zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Prospekci€“, jak ich szukać?

Najwię™kszym wyzwaniem w efektywnym poszukiwaniu nowych klientów jest dobra identyfikacja prospektów. Najczęściej sprzedawcy zbierają… informacje o swoich potencjalnych klientach z całego rynku lub korzystają… z przygotowanej bazy prospektów. Takie podejście w dzisiejszych, coraz trudniejszych czasach jest mało efektywne. Jak zatem radzi㇠sobie z problemem poszukiwania prospektów tak, aby wysił‚ek wł‚ożony w te działania przynosił‚ spodziewane rezultaty w postaci wzrostu sprzedaży?
Prospekci – jak ich szukać?, fot. shutterstock Prospekci – jak ich szukać?, fot. shutterstock

AchieveGlobal prowadząc badania nad sprzedażą… rekomenduje podejmowanie dział‚ań„ w dwóch obszarach:
I. Efektywne klasyfikowanie prospektów
Najpierw stwórz profil swoich najlepszych klientów. Opisz swoich najlepszych klientów wedł‚ug nastę™pujących kryteriów:
•  wielkość organizacji klienta
•  pochodzenie kapitału
•  lokalizacja i liczba oddział‚ów
•  branża
•  struktura organizacyjna
•  wyzwania biznesowe, z którymi mają do czynienia
•  wyzwania biznesowe, w których rozwiązaniu może pomóc twój produkt/usługa
•  proces podejmowania decyzji zakupowej
•  kultura organizacyjna
•  wartość sprzedaży
Kiedy wyodrębnisz najczęściej pojawiające się cechy swoich najlepszych klientów porównaj leady w swojej bazie i wybierz te, które spełniaja najwięcej określonych warunków. Im więcej jest podobieństw pomię™dzy danym leadem a obecną… bazą klientów, tym wię™ksze są… szanse na przekształ‚cenie kontaktu z tym prospektem we wzajemnie korzystną… relacją™ biznesową….

Wybór odpowiednich prospektów pozwoli Ci skoncentrować się na kontaktowaniu się z tymi osobami, których sytuacja wewną…trz organizacji i wyzwania biznesowe z którymi się mierzą… zwię™kszy szanse na zainteresowanie prospekta na etapie kontaktowania się z nim, a w efekcie dokonanie sprzedaży.

II. Opracowanie planów dotarcia do konkretnej osoby w organizacji klienta.
Zdecydowanie ł‚atwiej bę™dzie Ci uzyskać dostę™p do prospekta, kiedy on zna Twoją… firmę, często kontaktuje się ze sprzedawcami czy ma potrzeby i szuka rozwiązań„. Problemy pojawiają… się, kiedy musisz skontaktować się z osobą na bardzo wysokim stanowisku, a Twój prospekt nie zna Twojej organizacji.
W takich sytuacjach:
1. Szukaj i korzystaj z zasobów wewnę™trznych:
•  Zdobywaj rekomendacje od osób na podobnym poziomie w innym dziale.
•  Docieraj do osób na wyższym stanowisku.
•  Szukaj kontaktu z osobami na niższym stanowisku, które mają autorytet w organizacji i mogą… Cię zarekomendować.
•  Networkuj w miejscach, gdzie możesz spotkać prospekta.

2. Buduj świadomość własnej oferty i przedstaw informacje o swoich rozwiązaniach przed rozmową z prospektem:
•  Posłuż się metodą… "list-rozmowa-list“, aby lepiej uś›wiadomi㇠prospektowi wartość, jakiej dostarcza Twoja organizacja (metoda "list-rozmowa-list“ oznacza wysłanie listu, nastę™pnie wykonanie telefonu, a potem wysłanie listu potwierdzającego).
•  Do listu dodaj inne informacje dostarczające know-how Twojej firmy: biuletyn firmy, analizę™ przypadku, podsumowanie wyników badań lub inne materiał‚y, które dotyczą… wyzwań biznesowych prospekta.

3. Szukaj sposobów wyróżnienia się na tle innych:
•  Kontaktuj się jednocześnie z wieloma osobami w organizacji prospekta
i spraw, aby mówił‚o się o Twojej firmie.
•  Wykorzystuj nietypowe metody wyróżnienia się na tle innych (prześlij list kurierem, wyślij coś zaskakującego, itp.).
•  Przygotuj się lepiej niż inni. Rozmawiaj z innymi osobami, które prowadziły interesy z organizacją… prospekta, słuchaj i ucz się na ich doświadczeniach. Pomoże Ci to pozostawi㇠budzą…ce zainteresowanie wiadomości, które wyróżnią… Cię na tle innych.
•  Zadzwoń„ do klienta w nieoczekiwanej chwili. Możesz dodzwoni㇠się do klienta, dzwonią…c do niego o nietypowej porze, na przykł‚ad przed rozpoczęciem pracy lub późnym po poł‚udniem, kiedy telefonów nie bę™dą już odbierać asystentki.

 


AchieveGlobal

 

Arleta Chorąży - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.