zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Spotkania sprzedażowe

 

W jakim stopniu menedżer powinien ingerować w spotkania sprzedażowe? Aby odpowiedzieć na tak postawione pytanie, musisz naprawdę wiedzieć, jakie są silne strony Twoich sprzedawców, a które aspekty ich pracy warto poprawić. Powinieneś poświęcić część swojego czasu na obserwacje podczas spotkań sprzedażowych.

Spotkania sprzedażowe, fot. shutterstock Spotkania sprzedażowe, fot. shutterstock

Można wyróżni㇠dwa rodzaje spotkań, w których możesz uczestniczyć.

  • Coachingowe spotkania sprzedażowe: podczas, których Twoim celem jest coaching sprzedawcy.
  • Wspólne spotkania sprzedażowe: podczas których Twoim celem jest wspólne prowadzenie działań sprzedażowych - ze względu na rodzaj klienta lub rodzaj procesu sprzedaży (np. złożony projekt).

 

Możesz coachować swojego sprzedawcę oraz możesz prowadzić sprzedaż podczas każdego z tych dwóch rodzajów spotkań. Ważne jest jednak, abyś przed spotkaniem określił, jaki jest główny cel Twojej obecności podczas spotkania. Dzięki temu unikniesz nieporozumień, co do roli każdego z Was oraz zbudujesz w pracowniku motywację do pracy z Tobą.

 

Uważaj też na to, aby nie zmienić wszystkich Waszych spotkań we wspólne spotkania sprzedażowe. Może to spowodować, że sprzedawcy będą utożsamiali coaching z kontrolą.

 

Do Ciebie należy dokonanie przed każdym spotkaniem świadomego wyboru: krótkofalowy zysk (zakończona sprzedaż) czy długofalowa korzyść (wykształcenie skutecznego, samodzielnego sprzedawcy rozwiązań Twojej firmy). Jest to wybór trudny, lecz jak najbardziej możliwy. Tym bardziej, że w wyjątkowych sytuacjach możesz przejść od coachingu sprzedawcy do prowadzenia działań sprzedażowych.

 

Podkreślmy słowo "wyjątkowych". Pokusa zmiany będzie duża, lecz ogranicz swoją interwencję podczas spotkania tylko do sytuacji, gdy spotkanie przybiera niepożądany obrót (np. sprzedawca nie słucha tego, co mówi klient i zaczyna oddalać się od osiągnięcia celu spotkania; sprzedawca rozdrażnia klienta i nie potrafi powrócić na wytyczony tor albo sprzedawca nie wyłapuje potencjalnej szansy na sprzedaż) lub, gdy podczas spotkania pojawia się większa możliwość sprzedaży niż przewidywaliście i chcecie ją wykorzystać (np. potrzeby klienta wskazują na bardziej złożone rozwiązanie, klient ujawnia więcej potrzeb niż podczas wstępnej rozmowy telefonicznej i dotyczą one rozwiązań, których niedoświadczony sprzedawca dobrze nie zna).

 

Całkowita rezygnacja z rozmów coachingowych lub stałe przechodzenie do sprzedaży podczas takich rozmów może pomóc Tobie wygenerować większą sprzedaż tu i teraz. Może to jednak w dłuższym wymiarze czasu osłabić proces rozwoju Twoich sprzedawców oraz podważyć Twoje umiejętności jako coacha.

 

Karolina Kostyło - Łuszyńska, Menedżer ds. rozwoju produktów i marketingu, na podstawie materiałów Coaching Sprzedażowy.

 

AchieveGlobal

 

Karolina Kostyło Łuszyńska - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.