zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Menedżerze sprzedaży, zanim zaczniesz korygować działania sprzedawców sprawdź czy odrobiłeĹ zadanie domowe.

Menedżerowie sprzedaży od zawsze stają przed pytaniem - zaufać pracownikowi, że zrealizuje swoje plany czy stale monitorować jego działania i je korygować? Wielu menedżerów odpowiedzialnych za dział‚alność sprzedażową odpowiadał‚o mi na tak postawione pytanie: "Wierzyć‡, ale…"
Menedżerze sprzedaży, zanim zaczniesz korygować działania sprzedawców sprawdź czy odrobiłeś zadanie domowe. , fot. shutt Menedżerze sprzedaży, zanim zaczniesz korygować działania sprzedawców sprawdź czy odrobiłeś zadanie domowe. , fot. shutt

Zobaczmy zatem, jakie działania mogą podjąć menedżerowie sprzedaży, aby działania sprzedawców był‚y efektywne i ukierunkowane na rezultaty.

1. Przejrzyście zdefiniowana strategia sprzedaży i cele.

Ludzie biorą odpowiedzialność za swoje działania i angażują… się w realizację™ zadań„ kiedy wiedzą… czego się od nich oczekuje. Trywializm? By㇠może. To stwierdzenie było już tak często powtarzane, że niemal bezrefleksyjnie przechodzimy nad nim do porzą…dku dziennego. Dlatego tak przerażający jest fakt, że jak zbadał‚ Instytut Gallupa - 67% pracowników nie wie czego szef oczekuje od nich w pracy.

Menedżer sprzedaży powinien odpowiedzie㇠sobie na pytania:
- Czy moi ludzie znają… cele biznesowe organizacji?
- Czy wiedzą… jaka jest strategia sprzedaży i dlaczego został‚a tak zdefiniowana?
- Czy wiedzą… jak ich praca wpł‚ywa na realizację™ celów biznesowych?
- Czy znaj…ą zasady wynagradzania i premiowania?
- Czy system ten jest dla nich motywujący?
- Czy stawiane cele są… ukierunkowane na dział‚anie czy rezultat?

Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedział‚eś› sobie - "nie" lub "nie wiem" - czeka cię praca od podstaw. Oczywiś›cie już słyszą™ ze strony czytelników ję™k boleś›ci - "ile można mówią o tym samym…" Odpowiedź jest jasna - można, a nawet trzeba! Dopiero zrozumienie kontekstu biznesowego organizacji, jej sytuacji rynkowej i planów handlowcy bę™dą mogli czuć się odpowiedzialni za poziom realizowanych wyników i bę™dą podejmować świadome decyzje biznesowe w procesie sprzedaży. A to wszystko przełoży się na ich zaangażowanie i poziom realizowanych wyników.
I jeszcze słów kilka o celach. Często stawiamy naszym handlowcom cele ukierunkowane na rezultat np. odbycie 5 rozmów telefonicznych z klientami, zł‚ożenie 7 ofert w cią…gu tygodnia. Tak zdefiniowane cele powodują, że pracownik zaczyna się skupiać na AKTYWNOŚCIACH, a nie o to nam chodzi. Oczywiś›cie statystyka pokazuje, że im więcej rozmów odbędą™, im więcej ofert zł‚ożą™ mam wię™ksze szanse na zdobycie klienta. Prawda. Tylko takie podejście powoduje, że nasi handlowcy pracują… ciꙿko, a mają pracować mądrze. Dlatego trzeba też stawiać cele ukierunkowane na REZULTAT ich dział‚ań„ - np. odby㇠5 rozmów telefonicznych z klientami z czego 1 ma się zakończy㇠spotkaniem sprzedażowym

2. Stał‚e monitorowanie lejka sprzedażowego.

Lejek sprzedażowy to graficzne przedstawienie procesu sprzedaży - począwszy od dział‚ał„ prospektingowych, na samej  sprzedaży skoń„czywszy. Jak wię™kszość sprzedawców - nie lubią™ podejmować dział‚ań„ prospektingowych. Z wielką… chę™cią… pracują™ z klientami, z którymi już udało się mi zbudować relacje. I jest to  naturalne. Ludzie podś›wiadomie uciekają… od rzeczy trudnych i nielubianych, do spraw, które są… dla nich przyjemne. Podejrzewam, że wielu Twoich ludzi odczuwa podobnie. Skutek jest taki, że zamiast podejmować działania prospektingowe sprzedawcy bę™dą skupiać się na realizacji już pozyskanych projektów. Stał‚e monitorowanie aktywnoś›ci sprzedażowych w CAفYM procesie pozwoli na ustabilizowanie sprzedaży.
Najlepszym sposobem na to są… staŁ‚e, krótkie i treściwe spotkania - np. w poniedział‚ek związane z planowaniem tygodnia, a w pią…tek z podsumowaniem efektów pracy. I tu może się okazać, że niektórzy sprzedawcy nie wykonują… pewnych zadań i wtedy należy przejść do …

