zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Trzy podstawowe zasady rynku Forex

Współczesna gospodarka rynkowa coraz częściej wymaga od inwestorów nie tylko posiadania olbrzymiej wiedzy na temat samych produktów finansowych, ale również wiąże się z koniecznością ciągłego kształcenia. Jedynie ono pozwala na zwiększenie szansy na osiągnięcie wysokich dochodów. 

Pośród wielu rozmaitych technik, jedną z ważniejszych okazuje się być analiza techniczna, która przez jednych uważana jest za wróżenie z fusów, inni oceniają ją jako najlepsze narzędzie analityczne dostępne przy obecnej wiedzy. Musimy jednak pamiętać o tym, że analiza techniczna nie istnieje bez trzech podstawowych zasad, które kształtują ją zarówno na rynku Forex jak i na innych rynkach giełdowych. Przyjrzyjmy się więc tym zasadom.

Rynek dyskontuje wszystkie informacje

Choć analiza techniczna zajmuje się jedynie zmianami cen, a nie przyczynami tychże zmian, to niezwykle ważne jest założenie mówiące o tym, że wszystkie ceny rynkowe dyskontują wszystkie dostępne informacje. Oznacza to, że faktyczna cena danego instrumentu finansowego (na rynku Forex - pary walut, na giełdzie - akcji) jest odbiciem każdej informacji, nie tylko ze sfery gospodarczej, ale również społecznej czy technologicznej.

Ruchy cen par walut kształtują się w trendach

Niezwykle ważnym założeniem jest to, które mówi o kształtowaniu cen praw walut w określonych trendach. Musimy bowiem wiedzieć, że w określonych przedziałach czasowych zmiany kursu podążają określoną ścieżką. Jeśli na przykład na przestrzeni wybranego przez nas okresu kurs rośnie, mamy do czynienia z trendem wzrostowym. W przeciwnym wypadku mamy do czynienia z trendem spadkowym. Jeśli w badanym okresie kurs waha się w określonym przedziale, możemy podejrzewać, że jest to trend boczny. Z reguły obserwując poszczególne wykresy dość łatwo jesteśmy w stanie wskazać określone trendy, które co prawda trwają przez różny czas, ale często pozwalają nam na zwiększenie efektywności naszych inwestycji.

Historia zwykle się powtarza

Analiza wykresów giełdowych trwa już od ponad stu lat. Już jakiś czas temu mądrzy ludzie odkryli, że w zbliżonych sytuacjach rynkowych masy ludzi (inwestorów) zachowują się w zbliżony sposób, co odzwierciedlają właśnie wykresy. Jeśli więc kiedyś w historii w zbliżonych do obecnych warunkach nastąpiły określone sytuacje rynkowe, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że i obecnie taki stan rzeczy wystąpi. Analiza techniczna pozwala na wskazanie takich punktów, które na podstawie obserwacji historycznych dają duże szanse na określone zdarzenia.

 

KarieraManagera.pl
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.