zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Nie rań uszu klienta, bo ucieknie

 

'Klient przed Panem to był dopiero idiota - daję mu taką dobrą cenę, a on mówi, że drogo'. Czy tobie też zdarzyło się kiedyś strzelić sobie jednym z takich stwierdzeń sprzedażowego samobója?

'Klient przed Panem to był dopiero idiota - daję mu taką dobrą cenę, a on mówi, że drogo'. Czy tobie też zdarzyło się kiedyś strzelić sobie jednym z takich stwierdzeń sprzedażowego samobója?

 

Na pewno jako klient sam spotykasz się ze sprzedawcami, którzy potrafią w kilku słowach zniechęcić cię do dalszych rozmów. Wbrew pozorom nie muszą być to tak beznadziejne deklaracje jak ta cytowana na wstępie. Czy jesteś pewien, że tobie nigdy nie zdarza się popełnić gaf podczas spotkań handlowych? Możesz na 100 sposobów obrazić klienta lub podkopać jego zaufanie do ciebie. Poniżej mały przegląd zdań, których lepiej nie wypowiadać podczas spotkań handlowych. Jak interpretuje je klient?

 

1) Sprzedawca mówi:
'Jesteście chyba niedużą firmą, działacie chyba od niedawna?'

 

Klient słyszy:
'Nie orientuję się zbyt dobrze na tym rynku, jeszcze miesiąc temu nie sprzedawałem rozwiązań informatycznych tylko jabłka' lub:
'Już wiem, jak osłabię pozycję klienta! Zasugeruję, że jego firma to malutka i zaściankowa firma-krzak. Nie można odmówić mi sprytu'.

 

2) Sprzedawca mówi:
'Czy decyzje podejmuje Pan, czy lepiej żebym rozmawiał z Pana szefem?'

 

Klient słyszy:
'Nie wygląda Pan na kogoś ważnego ani obytego w świecie. Ciekawe czy Pana ulubione danie to frytki z ketchupem.'

 

3) Sprzedawca mówi:
'Pan wie, jacy są ludzie, chcieliby wszystko tanio a najlepiej za darmo…'

 

Klient słyszy:
'Jeśli i Ty będziesz chciał rabatu, to wiesz jak cię ocenię. I oczywiście nie zapomnę żeby opowiedzieć o tym kolejnemu klientowi.'

 

4) Sprzedawca mówi:
'Może Pan słyszał o kłopotach finansowych naszej firmy, ale zapewniam Pana, że to przejściowe trudności'

 

Klient słyszy:
'O tym, że nie jesteśmy wypłacalni mówi już cała Polska i żarty się skończyły. Lepiej od razu zbagatelizuję sprawę. Nie będzie potem tych głupich pytań. Najlepszą obroną jest atak.'

 

5) Sprzedawca mówi:
'Naszej wysokiej ceny Pan nawet nie poczuje bo mam specjalnie dla Pana duży rabat'

 

Klient słyszy:
'Mój produkt nie jest wart ceny przed rabatem. Ten rabat to taka ściema żebyś się cieszył ze specjalnego traktowania. Już czuję, że kochasz naszą firmę!'

 

6) Sprzedawca mówi:
'Będziemy tu sobie rozmawiać, a ja od razu zacznę wypełniać dane do zamówienia…'

 

Klient słyszy:
'Dobra, dobra pogadaj sobie, a ja się zajmę czymś ważnym. Wyskakuj z kasy frajerze.'

 

7) Sprzedawca mówi:
'Pamiętam jak jeszcze mieliście biuro w Warszawie. Tutaj się trochę dłużej jedzie. Ale pewnie łatwiej zaparkować.'

 

Klient słyszy:
'No i co, dobre czasy się dla was skończyły trzeba było wynająć tańsze biuro. Ciekawe czy macie pieniądze na większe zakupy.'

 

Listę można poszerzać o wiele innych "niegroźnych" zwrotów. Czasem używamy ich aby rozpocząć rozmowę i nie mają dla nas wielkiego znaczenia. Tymczasem klient może wiele naszych słów - także tych pozytywnych - interpretować w sposób, którego się w ogóle nie spodziewamy. Np. jeśli powiemy, że przyjechaliśmy do jakiegoś miasta specjalnie na spotkanie z naszym klientem, ten zamiast poczuć się docenionym może uznać, że sprzedaż nie idzie nam najlepiej jeśli jesteśmy skłonni poświęcić cały dzień jednemu klientowi.

 

Dlatego jeśli nie znamy jeszcze klienta i nie wiemy jaką ma osobowość, starajmy się na początku rozmowy nie mówić niczego, co mógłby odebrać jako odniesienie do jego pozycji, wyglądu, wiedzy albo kondycji pracodawcy. Niestety - w 100% bezpiecznych tematów nie ma, a ich listę możemy zbudować dopiero gdy zapoznamy się lepiej z rozmówcą. Ile osób -tyle interpretacji.

 

DrSprzedaz.pl

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.