zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Przyjazna atmosfera to podstawa – tak deklaruje 4 na 10 pracowników

Co dziesiąty Polak nie lubi swojej pracy, a co trzeci chce ją zmienić w ciągu najbliższego roku. Nie chodzi jednak tylko o pieniądze. Ten smutny obraz mogłyby zmienić ciekawe dodatki pozapłacowe, więcej dni wolnych i większa elastyczność w zakresie czasu i miejsca pracy.

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Gdy zespołowi uderza do głowy woda sodowa

 

Każdy osiągnięty sukces jest okazją… do ś›wię™towania, do zbudowania pozytywnej motywacji i do podsumowania wiedzy o tym co i jak trzeba robić‡. Każdy sukces posiada też swoją ciemną stroną™ - uderzającą do głowy wodę sodową.

 

Najczęstsza i cał‚kowicie bł‚ę™dna praktyka lecznicza polega na deprecjonowaniu wartości osięgnie™tego sukcesu. Zwroty takie jak "Tym razem ci się udał‚o, zobaczymy co zrobisz dalej", "Skup się na tym, aby to powtórzyć‡", "Zaczekajmy z tą… euforią… na dane z dłuższego okresu", tłumią… tylko fizyczne objawy radości. Nie likwidują… poczucia wyższości - które jest charakterystyczne dla uderzającej do głowy wody sodowej. Zwroty te podkopują… za to chę㇠powtórzenia sukcesu oraz ambicję™ by osią…gnąć jeszcze więcej. Po co się starać, skoro nikt tego nie docenia?

 

Dlatego działania zapobiegające wodzie sodowej powinny wykazywać cechy perswazyjne: powinny chwali㇠sukces, a potem dodawać niewinne z pozoru "i dlatego".  To "i dlatego" jest kluczowe, ponieważ przenosi uwagę™ z bezpoł›rednich, emocjonalnych efektów sukcesu na racjonalne efekty systemowe oraz otwiera na modyfikację™ przekonania o własnej skuteczności osoby która odniosła sukces.

 

Racjonalne efekty systemowe to po prostu pokazanie w jaki sposób osiągnięty sukces wpł‚ywa na szersze działania dział‚u lub firmy. Udana kampania reklamowa oznaczać może dla menedżera dodatkowe obowiązki związane z kontaktami z nowymi klientami. Pozytywne zał‚atwienie reklamacji dużego klienta może prowadzi㇠do tego, że dany pracownik zostaje oddelegowany na stał‚e do zespoł‚u obsługi tego klienta - a to oznacza m.in. zmianć™ warunków pracy, inny sposób raportowania. Za ukazanie efektów systemowych powinien odpowiadać menedżer szczebla zarzą…dzania o jeden wyższego niż ten na którym znajdują się osoby odpowiedzialne za sukces, którym zaczyna uderzać sodówka. Pozwala to uniknąć oskarżeń o zazdrość, knucie intryg czy po prostu brak znajomości powiązać„ biznesowych mię™dzy projektami czy procedurami. Z przedstawieniem efektów systemowych sukcesu dobrze jest wstrzymać się kilka dni, aż opadną… emocje i pracownik bę™dzie w stanie przyjść‡ racjonalne informacje.

 

Z kolei modyfikacji przekonał o własnej skuteczności powinien podjąć się firmowy przywódca: emerytowany prezes, menedżer-gwiazda, powszechnie szanowany z racji wieku i doświadczenia pracownik, członek zarządu. Na spotkaniu, w nieformalnej atmosferze np. obiadu firmowy przywódca opowie o tym ilu widział‚ podobnych menedżerów z jasną… przyszłoś›cią… i czy udał‚o im się unieść odpowiedzialność. Dzięki swojemu autorytetowi oraz retorycznemu efektowi opowiadanych historii przywódca dostarczy takiemu pracownikowi inny, wartościowy punkt widzenia.

 

Wydaje się, że odpowiednia kolejność aplikacji dwóch powyższych dział‚ań„ antywodosodowych to: najpierw racjonalne efekty systemowe, później spotkanie z firmowym przywódcą…. Pozwoli to różnicować emocje pracownika (sukces - rozsądek - motywacja), a także doświadczy㇠raz jeszcze osią…gnię™tego sukcesu - poprzez streszczenie cał‚ej historii w trakcie rozmowy z przywódcą.

 

Inspiracją… tekstu jest książka "Psychologia sportu i aktywnoś›ci fizycznej" Aleksandry فuszczyń„skiej (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011). Wykorzystanie za wiedzą… Wydawcy.

 

Autor: Mariusz Ludwiń„ski

 

PWN

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.