zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Spotkania sprzedażowe

 

W jakim stopniu menedżer powinien ingerować w spotkania sprzedażowe? Aby odpowiedzieć na tak postawione pytanie, musisz naprawdę wiedzieć, jakie są silne strony Twoich sprzedawców, a które aspekty ich pracy warto poprawić. Powinieneś poświęcić część swojego czasu na obserwacje podczas spotkań sprzedażowych.

Spotkania sprzedażowe, fot. shutterstock Spotkania sprzedażowe, fot. shutterstock

Można wyróżni㇠dwa rodzaje spotkań, w których możesz uczestniczyć.

  • Coachingowe spotkania sprzedażowe: podczas, których Twoim celem jest coaching sprzedawcy.
  • Wspólne spotkania sprzedażowe: podczas których Twoim celem jest wspólne prowadzenie działań sprzedażowych - ze względu na rodzaj klienta lub rodzaj procesu sprzedaży (np. złożony projekt).

 

Możesz coachować swojego sprzedawcę oraz możesz prowadzić sprzedaż podczas każdego z tych dwóch rodzajów spotkań. Ważne jest jednak, abyś przed spotkaniem określił, jaki jest główny cel Twojej obecności podczas spotkania. Dzięki temu unikniesz nieporozumień, co do roli każdego z Was oraz zbudujesz w pracowniku motywację do pracy z Tobą.

 

Uważaj też na to, aby nie zmienić wszystkich Waszych spotkań we wspólne spotkania sprzedażowe. Może to spowodować, że sprzedawcy będą utożsamiali coaching z kontrolą.

 

Do Ciebie należy dokonanie przed każdym spotkaniem świadomego wyboru: krótkofalowy zysk (zakończona sprzedaż) czy długofalowa korzyść (wykształcenie skutecznego, samodzielnego sprzedawcy rozwiązań Twojej firmy). Jest to wybór trudny, lecz jak najbardziej możliwy. Tym bardziej, że w wyjątkowych sytuacjach możesz przejść od coachingu sprzedawcy do prowadzenia działań sprzedażowych.

 

Podkreślmy słowo "wyjątkowych". Pokusa zmiany będzie duża, lecz ogranicz swoją interwencję podczas spotkania tylko do sytuacji, gdy spotkanie przybiera niepożądany obrót (np. sprzedawca nie słucha tego, co mówi klient i zaczyna oddalać się od osiągnięcia celu spotkania; sprzedawca rozdrażnia klienta i nie potrafi powrócić na wytyczony tor albo sprzedawca nie wyłapuje potencjalnej szansy na sprzedaż) lub, gdy podczas spotkania pojawia się większa możliwość sprzedaży niż przewidywaliście i chcecie ją wykorzystać (np. potrzeby klienta wskazują na bardziej złożone rozwiązanie, klient ujawnia więcej potrzeb niż podczas wstępnej rozmowy telefonicznej i dotyczą one rozwiązań, których niedoświadczony sprzedawca dobrze nie zna).

 

Całkowita rezygnacja z rozmów coachingowych lub stałe przechodzenie do sprzedaży podczas takich rozmów może pomóc Tobie wygenerować większą sprzedaż tu i teraz. Może to jednak w dłuższym wymiarze czasu osłabić proces rozwoju Twoich sprzedawców oraz podważyć Twoje umiejętności jako coacha.

 

Karolina Kostyło - Łuszyńska, Menedżer ds. rozwoju produktów i marketingu, na podstawie materiałów Coaching Sprzedażowy.

 

AchieveGlobal

 

Karolina Kostyło Łuszyńska - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.