zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Rozmowy sprzedażowe - jak pokonać konkurencję?

 

Sukces na rynku osiąga się zdobywając klienta, pokonując po drodze konkurentów. Aby to się udało, sprzedawcy powinni być bardzo dobrze przygotowani do rozmowy z klientem, aby efektywnie wykorzystać każde spotkanie sprzedażowe.

Rozmowy sprzedażowe - jak pokonać konkurencję?, fot. shutterstock Rozmowy sprzedażowe - jak pokonać konkurencję?, fot. shutterstock

W tym celu powinni oni regularnie:

1. Dokonywać oceny sytuacji i swojej pozycji rynkowej.
Na tym etapie należy zrozumieć oczekiwania klientów, poznać swoje możliwości oraz możliwości swojej konkurencji. Pozwoli to na zdefiniowanie przewagi konkurencyjnej Twojej organizacji.

 

2. Zastosować odpowiednią strategię w trakcie rozmowy z klientem.

 

Najlepsze praktyki związane z etapem Oceny:

1. Skoncentruj się na konkretnym kliencie.
Aby określić swoje przewagi konkurencyjne, trzeba dobrze poznać wymagania klienta. Twoi sprzedawcy powinni znać nie tylko jego potrzeby, ale także ich priorytet , tzn. które potrzeby są najważniejsze dla klienta, a które mniej ważne oraz wiedzieć, z czego te potrzeby wynikają (potrzeby ukryte). Na przykład, jeśli Twoja firma jako jedyna na rynku oferuje 24 godzinny serwis, to tylko Ty będziesz w stanie zareagować na powstałe u klienta problemy w dowolnej porze dnia i nocy. Nie będzie to jednak Twoją przewagą konkurencyjną, jeśli klient nie będzie potrzebował całodobowego serwisu.

 

2. Bądź zawsze dobrze przygotowany.
Sprzedawcy powinni posiadać bieżące informacje na temat rynku, na którym pracują. Powinni oni znać wyzwania zewnętrzne, przed jakimi stoją klienci (np. prawne) oraz trendy rynkowe.
Ważnym elementem oceny rynku jest wiedza o ilości konkurentów oraz znajomość mocnych i słabych stron konkurencji. Warto, zatem, aby w firmie działały mechanizmy wymiany informacji dotyczących konkurencji oraz doświadczeń„ sprzedawców (regularne spotkania, tworzenie "bazy wiedzy").

 

3. Dokonaj rzetelnej oceny konkurencji.
Same informacje o konkurencji czasem nie wystarczą. Konieczne jest też dobre zrozumienie, co te informacje znaczą dla naszej sprzedaży. Pomóż swoim ludziom realistycznie oceni㇠konkurentów (aby nie byli ani lekceważeni ani demonizowani) i zastosować swoją wiedzę™ podczas rzeczywistych rozmów sprzedażowych.

 

4. Pamiętaj o znaczeniu relacji z klientem.
Razem ze sprzedawcami zastanówcie się nad tym, co zrobić, aby klient dostrzegł wartość w kontaktach ze sprzedawcą i traktował go jako swojego długofalowego sprzymierzeńca, eksperta i doradcę biznesowego. Wartością może być np. doświadczenie sprzedawcy w danej branży.

 

5. Unikaj języka wyjętego z broszury.
Sprzedawcy w rozmowie z klientem powinni umieć nawiązać do jego sytuacji i potrzeb, pokazując mu konkretne korzyści ze współpracy z firmą, którą reprezentują. Powinni unikać zanudzania klienta informacjami, których klient nie poszukuje. Dlatego zadbaj aby zanim pójdą na spotkanie z klientem wiedzieli, jak korzystać z całego arsenału zalet i korzyści Twoich produktów/usług i firmy.

 

Najlepsze praktyki związane z etapem Zastosowania, pomagające w odpowiednim komunikowaniu przewagi konkurencyjnej to:

1. Dobrze rozpoczynaj i kończ rozmowy sprzedażowe.
Podstawą rozmowy sprzedażowej jest wymiana informacji. Taka wymiana powinna być kontrolowana przez sprzedawcę od początku do końca, poprzez odpowiednią strategię zadawania pytań. Rozpoczęcie rozmowy będzie miało wpływ na pierwsze wrażenie, jakie odniesie klient, zatem zwróć uwagę swoich ludzi, aby już na tym etapie pokazywali, że lepiej niż konkurencja rozumieją sytuację klienta. Warto, abyś także podkreślił w pracy ze sprzedawcami znaczenie zakończenia rozmowy. Aby działało na Waszą korzyść, powinno odpowiednio silnie akcentować zaakceptowane przez klienta korzyści.

 

2. Unikaj sytuacji zaskoczenia
Może się zdarzyć, że konkurent zaoferuje klientowi korzyści, których nie oferuje Twoja organizacja, albo klient posiada nieprawdziwe informacje na temat Waszego produktu. Sprzedawcy powinni wiedzieć, jak na takie sytuacje reagować w sposób profesjonalny, nie wprowadzając klienta w błąd, ale też nie zniechęcając go.

 

3. Unikaj złego mówienia o konkurencji
Sprzedawcy powinni potrafić wyróżniać się od konkurencji bez odwoływania się do wad konkurencyjnych produktów oraz mówienia źle o konkurencyjnych firmach.

 

4. Zadawaj pytania
Klient jest najlepszym źródłem informacji na temat swojej sytuacji i wynikających z niej potrzeb. Im lepiej Twoi sprzedawcy go zrozumieją, tym łatwiej im będzie konkurować. Czasami klient może niechętnie dzielić się informacją, ale jeśli sprzedawca dobrze opanował trudną sztukę zadawania odpowiednich pytań, będzie postrzegany przez klienta jako profesjonalista i prawdziwy doradca. Dzięki temu pozyska informacje, których nie otrzymał konkurent i będzie swoją osobą budował przewagę konkurencyjną.

 

www.achieveglobal.pl

 

AchieveGlobal

 

Dorota Cichańska - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.