zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Przyjazna atmosfera to podstawa – tak deklaruje 4 na 10 pracowników

Co dziesiąty Polak nie lubi swojej pracy, a co trzeci chce ją zmienić w ciągu najbliższego roku. Nie chodzi jednak tylko o pieniądze. Ten smutny obraz mogłyby zmienić ciekawe dodatki pozapłacowe, więcej dni wolnych i większa elastyczność w zakresie czasu i miejsca pracy.

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

10 ciekawostek zarządzania, o których zapominamy w napięciu deadline`u

 

Pośpiech pożerający chwilę™ na namysł, nacisk na efekty za cenę przycinania rogów, traktowanie systemu pracy jak gdyby nie zależał‚ od ludzi - to nasza menedżerska codzienność. To jest też prosta droga do obniżenia wydajności pracy i satysfakcji z zajmowanego stanowiska. W napięciu deadline’u zapominamy o ponadczasowych zasadach zarządzania, które zapewniał‚y wyniki oraz spokój naszym dziadkom i pradziadkom. Zainwestuj najbliższe kilka minut, by zwolni㇠tempo i odświeży㇠sobie te zasady.

fot. shutterstock fot. shutterstock

(1) Profesjonalne kierowanie oznacza pierwszeństwo reguł postępowania opartych na racjonalnych kryteriach, zastępowanie działań chaotycznych, przypadkowych, życzeniowych i nieplanowych, działaniami logicznymi, popartymi wiedzą, emocjami i doświadczeniem.

 

(2) Autentyczny menedżer to osoba o silnym poczuciu niezależności, sprawstwa i decyzyjności. Samodzielnie rozstrzyga najważniejsze kwestie, korzystając przy tym z wiedzy innych ludzi. Ceni niezależność i możliwość przedstawiania własnego punktu widzenia w relacjach z menedżerami wyższych szczebli i właścicielami przedsiębiorstwa.

 

(3) Skuteczni menedżerowie koncentrują się na paru głównych dziedzinach, w których osiągnięcia wielkiej klasy mogą przynieść wybitne rezultaty. Zmuszają samych siebie do uszeregowania priorytetów i trzymają się swoich priorytetowych decyzji. Wiedzą, że nie ma innego wyboru niż skupiać się na sprawach pierwszej wagi - a drugorzędnymi nie przejmować się wcale. Alternatywą jest bowiem postępujące zmniejszanie się skuteczności działania.

 

(4)  Menedżer wpływa na rozwój pracowników. Od sposobu w jaki sobie z tym radzi zależy czy będzie im łatwiej czy trudniej się rozwijać. Nadaje właściwy kierunek rozwoju lub sprowadza ich na manowce. Coś z nich wydobywa bądź ich tłamsi. Umacnia w nich prawość albo ich korumpuje. Uczy ich trzymać się prosto i twardo albo ich deformuje.

 

(5) Trzy naczelne zasady planowania to:

  • zasada wariantowych rozwiązać  -  należy opracować różne warianty planu czyli poczynią ustalenia dotyczące różnych sposobów osiągnięcia tych samych rezultatów,
  • zasada koncentracji  -  należy skupić uwagę na tych zadaniach, które najszybciej pozwolą osiągnąć założone efekty,
  • zasada domina  -  należy brać pod uwagę negatywne efekty rozważanych wariantów w innych procesach, działach, zespołach, i albo wybierać te które wywołują efekty minimalne, albo zaprojektować działania ochronne zmniejszające negatywny efekt.

 

(6) Analiza każdego procesu powinna zawierać opis następujących elementów: ·•  charakter procesu  -  na jakim poziomie zarządzania występuje, jakich działów funkcjonalnych firmy dotyczy,

  • właściciel  -  kto jest odpowiedzialny za przebieg procesu,
  • obiekt  -  na jakim fizycznym przedmiocie pracują ludzie,
  • granice: wejście i wyjście  -  czynność pierwsza inicjująca proces oraz czynność ostatnia zamykająca pojedyncze powtórzenie procesu,
  • dostawcy i odbiorcy  -  podmioty odpowiedzialne za wejście procesu oraz otrzymujące wyjście procesu,
  • cel: ogólny i szczegółowy  -  ogólny określa efekt manipulacji obiektem, szczegółowy określa kryteria jakości efektu (parametry jakości),
  • cel: biznesowy i emocjonalny  -  biznesowy określa korzyści ekonomiczne i funkcjonalne z efektu manipulacji obiektem, emocjonalny określa emocje jakie wywołuje efekt,
  • struktura  -  następujące po sobie czynności wykonywane przez pracowników w celu osiągnięcia założonego efektu (wraz z parametrami jakości oraz miernikami i sposobami mierzenia parametrów).

 

(7)  Składniki wyznaczające postępowanie ludzi w grupie to:

  • wartości  -  co jest dla nas cenne, co chcemy promować naszym postępowaniem,
  • wspólne cele  -  jaki efekt dla każdego z nas chcemy osiągnąć wspólnym działaniem,
  • wspólny interes  -  jaki efekt dla grupy, związany z postrzeganiem grupy przez otoczenie, chcemy osiągnąć wspólnym działaniem.

 

(8) Istotą motywowania jest dawanie ludziom tego co najbardziej chcą osiągnąć w pracy.

 

(9) W trakcie kontroli działań ZAWSZE należy przeprowadzić analizę przyczyn odchyleń oraz ZAWSZE należy przeprowadzić analizę możliwej weryfikacji standardów. Porównywanie bieżących wyników z przeszłymi standardami może być równie skuteczne jak podróżowanie po mieście komunikacją miejską zgodnie z rozkładem sprzed 20 lat (od tego czasu mogły zmienią się zarówno numery poszczególnych linii, jak i przebieg tras tych linii).

 

(10) Model biznesu to określenie klientów danego biznesu, wskazanie najbardziej dochodowej fazy produkcji lub świadczenia usługi lub całego procesu w działalności przedsiębiorstwa, zaprojektowanie systemu działań, procesów i funkcji niezbędnych do wdrożenia najbardziej dochodowego elementu w sposób najbardziej zyskowny w sposób powtarzalny w dłuższym okresie czasu.

 

więcej ciekawych informacji o zarządzaniu znajdziesz w książce "Zarządzanie. Kanony i trendy" Mieczysława Morawskiego, Jerzego Niemczyka, Kazimierza Perechudy, Ewy Stańczyk-Hugiet (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010). Książka jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.beck.pl.

 

KarieraManagera.pl

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.