wiadomość, co powinien zmieni㇠i jak, a z drugiej bę™dzie chciał‚ to zmienić‡?

Nie ma nic bardziej niszczą…cego samoocenę™ czł‚owieka niż krytyka, zwłaszcza jeżeli dotyczy osoby, a nie jej zachowania czy działania. Jeżeli powiemy: " jesteś niepunktualny" pracownik poczuje, ze brak punktualności to jego cecha jako czł‚owieka. Oczywistym bę™dzie odruch zaprzeczenia, niezgody i wewnę™trznego sprzeciwu, albo - co gorsze - przyjęcie tego wyroku jako nieodwołalny i dostosowanie do niego swoich dział‚ań„. Zupełnie inną informacją… bę™dzie stwierdzenie: "spóźnił‚eś› się wczoraj na dwa spotkania z klientami".

Jaka wobec tego powinna by㇠informacja zwrotna, aby z jednej strony wskazywał‚a kierunek zmiany, a z drugiej motywowała do konkretnych kroków w stronę™ poprawy? Przyjmuje siꙠ kilka różnych sposobów konstruktywnego przekazywania informacji zwrotnej. W przypadku sprzedawcy najlepszym sposobem bę™dzie informacja zwrotna, która daje możliwość samodzielnego rozwiązywania problemu. Ma ona w sobie element coachingu pracownika.

Najpierw sprawdź
Nigdy nie oceniaj pochopnie. Zastanów się, czy dział‚anie, wynik czy zachowanie, na które chcesz zwrócić uwagę™, rzeczywiś›cie miał‚o miejsce, jakie miał‚o konsekwencje oraz na ile twoje oczekiwania z tym związane był‚y zakomunikowane. Przyjrzyj się źródł‚u informacji, poznaj inne punkty widzenia, a wreszcie dopytaj pracownika i sprawdź, czy dobrze rozumiesz.

Wskaż to, co jest dobre
Najpierw powiedz, o czym chcesz rozmawiać. Mając jasny obraz sytuacji, możesz wskazać aspekty pozytywne. Wskazanie pracownikowi co robi dobrze, pomoże mu widzie㇠problem bardziej konstruktywnie. Pokazuje również, co cenisz, wzmacnia pozytywnie oceniane dział‚anie i daje poczucie, że menedżer potrafi oceniać w sposób wyważony, a nie tylko krytykować. Ważne, abyś› był w tym szczery i konkretny. Nie wystarczy powiedzieć‡: "jesteś świetnym pracownikiem". Powiedz konkretnie, co cenisz i dlaczego.

Wskaż co powinien zmienić‡
Powią…ż aspekt pozytywny z negatywnym. Tak pozytywna informacja, jak i negatywna powinny dotyczy㇠tej samej sprawy. W przeciwnym razie pozytywna informacja może by㇠postrzegana jako nieszczery komplement. Powiedz na przykł‚ad:: " twoja prezentacja zawierała dużo ważnych informacji, była też dobrze przygotowana i świetnie przeprowadzona. Ważne jest również, aby trzymać się ustalonego czasu, a przekroczyłeś› go dwukrotnie".

Pozwól pracownikowi rozwiązać problem
Nie rozwiązuj problemu za pracownika. Zadawaj pytania: " co możesz z tym zrobić‡?, "jak chcesz to rozwiązać?", "co zrobisz w przyszłoś›ci?". Prowadź inspirującą… dyskusję™. Pozwól, aby sam znalazł‚ rozwią…zanie. Bę™dzie wtedy znacznie bardziej do niego przekonany i weźmie odpowiedzialność za jego realizację™.

Uzgodnij następne kroki
Zakończ rozmową™ konkretnymi zobowią…zaniami ze strony pracownika i by㇠może też z twojej strony.


AchieveGlobal

 

Maria Mycielska - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.