zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS podsumowuje 2025 rok: wspieranie innowacji, rozwój talentów i polskiej społeczności IT

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna, zamyka 2025 rok imponującym dorobkiem inicjatyw edukacyjnych, proinnowacyjnych i społecznych zrealizowanych w Polsce. W minionych miesiącach firma konsekwentnie inwestowała w rozwój talentów technologicznych, wspierała młode przedsiębiorstwa oraz wzmacniała współpracę z lokalnym środowiskiem IT.

Aby pozostać w grze o inwestycje, Polska musi przyspieszyć tempo zmian. Priorytet? Rozwój kompetencji cyfrowych i transformacja technologiczna

Jak wynika z raportu „Global Talent Tracker”, opracowanego przez Hays we współpracy z Oxford Economics, Polska redefiniuje swoją rolę na arenie międzynarodowej. Porzucając wizerunek taniego rynku dla outsourcingu prostych procesów, polski rynek coraz silniej zabiega o projekty inwestycyjne wymagające eksperckich kompetencji.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

Dlaczego tak trudno delegować kompetencje

 

Umieję™tność racjonalnego zarzą…dzania czasem to podstawowa, a jednocześnie bardzo rzadka umieję™tność menedżerska. Wielu szefów zapomina o zdaniu, do którego można sprowadzić ten problem: 'nie ma nic ł‚atwiejszego niż by㇠zajętym i nic trudniejszego niż by㇠efektywnym'.

Małgorzata Sidor - Rządkowska. Fot. PR Małgorzata Sidor - Rządkowska. Fot. PR

Dla dużej czꙶ›ci szefów jest naturalnym odruchem, że pojawiające się zadanie to coś, czym oni osobiście i natychmiast muszą… się zająć‡. A przecież delegowanie to kwestia kluczowa, w zasadzie bę™dąca istotą… zarzą…dzania, jeżeli rozumiemy je jako umieję™tność zlecania odpowiednich zadań„ odpowiednim osobom. Menedżer, który wykonuje wszystkie zadania samodzielnie, przestaje by㇠menedżerem.

 

Dlaczego umieję™tność delegowania pozostaje deficytowa? Moim zdaniem, z dwóch przeciwstawnych, ale mogą…cych występować jednocześnie przyczyn - strachu, że pracownik zrobi coś źle albo (to znacznie rzadziej głośno artykułowana obawa) zbyt dobrze, czym zakwestionuje pozycję™ swojego szefa. To ogromny problem, bo w jaki inny sposób ludzie mają się rozwijać, jeżeli nie wykonując coraz ambitniejsze zadania? Destrukcyjne próby blokowania ich rozwoju to nadal codzienność wielu firm. Jak z tym walczyć‡? Bardzo trudno, lecz trzeba próbować.

 

Skuteczne są… zwykle dwa sposoby: wpisanie w kulturę™ firmy zasady 'chcesz awansować, wychowaj sobie następcę™' oraz uczynienie troski o rozwój zawodowy podwładnych jednym z kluczowych elementów oceny menedżerów. Muszę™ się przyznać, że gdy słyszę™ popularne ostatnio słowo 'zaangażowanie', zapala mi się czerwone świateł‚ko. Jest silna presja na to, by wymagać od pracowników zaangażowania. Taka kategoria pojawia się więc w wielu formularzach oceny okresowej; jednocześnie traktuje się ją… bardzo powierzchownie. A to jest zbyt cenna wartość, by sprowadzać ją… do rywalizacji, kto dłużej bę™dzie siedział‚ w pracy. Jeszcze mniej podoba mi się termin 'zarzą…dzanie zaangażowaniem'. Dziś próbuje zarzą…dzać się wszystkim: wyobraźnią, talentami. Zawsze się wtedy zastanawiam, czy np. kreatywność, którą można zarzą…dzać, jeszcze jest kreatywnością….

 

Kierując ludźmi trzeba, poza wieloma innymi rzeczami, wykazać się odrobiną… bardzo teraz niemodnej pokory. Możemy jako firma tworzy㇠warunki, by ludziom, przywołując Petera Druckera, chciał‚o się chcieć‡, ale to, czy oni się rzeczywiś›cie zaangażują, to już trochę™ nie od nas zależy. To wypadkowa wielu zmiennych: cech osobowości, wcześ›niejszych doświadczeń„ zawodowych, etc. Poza tym, co zabrzmi jak herezja, ale jest faktem: nie ma żadnych badań, które by jednoznacznie potwierdzał‚y, że zaangażowany pracownik pracuje lepiej. Dla jasności, nie przekreślam wartości zaangażowania, ale uczulam, że taka prosta korelacja nie istnieje.

 

Prawda jest taka, że w wielu firmach chętnie mówi się o wzniosłych koncepcjach (mentoring, zarzą…dzanie zaangażowaniem itp.), a jednocześnie w praktyce nie dba się o sprawy elementarne.

Manager Magazin, Numer 9 (22) Wrzesień„ 2006


Doktor nauk społ‚ecznych UW

 

Małgorzata Sidor-Rządkowska - Doktor nauk społ‚ecznych UW
Doktor nauk społ‚ecznych UW


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.