zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Instrukcja obsługi pokolenia Y

Millennialsi mają wielkie atuty, a ich inwazja to ogromna szansa rynku pracy. Czy zostanie wykorzystana? To zależy od nas, "starszaków".
Anna Rudzińska. Fot. PR Anna Rudzińska. Fot. PR

Startując z klepiska, dostaliśmy szansę na to, żeby kompletnie zmienić swoje życie, a zawodowo dokonać skoku, który nigdy wcześ›niej i nigdy później nie był już możliwy. Plastelina lepiła się na naszych oczach, w dwa, trzy lata moi rówieśnicy zostawali prezesami. To doświadczenie pokoleniowe nas - "starszaków" - które trzeba mie㇠w pamięci, ponieważ jest kluczem do zrozumienia młodych. Generacja urodzona po 1982 r. trzymała kciuki za transformację, lecz widział‚a cenę, jaką moje pokolenie płaci za sukces. Zwłaszcza wtedy, gdy po pierwszej euforii, autentycznym, nieco naiwnym zapale do pracy, zachłyśnięciu się gratyfikacjami, okazywało się, że te szybkie kariery wcale nie gwarantują, tak po ludzku, szczꙶ›cia i satysfakcji.
Jedni sobie z pracoholizmem poradzili, kontestując świat koncernów, bą…dź uadekwatniajac się do niego (już nie angażują się we wszystko z równą energią), inni - nie. Nałogi, depresje, rozpad życia emocjonalnego to cena za świadomość, że jedynym łącznikiem z korporacją piętrzącą góry absurdów są… gratyfikacje, które dawno przestały kręcić.
Młodzi dorastali, patrząc na taki świat swoich rodziców. Dlatego rozumiem ich silną potrzebę sensu w życiu i pracy. Ich stosunek do niej na pewno bę™dzie determinowany postawą starszych kolegów z firmy, szefów.

Ci, którzy sobie poradzili, pozytywnie zareagują na ich racjonalizm i zdrową pewność siebie, domagającą się sensu, poczucia sprawstwa, czasu na życie prywatne; zgorzkniali potraktują to jak "muchy w nosie" i mogą zacząć jątrzy㇠konflikt pokoleń na zasadzie: my sobie wypruwaliśmy żyły, a wy chcecie mie㇠wszystko od razu?!
Inwazja młodych - i to bardzo pocieszające - wymusi naturalną selekcję szefów. Ci, którzy zrozumieją, że niewiele trzeba, aby zaskarbić sobie lojalność pracownika, z millennialsami naprawdę bardzo wiele osiągną. Tym bardziej że istotnym rysem różnicującym to pokolenie od naszego jest to, iż w ich wyborach jest dużo mniej przypadkowości. Dziś student medycyny raczej wie, czy zostanie lekarzem, czy przedstawicielem medycznym. I kiedy taki świadomy talent trafia do określonej firmy, na pewno obiecuje sobie, że ta praca pozwoli mu realizować ważne dla niego wartości. Tę pewność i pasję warto wykorzystać: inspirować, wzmacniać, by㇠czujnym mentorem.
Tak rozumiana wrażliwość na pracownika de facto sprowadza się do biznesowego pytania: "co muszę im dać, by zrobili to, czego chcę?". W takim układzie nie ma nic złego, gdy obie strony świadomie się na to decydują. Tymczasem często niepotrzebnie buduje modną, ale fałszywą otoczkę "jednej, wielkiej rodziny". Millennialsi, jak mało kto, zdają sobie sprawę™ ze swojej "użytkowej" roli w firmie. I dlatego docenią wszelkie zabiegi HR-owe, które nie bę™dą służyły realizacji ich potrzeb życiowych, lecz po prostu pozwolą lepiej pracować. Czyli zamiast czwartego wyjazdu integracyjnego do Egiptu cieplej przyjmą informację o nowych, szybszych komputerach.

Manager Magazin, Numer 4 (40) Maj 2008


Psycholog, Kienbaum Consultants

 

Anna Rudzińska - Psycholog, Kienbaum Consultants
Psycholog, Kienbaum Consultants


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.