zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Tylko co czwarty menedżer zalicza test z Technik sprzedaży

Polscy menedżerowie wypełnili ponad 1 800 testów wiedzy ze sprzedaży na 3 poziomach trudności. Jak przedstawiają… się wyniki najwię™kszej polskiej klasówki ze sprzedaży? Wię™kszość menedżerów posiada wiedzę™ na poziomie podstawowym, 50% dysponuje wiedzą… profesjonalną, a 26% to menedżerowie wyszkoleni teoretycznie i potrafią…cy tą™ wiedzę skutecznie wdrażać w życie. 
Menedżer, fot. shutterstock Menedżer, fot. shutterstock

Sprzedaży można się nauczyć‡. Oczywiś›cie jeżeli ma się do tego "talent", nauka przychodzi o wiele ł‚atwiej, ale musi upłynąć‡ kilka lat, nim dobrze opanujemy sztukę™ sprzedawania. Kandydat na wysokie stanowisko menedżerskie powinien posiadać odpowiednią… wiedzę™ merytoryczną… oraz całą… gamę™ cech niezbędnych do zarzą…dzania dział‚em, firmą… czy zespoł‚em pracowników. Wśród nich są… m.in. umieję™tnoś›ci sprzedażowe.

W najwię™kszej biznesowej klasówce Talent Club wypełnionych zostało aż 1809 testów z "Technik sprzedaży" na trzech poziomach trudności. Pierwszy etap testów zaliczyła duża grupa osób, co oznacza, że prawie wszyscy znają… podstawowe techniki sprzedaży. Można się ich nauczy㇠na szkoleniach wewnę™trznych lub po przeczytaniu książek czy kilku miesięcy praktyki zawodowej - powiedział‚ Dariusz Wilk, koordynator programu Talent Club - Natomiast, gdy pytamy już o konkretne definicje, stosując pytania wielokrotnego wyboru, to test zalicza mniej niż 50% menedżerów startujących do pierwszego etapu.

Zaliczenie najtrudniejszego, trzeciego etapu testów ze sprzedaży wymaga rozwiązania studium przypadku (case study). Oprócz wiedzy teoretycznej, menedżer musi posiadać także doświadczenie zawodowe. Etap ten zaliczył‚o tylko 230 osób, czyli nieco ponad 26% menedżerów, którzy przystąpili do klasówki.

Jest kilka podstawowych cech, które powinny charakteryzować dobrego sprzedawcę. są… to m.in. znajomość oferty, umieję™tność nawią…zywania relacji, profesjonalizm, dobra organizacja pracy i zarzą…dzanie własnym czasem. Równolegle ważne jest też przygotowanie teoretyczne, w tym umieję™tne stosowanie technik sprzedaży, czy odpowiadanie na potrzeby klientów.

Jakie umieję™tnoś›ci ma dobry sprzedawca? Czy wystarczy, że potrafi dużo sprzedać? Zdecydowanie lepszym od tego, który najwięcej sprzedaje jest ten, który przynosi najwięcej zysku organizacji dla której pracuje. Cechy, które charakteryzują dobrego sprzedawcą™ to z pewnością…: długofalowe myś›lenie - cierpliwość i odpowiedź na potrzeby klienta, a nie sprzedaż za wszelką… cenę, odpowiednia komunikacja i budowanie relacji poł‚ączone z analitycznym myś›leniem, a także umieję™tność słuchania i analizy sytuacji, również z pozycji klienta. - zauważył‚ Tomasz Hoffmann z Learn Up, ekspert programu Talent Club - Najważniejsza jest wiara w oferowany produkt i usługę oraz to, że sprzedaż trzeba to po prostu lubią.

W sumie aż 9777 menedżerów wzi곂o udział w klasówce Talent Club, wypeł‚niajac testy wiedzy z zakresu marketingu, technik sprzedaży, finansów oraz zarzą…dzania (kompetencji menedżerskich).

Cykl testów wiedzy, które dostę™pne są… na platformie e-learningowej Talent Club, został‚ opracowany przez specjalistów z Akademii Leona Koźmińskiego oraz firm Hoffmann Consulting i Learn Up (twórca platformy). Najlepsze wyniki testów są… publikowane w rankingu ogólnopolskim oraz wojewódzkim.

Wykres 1. Liczba osób, które przystąpił‚y i zaliczył‚y testy "Techniki Sprzedaży"

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.