zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Jak i za co nagradzać sprzedawców?

A w nagrodę™ dostaniesz Królewnę™ za żonę™ i pół królestwa. Taka zaiste królewska nagroda za męstwo, mą…drość i wielkoduszność czeka zazwyczaj ś›miał‚ka, któremu uda się wypleni㇠zł‚o dręczą…ce Królestwo. Najczęściej smoka pustoszą…cego stada owiec, bą…dź pożerającego z uporem godnym lepszej sprawy miejscowe dziewice.
Motywacja, fot. shutterstock Motywacja, fot. shutterstock

A w nagrodę™ za przekroczony target, dostaniesz nowy, znacznie wyższy. Takie z kolei zapewnienie często usłysze㇠może dobry sprzedawca w nagrodę™ za pracowitość, innowacyjność, zaangażowanie, znakomite planowanie, efektywność w prowadzeniu rozmów sprzedażowych i negocjacyjnych.

Paradoks Ktoś pomylił‚ karę™ z nagrodą… a nagrodę™ z karą…? Tak przynajmniej może to wyglądać z  perspektywy sprzedawcy .
Historię o nagrodzie w postaci poł‚owy królestwa i ożenku z królewną… mię™dzy bajki wł‚óżmy, a tym czasem poszukajmy odpowiedzi za co nagradzać sprzedawcę?. Jako pierwsze na myśl przychodzą… trzy obszary:

  • wyniki,
  • sposób dojś›cia-zachowania, umieję™tnoś›ci i kompetencje,
  • intencje.

Pierwszy obszar - wyniki, z reguły najbardziej oczywisty, najł‚atwiejszy do opisania, zmierzenia. I co ważne do stworzenia systemu nagród skorelowanych z parametrami, jakie ten wynik opisują. Organizacje wypracowują swoje systemy, najczęściej o charakterze prowizyjnym, najlepiej dostosowane do charakteru biznesu.
Tworzą…c, czy monitorując funkcjonowanie takich systemów przede wszystkim trzeba skoncentrować uwagę™ na tym, by system był motywujący, czyli progi czy parametry nagradzane systemowo był‚y faktycznie osiągalne i osią…gnię™cie ich zależało od indywidualnej pracy i możliwoś›ci sprzedawcy, a nagroda stanowił‚a silny bodziec do dalszej  wytꙿonej pracy i zaangażowania.

Z obszarem drugim nie jest już tak łatwo, a to właśnie kombinacja umieję™tnoś›ci i kompetencji wyznacza drogę™ do sukcesu iloś›ciowego. Co więcej, istnieje bardzo wiele zachowań czy kompetencji, które warto u sprzedawców nagradzać, mimo, ze na pierwszy rzut oka nie maja bezpoł›redniego przełożenia na wyniki.  Mogą… to by㇠zarówno praca zespoł‚owa, wspieranie innych  (w miejsce ostrej, niszczącej relacje  rywalizacji), dzielenie się doś›wiadczeniem i najlepszymi praktykami, samodoskonalenie, Za takie działania trudno jednak przyznać premię™. A nagradzać warto, bo wzmacniane przełoża… się na kulturę™ współpracy, w której wyniki bę™dą wzrastać wraz z satysfakcją… sprzedawców. Jeśli nie premia to co? "Miękkie" nagrody, począ…wszy od pochwały (sporo pisaliś›my o tym narzę™dziu w poprzednich tekstach), przez "twardsze" drobne upominki. Znakomitą… nagrodą… jest ś›wię™towanie sukcesów tych, którzy go odnieśli, dokumentowanie tych sukcesów, tak by wiedza o nich była szeroko dostę™pna w organizacji, również dla tych, którzy przyjdą… do niej ...

A obszar trzeci? Czy ma jakiś sens nagradzanie intencji (dobrych rzecz jasna), skoro zostały już znakomicie zagospodarowane jako nawierzchnia Piekieł‚? Jestem przekonana, że wielką… krzywdę™ można wyrzą…dzi㇠ludziom, jeś›li się nie dostrzeże ich dobrych intencji, nawet wtedy, gdy koń„cowy efekt ich dział‚ań„ pozostawiać bę™dzie dużo do życzenia.
W takiej sytuacji warto pamiętać o umieję™tnoś›ci konstruktywnej krytyki, która precyzyjnie wskazuje zarówno na wartość dobrych intencji jak i wady realizacji. Czy to już nagroda? Może jeszcze nie nagroda, ale wielka pomoc i wsparcie, które pozwala utrzymać motywację™ wewnę™trzną…, bez której trudno spodziewać się intensywnej pracy, która pozwoli osią…gnąć dobre wyniki
 


AchieveGlobal

 

Dorota Bieńkowska - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.