zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Menedżerze sprzedaży, zanim zaczniesz korygować działania sprzedawców sprawdź czy odrobiłeĹ zadanie domowe.

Menedżerowie sprzedaży od zawsze stają przed pytaniem - zaufać pracownikowi, że zrealizuje swoje plany czy stale monitorować jego działania i je korygować? Wielu menedżerów odpowiedzialnych za dział‚alność sprzedażową odpowiadał‚o mi na tak postawione pytanie: "Wierzyć‡, ale…"
Menedżerze sprzedaży, zanim zaczniesz korygować działania sprzedawców sprawdź czy odrobiłeś zadanie domowe. , fot. shutt Menedżerze sprzedaży, zanim zaczniesz korygować działania sprzedawców sprawdź czy odrobiłeś zadanie domowe. , fot. shutt

Zobaczmy zatem, jakie działania mogą podjąć menedżerowie sprzedaży, aby działania sprzedawców był‚y efektywne i ukierunkowane na rezultaty.

1. Przejrzyście zdefiniowana strategia sprzedaży i cele.

Ludzie biorą odpowiedzialność za swoje działania i angażują… się w realizację™ zadań„ kiedy wiedzą… czego się od nich oczekuje. Trywializm? By㇠może. To stwierdzenie było już tak często powtarzane, że niemal bezrefleksyjnie przechodzimy nad nim do porzą…dku dziennego. Dlatego tak przerażający jest fakt, że jak zbadał‚ Instytut Gallupa - 67% pracowników nie wie czego szef oczekuje od nich w pracy.

Menedżer sprzedaży powinien odpowiedzie㇠sobie na pytania:
- Czy moi ludzie znają… cele biznesowe organizacji?
- Czy wiedzą… jaka jest strategia sprzedaży i dlaczego został‚a tak zdefiniowana?
- Czy wiedzą… jak ich praca wpł‚ywa na realizację™ celów biznesowych?
- Czy znaj…ą zasady wynagradzania i premiowania?
- Czy system ten jest dla nich motywujący?
- Czy stawiane cele są… ukierunkowane na dział‚anie czy rezultat?

Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedział‚eś› sobie - "nie" lub "nie wiem" - czeka cię praca od podstaw. Oczywiś›cie już słyszą™ ze strony czytelników ję™k boleś›ci - "ile można mówią o tym samym…" Odpowiedź jest jasna - można, a nawet trzeba! Dopiero zrozumienie kontekstu biznesowego organizacji, jej sytuacji rynkowej i planów handlowcy bę™dą mogli czuć się odpowiedzialni za poziom realizowanych wyników i bę™dą podejmować świadome decyzje biznesowe w procesie sprzedaży. A to wszystko przełoży się na ich zaangażowanie i poziom realizowanych wyników.
I jeszcze słów kilka o celach. Często stawiamy naszym handlowcom cele ukierunkowane na rezultat np. odbycie 5 rozmów telefonicznych z klientami, zł‚ożenie 7 ofert w cią…gu tygodnia. Tak zdefiniowane cele powodują, że pracownik zaczyna się skupiać na AKTYWNOŚCIACH, a nie o to nam chodzi. Oczywiś›cie statystyka pokazuje, że im więcej rozmów odbędą™, im więcej ofert zł‚ożą™ mam wię™ksze szanse na zdobycie klienta. Prawda. Tylko takie podejście powoduje, że nasi handlowcy pracują… ciꙿko, a mają pracować mądrze. Dlatego trzeba też stawiać cele ukierunkowane na REZULTAT ich dział‚ań„ - np. odby㇠5 rozmów telefonicznych z klientami z czego 1 ma się zakończy㇠spotkaniem sprzedażowym

2. Stał‚e monitorowanie lejka sprzedażowego.

Lejek sprzedażowy to graficzne przedstawienie procesu sprzedaży - począwszy od dział‚ał„ prospektingowych, na samej  sprzedaży skoń„czywszy. Jak wię™kszość sprzedawców - nie lubią™ podejmować dział‚ań„ prospektingowych. Z wielką… chę™cią… pracują™ z klientami, z którymi już udało się mi zbudować relacje. I jest to  naturalne. Ludzie podś›wiadomie uciekają… od rzeczy trudnych i nielubianych, do spraw, które są… dla nich przyjemne. Podejrzewam, że wielu Twoich ludzi odczuwa podobnie. Skutek jest taki, że zamiast podejmować działania prospektingowe sprzedawcy bę™dą skupiać się na realizacji już pozyskanych projektów. Stał‚e monitorowanie aktywnoś›ci sprzedażowych w CAفYM procesie pozwoli na ustabilizowanie sprzedaży.
Najlepszym sposobem na to są… staŁ‚e, krótkie i treściwe spotkania - np. w poniedział‚ek związane z planowaniem tygodnia, a w pią…tek z podsumowaniem efektów pracy. I tu może się okazać, że niektórzy sprzedawcy nie wykonują… pewnych zadań i wtedy należy przejść do …

