zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Trzy podstawowe zasady rynku Forex

Współczesna gospodarka rynkowa coraz częściej wymaga od inwestorów nie tylko posiadania olbrzymiej wiedzy na temat samych produktów finansowych, ale również wiąże się z koniecznością ciągłego kształcenia. Jedynie ono pozwala na zwiększenie szansy na osiągnięcie wysokich dochodów. 

Pośród wielu rozmaitych technik, jedną z ważniejszych okazuje się być analiza techniczna, która przez jednych uważana jest za wróżenie z fusów, inni oceniają ją jako najlepsze narzędzie analityczne dostępne przy obecnej wiedzy. Musimy jednak pamiętać o tym, że analiza techniczna nie istnieje bez trzech podstawowych zasad, które kształtują ją zarówno na rynku Forex jak i na innych rynkach giełdowych. Przyjrzyjmy się więc tym zasadom.

Rynek dyskontuje wszystkie informacje

Choć analiza techniczna zajmuje się jedynie zmianami cen, a nie przyczynami tychże zmian, to niezwykle ważne jest założenie mówiące o tym, że wszystkie ceny rynkowe dyskontują wszystkie dostępne informacje. Oznacza to, że faktyczna cena danego instrumentu finansowego (na rynku Forex - pary walut, na giełdzie - akcji) jest odbiciem każdej informacji, nie tylko ze sfery gospodarczej, ale również społecznej czy technologicznej.

Ruchy cen par walut kształtują się w trendach

Niezwykle ważnym założeniem jest to, które mówi o kształtowaniu cen praw walut w określonych trendach. Musimy bowiem wiedzieć, że w określonych przedziałach czasowych zmiany kursu podążają określoną ścieżką. Jeśli na przykład na przestrzeni wybranego przez nas okresu kurs rośnie, mamy do czynienia z trendem wzrostowym. W przeciwnym wypadku mamy do czynienia z trendem spadkowym. Jeśli w badanym okresie kurs waha się w określonym przedziale, możemy podejrzewać, że jest to trend boczny. Z reguły obserwując poszczególne wykresy dość łatwo jesteśmy w stanie wskazać określone trendy, które co prawda trwają przez różny czas, ale często pozwalają nam na zwiększenie efektywności naszych inwestycji.

Historia zwykle się powtarza

Analiza wykresów giełdowych trwa już od ponad stu lat. Już jakiś czas temu mądrzy ludzie odkryli, że w zbliżonych sytuacjach rynkowych masy ludzi (inwestorów) zachowują się w zbliżony sposób, co odzwierciedlają właśnie wykresy. Jeśli więc kiedyś w historii w zbliżonych do obecnych warunkach nastąpiły określone sytuacje rynkowe, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że i obecnie taki stan rzeczy wystąpi. Analiza techniczna pozwala na wskazanie takich punktów, które na podstawie obserwacji historycznych dają duże szanse na określone zdarzenia.

 

KarieraManagera.pl
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.