zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Nie rań uszu klienta, bo ucieknie

 

'Klient przed Panem to był dopiero idiota - daję mu taką dobrą cenę, a on mówi, że drogo'. Czy tobie też zdarzyło się kiedyś strzelić sobie jednym z takich stwierdzeń sprzedażowego samobója?

'Klient przed Panem to był dopiero idiota - daję mu taką dobrą cenę, a on mówi, że drogo'. Czy tobie też zdarzyło się kiedyś strzelić sobie jednym z takich stwierdzeń sprzedażowego samobója?

 

Na pewno jako klient sam spotykasz się ze sprzedawcami, którzy potrafią w kilku słowach zniechęcić cię do dalszych rozmów. Wbrew pozorom nie muszą być to tak beznadziejne deklaracje jak ta cytowana na wstępie. Czy jesteś pewien, że tobie nigdy nie zdarza się popełnić gaf podczas spotkań handlowych? Możesz na 100 sposobów obrazić klienta lub podkopać jego zaufanie do ciebie. Poniżej mały przegląd zdań, których lepiej nie wypowiadać podczas spotkań handlowych. Jak interpretuje je klient?

 

1) Sprzedawca mówi:
'Jesteście chyba niedużą firmą, działacie chyba od niedawna?'

 

Klient słyszy:
'Nie orientuję się zbyt dobrze na tym rynku, jeszcze miesiąc temu nie sprzedawałem rozwiązań informatycznych tylko jabłka' lub:
'Już wiem, jak osłabię pozycję klienta! Zasugeruję, że jego firma to malutka i zaściankowa firma-krzak. Nie można odmówić mi sprytu'.

 

2) Sprzedawca mówi:
'Czy decyzje podejmuje Pan, czy lepiej żebym rozmawiał z Pana szefem?'

 

Klient słyszy:
'Nie wygląda Pan na kogoś ważnego ani obytego w świecie. Ciekawe czy Pana ulubione danie to frytki z ketchupem.'

 

3) Sprzedawca mówi:
'Pan wie, jacy są ludzie, chcieliby wszystko tanio a najlepiej za darmo…'

 

Klient słyszy:
'Jeśli i Ty będziesz chciał rabatu, to wiesz jak cię ocenię. I oczywiście nie zapomnę żeby opowiedzieć o tym kolejnemu klientowi.'

 

4) Sprzedawca mówi:
'Może Pan słyszał o kłopotach finansowych naszej firmy, ale zapewniam Pana, że to przejściowe trudności'

 

Klient słyszy:
'O tym, że nie jesteśmy wypłacalni mówi już cała Polska i żarty się skończyły. Lepiej od razu zbagatelizuję sprawę. Nie będzie potem tych głupich pytań. Najlepszą obroną jest atak.'

 

5) Sprzedawca mówi:
'Naszej wysokiej ceny Pan nawet nie poczuje bo mam specjalnie dla Pana duży rabat'

 

Klient słyszy:
'Mój produkt nie jest wart ceny przed rabatem. Ten rabat to taka ściema żebyś się cieszył ze specjalnego traktowania. Już czuję, że kochasz naszą firmę!'

 

6) Sprzedawca mówi:
'Będziemy tu sobie rozmawiać, a ja od razu zacznę wypełniać dane do zamówienia…'

 

Klient słyszy:
'Dobra, dobra pogadaj sobie, a ja się zajmę czymś ważnym. Wyskakuj z kasy frajerze.'

 

7) Sprzedawca mówi:
'Pamiętam jak jeszcze mieliście biuro w Warszawie. Tutaj się trochę dłużej jedzie. Ale pewnie łatwiej zaparkować.'

 

Klient słyszy:
'No i co, dobre czasy się dla was skończyły trzeba było wynająć tańsze biuro. Ciekawe czy macie pieniądze na większe zakupy.'

 

Listę można poszerzać o wiele innych "niegroźnych" zwrotów. Czasem używamy ich aby rozpocząć rozmowę i nie mają dla nas wielkiego znaczenia. Tymczasem klient może wiele naszych słów - także tych pozytywnych - interpretować w sposób, którego się w ogóle nie spodziewamy. Np. jeśli powiemy, że przyjechaliśmy do jakiegoś miasta specjalnie na spotkanie z naszym klientem, ten zamiast poczuć się docenionym może uznać, że sprzedaż nie idzie nam najlepiej jeśli jesteśmy skłonni poświęcić cały dzień jednemu klientowi.

 

Dlatego jeśli nie znamy jeszcze klienta i nie wiemy jaką ma osobowość, starajmy się na początku rozmowy nie mówić niczego, co mógłby odebrać jako odniesienie do jego pozycji, wyglądu, wiedzy albo kondycji pracodawcy. Niestety - w 100% bezpiecznych tematów nie ma, a ich listę możemy zbudować dopiero gdy zapoznamy się lepiej z rozmówcą. Ile osób -tyle interpretacji.

 

DrSprzedaz.pl

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.