zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Autorytet w zarządzaniu sprzedażą

"Pasja + wizja + dział‚anie to równanie oznaczające sukces." (Marylin King) "Ale jak tu zrealizować cele i nie dać się zwariować" (Uczestnik szkolenia "Zarzą…dzanie sprzedażą…")
Autorytet w zarzą…dzaniu sprzedażą…, fot. shutterstock Autorytet w zarzą…dzaniu sprzedażą…, fot. shutterstock

Jak osią…gnąć zał‚ożone cele? Jak utrzymać najlepszych handlowców w zespole? Jak przekazać im wiarę w sukces? Jak pokonać konkurencję™? Te i inne pytania spędzają… sen z powiek wielu menedżerom sprzedaży niezależnie od branży. Sprzedaż w sytuacji zał‚amania się popytu jest oczkiem w głowie, a często warunkiem przetrwania firmy. Dlatego też skuteczne zarzą…dzanie sprzedażÄ… jest zadaniem tyleż trudnym co pożą…danym.

Rozważając różne aspekty zarzą…dzania sprzedażą… napotkamy niezmiennie na problem, że aby skutecznie prowadzić zespół do sukcesu nie wystarcza po prostu sprawnie zarzą…dzać - administrować ludźmi. Trzeba by㇠liderem, osobą, która inspiruje i wskazuje kierunek działania, za którą… podą…ża zmotywowany zespół. Od menedżerów sprzedaży oczekuje się znakomitych rezultatów zarówno w zakresie twardych wyników (osią…gania "targetów") jak też właściwej polityki personalnej (dobra atmosfera, zmotywowani handlowcy). Roś›nie więc presja jakiej poddawani są… zarządzają…cy , zwłaszcza że czas w jakim oczekuje się rezultatów jest coraz krótszy. Menedżer sprzedaży obejmując zespół musi w krótkim czasie zbudować swój autorytet i stać się prawdziwym liderem dla swoich podwładnych. Jak tego dokonać? Jak pilnować wyników, a jednocześnie sprawiać, aby podwładni stanowili ze swoim szefem zgraną drużyną™ odnoszącą… sukcesy?

"Nasz ,czy nie nasz?" - czyli dylematy spadochroniarzy

Zmiany na stanowiskach menedżerów sprzedaży są… coraz częstsze. Menedżerowie zmieniaja zatrudnienie przechodzą…c z jednych firm do drugich. Roś›nie więc liczba szefów zarządzają…cych handlowcami, których nie przyjmowali do pracy, i którzy posiadają dł‚uższy staż oraz wię™ksze doświadczenie w danej firmie. Cóż zatem powinien zrobi㇠szef, który chce budować swój autorytet? Jakie jego cechy i zachowania bę™dą najlepiej odbierane przez podwładnych a zarazem bę™dą najskuteczniejsze w dział‚aniu?
Badania na temat oczekiwań pracowników wobec swoich szefów (J.M. Kouzes, B.Z. Posner) pozwoliły wyodrę™bni㇠cztery cechy, które mają najwię™kszy wpł‚yw na pozytywną opinię™ o przełożonych. Posiadanie przez lidera tych cech związane było z wysoką wydajnością… zarzą…dzanych zespoł‚ów. W badaniach najwyżej oceniane zostały: uczciwość, kompetencje, umieję™tność inspirowania i dalekowzroczność - zmysł kierunków działania. Niezależnie od branży, menedżerowie posiadający te cechy i zachowania cieszyli się autorytetem i odnosili sukcesy w swoich dziedzinach.

Pierwszą… z wymienionych cech lidera z autorytetem - uczciwość - pracownicy oceniaja obserwując codzienne zachowanie swojego szefa, a zwłaszcza zgodność pomię™dzy tym, co mówi, a tym, co robi. Ludzie chcą, aby ich liderem była osoba, której można zaufać i która darzy ich zaufaniem - czyli tzw. "nasz czł‚owiek". Opinię o uczciwości szefa pracownicy budują… na podstawie codziennych obserwacji jego zachowań„ i prezentowanych zasad, których przestrzegania wymaga on od innych. Nic tak nie niszczy autorytetu szefa jak postawa: słuchajcie, co mówią™, ale nie róbcie tego, co robią™. Praktycznym problemem adekwatnej oceny uczciwości szefa jest dobra komunikacja z pracownikami, którzy chcą… i powinni znać wiarygodne uzasadnienia decyzji, zwłaszcza tych, które bezpoł›rednio wpł‚ywają na ich sytuację. Na ocenę™ uczciwości przełożonego silnie wpł‚ywa przekonanie ludzi, że są… traktowani sprawiedliwe. Reguły i wymagania mogą by㇠"twarde", wszyscy jednak muszą… im podlegać w tym samym stopniu.

"Czy ornitolog musi latać?" - czyli o kompetencjach w sprzedaży

Ludzie chcą… wierzyć‡, że osoba, która nimi kieruje wie, co robi, że jej decyzje oparte są… na rzetelnej wiedzy i kompetencjach. Co wpł‚ywa na to, że członkowie zespoł‚u spostrzegają… swojego lidera jako osobę™ kompetentną…?
Menedżer sprzedaży musi mie㇠"pomysł na biznes" czyli wiedzieć‡, co należy robić‡, aby wykorzystując istniejące w firmie zasoby (budżet, kontakty, wiedzę i umieję™tnoś›ci pracowników itp.) realizować cele i zarabiać pienią…dze. Innymi słowy handlowcy muszą… widzieć‡, że ich szef "czuje sprzedaż" i wie co należy robić, aby odnosi㇠sukcesy. Pomocne w tym są… własne doświadczenia menedżera jako sprzedawcy, choć powinien on wtedy uważać aby nie wpaść w puł‚apkę™ nadmiernego pouczania i przestać słuchać swoich podwładnych. Na rynku mogł‚y już zajść tak istotne zmiany (rozwój produktów, konkurencja, wyższe wymagania klientów), że dawne metody nie wystarczają…. Menedżer sprzedaży nie musi już sam sprzedawać, ale musi sprawić, aby właściwe metody pracy był‚y ciągle odkrywane i powielane w jego zespole. Ważne jest wtedy, aby szef potrafił‚ wykorzystać kompetencje swoich ludzi, zwłaszcza jeżeli zarządza grupą doświadczonych handlowców, zamiast narzucać wszystkim swoją "jedynie słuszną" drogę™. Nieuzasadnione i nietrafne decyzje potrafią bezpowrotnie odebrać autorytet .
 


House of Skills

 

Piotr Jabłoński - House of Skills
House of Skills


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.