3. Codzienne wsparcie - coaching.
Ludzie osiągają… rezultaty z trzech powodów:

WIEM (wiedzą czego się od nich oczekuje)  X CHCĄ˜ (mają odpowiednią motywację™) X POTRAFIĄ (mają odpowiednią… wiedzę™ i motywację™ = ROBIĄ˜ TO™

Fakt, że sprzedawca nie domyka procesów sprzedaży z klientem nie jest wynikiem jego zł‚ej woli. Oznacza to tylko, że albo brakuje mu wiedzy, albo umieję™tnoś›ci, w koń„cu możemy mie㇠problemy z postawą…. Codzienne wsparcie i rozwijanie kompetencji jest Twoim oczywistym obowią…zkiem. Jak pracować nad  postawą… i motywacją… - to wyzwanie, które zasługuje na odrębny artykuł.
W procesie coachingu powinieneś mie㇠jasno zdefiniowany model zachowania, do którego da…żysz, standardy prowadzenia rozmowy handlowej, prezentacji, rozmowy prospektingowej, poziomu wiedzy produktowej czy też wiedzy o rynku, itd. Porównanie dział‚ań„ sprzedawcy do modelu pokaże Ci w jakich obszarach należy pomagać Twoim pracownikom, aby mogli osiągać spodziewane rezultaty sprzedażowe.

4. Jasna i czytelna informacja zwrotna.
I w koń„cu - zauważ, że na ostatnim miejscu znajduje się przekazywanie informacji zwrotnej, czy tez korygowanie dział‚ań„ sprzedawców. Jeśli zrealizowałeś› wszystkie powyższe elementy możesz z czystym sumieniem udzieli㇠informacji zwrotnej i zaplanować działania naprawcze.
AchieveGlobal badając najlepsze praktyki biznesowe okreś›liło sposób na efektywne korygowanie dział‚ań„:

1. Zbierz informacje
Celem tej rozmowy jest uzyskanie zmiany w dział‚aniu pracownika. Ważne jest, aby dostrzegł on problem i chciał‚ się zmienić‡. Przygotowując się do rozmowy zbierz informacje od klientów, współpracowników, spisz swoje spostrzeżenia. Poruszaj się w sferze faktów, bo o nich nie można dyskutować. Zastanów się też jakich reakcji obronnych możesz się spodziewać po pracowniku i przygotuj się na efektywne reagowanie na takie zachowania.

2. Opisz istotą™ problemu
Ważne jest aby rozpocząć‡ rozmowę™ od opisania problemu w sposób jasny i rzeczowy. Koncentruj się na istocie sprawy od samego począ…tku - pomoże Ci to owocnie przeprowadzić tą… trudną… rozmowę. Zachowaj spokój i rzeczowy ton od samego począ…tku.

3. Poznaj punkt widzenia pracownika
Pozwól swojemu pracownikowi ustosunkować się do sprawy. By㇠może nie masz wszystkich niezbędnych informacji, a punkt widzenia pracownika zmieni Twoje postrzeganie konkretnej sytuacji. Zaangażowanie pracownika w dialog  pomorze Ci również ustalić, czy są… jakieś› przeszkody do osią…gnię™cia wzajemnego porozumienia. To dział‚anie pomoże Ci pozyskać sprzedawcę™ do zmiany jego zachowania i poprawy wyników.

4. Uzgodnij plan działania
Nie wystarczy uzyskać zgody co istoty problemu. Konieczne bę™dzie również zaplanowanie konkretnego harmonogramu działania. Pomóż pracownikowi opracować plan naprawczy. Pozwól mu by㇠aktywnym - im wię™kszy wpł‚yw na planowane działania bę™dzie miał‚ pracownik tym wię™ksza szansa na zrealizowanie go.

5. Zaproponuj wsparcie.
Po spotkaniu pracownik może nie wierzyć‡, że uda mu się zrealizować zaplanowane działania. Zapewnij pracownika, że w razie problemów służysz mu pomocą i wsparciem w tym trudnym dla niego momencie.



 


AchieveGlobal

 

Arleta Chorąży - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.