zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Strategia w content marketingu

Kampania content marketingowa jest skuteczna tylko wtedy, gdy zostanie starannie przygotowana i gdy oprze się ją na odpowiednio dobranej strategii, która połączy potrzeby odbiorców z oczekiwaniami danej marki.

Content marketing to zawsze długofalowa strategia, która wymaga nie tylko dokładnie zaplanowanych, przemyślanych działań, ale również cierpliwości, ponieważ jej efekty nie są widoczne natychmiast. Do tego zespół marketingowy powinien posiadać odpowiednie kompetencje i charakteryzować się systematycznością, gdyż marketing treści wymaga tworzenia dużej ilości contentu. Jak wynika z badań, 73% firm z segmentu B2B w Stanach Zjednoczonych zatrudnia pracownika, który nadzoruje strategie content marketingu.

Innym rozwiązaniem jest powierzenie prowadzenia kampanii content marketingowej wyspecjalizowanej firmie, która projektuje i tworzy akcje związane z marketingiem treści, jak np. Spółka LeadBullet. Pozwala to na outsourcing wielu czasochłonnych prac i zadań, które przejmują osoby specjalizujące się w tworzeniu contentu.

Bez względu jednak na to, czy działaniami content marketingowymi zajmie się sama firma, czy wyspecjalizowana agencja, zawsze potrzebna jest starannie przygotowana strategia, którą buduje się etapami.

1. Cele kampanii

Podstawą wszelkich działań związanych z realizacją kampanii jest ustalenie celów, jakie chce się osiągnąć dzięki content marketingowi. Oczywiście, powinny być one spójne z celami biznesowymi firmy oraz wspierać jak najlepiej oferowany produkt lub usługę. Celem
content marketingu może być np.:

  • budowanie świadomości marki,
  • angażowanie użytkowników,
  • zwiększenie ruchu na stronie internetowej,
  •  budowanie pozycji eksperta,
  •  wzrost lojalności klientów,
  •  generowanie leadów,
  •  tworzenie społeczności wokół marki.

Okazuje się, że najwięcej firm jako cel content marketingu wskazuje budowanie świadomości marki (84%), potem pozyskiwanie leadów (83%) oraz angażowanie użytkowników (81%).

Należy także określić wskaźniki, za pomocą których będzie można mierzyć realizację celów. Może to być m.in. liczba odwiedzin strony, zaangażowanie odbiorców w postaci komentarzy lub konwersja leadów na sprzedaż.

2. Określenie grupy docelowej

Kolejnym krokiem powinno być określenie grupy docelowej odbiorców kampanii. Skutecznie można działać tylko wtedy, gdy wie się dokładnie, do kogo kierowana będzie strategia. Tworzy się tzw. persony, które są przedstawicielami grupy docelowej. Liczba person jest tym większa, im szersza jest grupa docelowa. Znając odbiorców, można określić, jakie treści będą dla nich najbardziej użyteczne i co ich może zainteresować.

3. Kanały komunikacji

Określenie grupy docelowej pomaga także w zidentyfikowaniu, gdzie w sieci najczęściej przebywają odbiorcy, do których chce się dotrzeć z przekazem. Dzięki temu można stworzyć listę kanałów komunikacji, za pomocą których dystrybuowany będzie content. Okazuje się, że najpopularniejsze kanały to social media, newslettery, artykuły na własnych stronach i blogi. Jednak treści mogą być rozpowszechniane również za pomocą np. sieci kontekstowobehawioralnych, for internetowych, specjalistycznych serwisów czy portali internetowych.

4. Harmonogram kampanii

Należy stworzyć dokładny plan działania, który będzie uwzględniał zasoby, jakimi siędysponuje. Trzeba ustalić, jak często będą udostępniane treści oraz w jakich kanałach. Jakpokazują badania, marketerzy publikują nowy content kilka razy w tygodniu (26%), kilka razyw miesiącu (19%), co tydzień (17%) bądź codziennie (16%). Należy ustalić również metody promocji treści, w tym działania SEO i reklamę. Kolejny krok to wdrażanie strategii, a w razie potrzeby również dokonywanie jej korekty. Wybór odpowiedniej strategii jest fundamentem kampanii content marketingowej. To kluczowy moment, od którego może zależeć powodzenie oraz skuteczność marketingu treści. Strategia powinna być nie tylko przemyślana i spójna, ale musi również odpowiadać potrzebom odbiorców.

 

LeadBullet S.A.
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.