3. Codzienne wsparcie - coaching.
Ludzie osiągają… rezultaty z trzech powodów:

WIEM (wiedzą czego się od nich oczekuje)  X CHCĄ˜ (mają odpowiednią motywację™) X POTRAFIĄ (mają odpowiednią… wiedzę™ i motywację™ = ROBIĄ˜ TO™

Fakt, że sprzedawca nie domyka procesów sprzedaży z klientem nie jest wynikiem jego zł‚ej woli. Oznacza to tylko, że albo brakuje mu wiedzy, albo umieję™tnoś›ci, w koń„cu możemy mie㇠problemy z postawą…. Codzienne wsparcie i rozwijanie kompetencji jest Twoim oczywistym obowią…zkiem. Jak pracować nad  postawą… i motywacją… - to wyzwanie, które zasługuje na odrębny artykuł.
W procesie coachingu powinieneś mie㇠jasno zdefiniowany model zachowania, do którego da…żysz, standardy prowadzenia rozmowy handlowej, prezentacji, rozmowy prospektingowej, poziomu wiedzy produktowej czy też wiedzy o rynku, itd. Porównanie dział‚ań„ sprzedawcy do modelu pokaże Ci w jakich obszarach należy pomagać Twoim pracownikom, aby mogli osiągać spodziewane rezultaty sprzedażowe.

4. Jasna i czytelna informacja zwrotna.
I w koń„cu - zauważ, że na ostatnim miejscu znajduje się przekazywanie informacji zwrotnej, czy tez korygowanie dział‚ań„ sprzedawców. Jeśli zrealizowałeś› wszystkie powyższe elementy możesz z czystym sumieniem udzieli㇠informacji zwrotnej i zaplanować działania naprawcze.
AchieveGlobal badając najlepsze praktyki biznesowe okreś›liło sposób na efektywne korygowanie dział‚ań„:

1. Zbierz informacje
Celem tej rozmowy jest uzyskanie zmiany w dział‚aniu pracownika. Ważne jest, aby dostrzegł on problem i chciał‚ się zmienić‡. Przygotowując się do rozmowy zbierz informacje od klientów, współpracowników, spisz swoje spostrzeżenia. Poruszaj się w sferze faktów, bo o nich nie można dyskutować. Zastanów się też jakich reakcji obronnych możesz się spodziewać po pracowniku i przygotuj się na efektywne reagowanie na takie zachowania.

2. Opisz istotą™ problemu
Ważne jest aby rozpocząć‡ rozmowę™ od opisania problemu w sposób jasny i rzeczowy. Koncentruj się na istocie sprawy od samego począ…tku - pomoże Ci to owocnie przeprowadzić tą… trudną… rozmowę. Zachowaj spokój i rzeczowy ton od samego począ…tku.

3. Poznaj punkt widzenia pracownika
Pozwól swojemu pracownikowi ustosunkować się do sprawy. By㇠może nie masz wszystkich niezbędnych informacji, a punkt widzenia pracownika zmieni Twoje postrzeganie konkretnej sytuacji. Zaangażowanie pracownika w dialog  pomorze Ci również ustalić, czy są… jakieś› przeszkody do osią…gnię™cia wzajemnego porozumienia. To dział‚anie pomoże Ci pozyskać sprzedawcę™ do zmiany jego zachowania i poprawy wyników.

4. Uzgodnij plan działania
Nie wystarczy uzyskać zgody co istoty problemu. Konieczne bę™dzie również zaplanowanie konkretnego harmonogramu działania. Pomóż pracownikowi opracować plan naprawczy. Pozwól mu by㇠aktywnym - im wię™kszy wpł‚yw na planowane działania bę™dzie miał‚ pracownik tym wię™ksza szansa na zrealizowanie go.

5. Zaproponuj wsparcie.
Po spotkaniu pracownik może nie wierzyć‡, że uda mu się zrealizować zaplanowane działania. Zapewnij pracownika, że w razie problemów służysz mu pomocą i wsparciem w tym trudnym dla niego momencie.



 


AchieveGlobal

 

Arleta Chorąży - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.