zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Gdy rywalizacja w zespole przestaje być zdrowa

Wielu menedżerów uznaje rywalizację za kluczowy element pobudzania pracowników do działania, wyzwalania kreatywności i osią…gania celów sprzedażowych. Nadmierna, niekontrolowana przez menedżera rywalizacja niszczy wzajemne zaufanie, wyzwala zachowania nastawione na indywidualny sukces jednostki, rozbijając tym samym współpracę, a co najważniejsze hamuje wymianę doświadczeń, wiedzy i najlepszych praktyk. Kiedy wszyscy konkurują, aby zostać najlepszym handlowcem roku ,poza jednym wygrywającym, wszyscy są… zawiedzeni.
Rywalizacja, fot. shutterstock Rywalizacja, fot. shutterstock

Czy zatem należy zrezygnować z rywalizacji w imię współpracy? Otóż nie, bowiem jedno nie wyklucza drugiego. Najlepsi liderzy potrafią wykorzystać fakt naturalnej skłonności do rywalizowania dla budowania motywacji do osią…gania coraz lepszych wyników i współpracy w zespole. Poniżej kilka wskazówek na co warto zwracać uwagę, aby osiągać jak najlepsze wyniki oraz budować funkcjonalne zespoł‚y.

1.    Jasno określ swoje oczekiwania
To lider odpowiada za stworzenie warunków sprzyjają…cych wzajemnemu motywowaniu się, inspiracji i wymianie doświadczeń. Jasno określ czego oczekujesz od zespoł‚u i od każdej osoby wchodzącej w jego skład. Przedyskutuj z zespoł‚em na czym polega wspólny cel organizacji i w jaki sposób zespół i każdy indywidualnie przyczynia się do jego realizacji. Pokazuj jak określone działania i zachowania wspierają osią…ganie wspólnego celu. Określ z zespoł‚em podstawowe zasady współ‚działania i konsekwentnie ich wymagaj. Pamię™taj, że na ile sam bę™dziesz stosował i przestrzegał ustalonych zasad, na tyle bę™dzie się do nich stosował zespół. Zasady te mogą dotyczy㇠sposobów określania celów, dzielenia zasobów, dzielenia rynków, nagradzania za wyniki, wzajemnej komunikacji, formy w jakiej przekazuje się informacje zwrotne, wymiany doświadczeń i wiedzy czy sposobów rozwiązywania konfliktów. Wreszcie przedstaw rywalizację w odpowiednim świetle, jako konkurowanie w celu osią…gnię™cia najlepszego wyniku, a nie prześcignięcia innych. Nikt nie wygra, dopóki każdy nie wygra.

2.    Zadbaj o właściwe wyznaczanie celów
Określając cele indywidualne dostosowuj je do indywidualnych możliwoś›ci i kompetencji. Konkurencja nie musi oznaczać porównywania się z innymi w kategoriach lepszych czy gorszych wyników. To co najbardziej przeszkadza sportowcom w sukcesie to stałe patrzenie na konkurentów. W rezultacie zamiast koncentrować się na najlepszym, możliwym w danym momencie rezultacie, koncentrują się na tym, aby nie przegrać. Cała energia skierowana jest na uniknięcie porażki, a nie na uzyskanie najlepszego wyniku. Nagradzaj za ilość i za jakość wykonywanych zadań. Wyznaczając indywidualne cele do osią…gnię™cia nie zapominaj o celach zespoł‚owych i rozwojowych. Określ jakiego zaangażowania oczekujesz w zakresie realizacji celów wspólnych. Ustalcie w jakich zadaniach bę™dzie potrzebna pomoc innych osób z zespoł‚u, a w jakich pracownik może udzielić pomocy innym. Możesz wprowadzić zasadę, że co najmniej jedna transakcja w kwartale powinna by㇠zrealizowana wspólnie z innym handlowcem.

3.    Twórz systemy wspierające osią…ganie pożą…danych rezultatów
Masz wiele możliwoś›ci, aby wspierać konstruktywną rywalizację. Zadbaj, aby system motywacyjny wspierał i nagradzał nie tylko za osiągniecie indywidualnego wyniku, ale również za wyniki całego zespoł‚u. Dbaj, aby wszyscy pracownicy mieli jednakowy dostęp do zasobów i wsparcia. Stosuj regularny monitoring i kontrolę realizacji celów. Stwarzaj warunki dla przekraczania indywidualnych ograniczeń poprzez stosowanie indywidualnego i zespoł‚owego coachingu. Stwarzaj okazję do wymiany doświadczeń i wiedzy. Wykorzystuj regularne spotkania sprzedażowe, aby omawiać najlepsze praktyki, sukcesy i porażki. Podkreślaj i świętuj sukcesy. Okresowo stosuj ocenę wzajemnego przestrzegania ustalonych reguł współpracy. Korzystaj z informacji zwrotnej, aby podkreślać jakie zachowania i działania cenisz, a jakich nie bę™dziesz tolerował.

 


AchieveGlobal

 

Aleksandra Gul - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.