zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Jak i za co nagradzać sprzedawców?

A w nagrodę™ dostaniesz Królewnę™ za żonę™ i pół królestwa. Taka zaiste królewska nagroda za męstwo, mą…drość i wielkoduszność czeka zazwyczaj ś›miał‚ka, któremu uda się wypleni㇠zł‚o dręczą…ce Królestwo. Najczęściej smoka pustoszą…cego stada owiec, bą…dź pożerającego z uporem godnym lepszej sprawy miejscowe dziewice.
Motywacja, fot. shutterstock Motywacja, fot. shutterstock

A w nagrodę™ za przekroczony target, dostaniesz nowy, znacznie wyższy. Takie z kolei zapewnienie często usłysze㇠może dobry sprzedawca w nagrodę™ za pracowitość, innowacyjność, zaangażowanie, znakomite planowanie, efektywność w prowadzeniu rozmów sprzedażowych i negocjacyjnych.

Paradoks Ktoś pomylił‚ karę™ z nagrodą… a nagrodę™ z karą…? Tak przynajmniej może to wyglądać z  perspektywy sprzedawcy .
Historię o nagrodzie w postaci poł‚owy królestwa i ożenku z królewną… mię™dzy bajki wł‚óżmy, a tym czasem poszukajmy odpowiedzi za co nagradzać sprzedawcę?. Jako pierwsze na myśl przychodzą… trzy obszary:

  • wyniki,
  • sposób dojś›cia-zachowania, umieję™tnoś›ci i kompetencje,
  • intencje.

Pierwszy obszar - wyniki, z reguły najbardziej oczywisty, najł‚atwiejszy do opisania, zmierzenia. I co ważne do stworzenia systemu nagród skorelowanych z parametrami, jakie ten wynik opisują. Organizacje wypracowują swoje systemy, najczęściej o charakterze prowizyjnym, najlepiej dostosowane do charakteru biznesu.
Tworzą…c, czy monitorując funkcjonowanie takich systemów przede wszystkim trzeba skoncentrować uwagę™ na tym, by system był motywujący, czyli progi czy parametry nagradzane systemowo był‚y faktycznie osiągalne i osią…gnię™cie ich zależało od indywidualnej pracy i możliwoś›ci sprzedawcy, a nagroda stanowił‚a silny bodziec do dalszej  wytꙿonej pracy i zaangażowania.

Z obszarem drugim nie jest już tak łatwo, a to właśnie kombinacja umieję™tnoś›ci i kompetencji wyznacza drogę™ do sukcesu iloś›ciowego. Co więcej, istnieje bardzo wiele zachowań czy kompetencji, które warto u sprzedawców nagradzać, mimo, ze na pierwszy rzut oka nie maja bezpoł›redniego przełożenia na wyniki.  Mogą… to by㇠zarówno praca zespoł‚owa, wspieranie innych  (w miejsce ostrej, niszczącej relacje  rywalizacji), dzielenie się doś›wiadczeniem i najlepszymi praktykami, samodoskonalenie, Za takie działania trudno jednak przyznać premię™. A nagradzać warto, bo wzmacniane przełoża… się na kulturę™ współpracy, w której wyniki bę™dą wzrastać wraz z satysfakcją… sprzedawców. Jeśli nie premia to co? "Miękkie" nagrody, począ…wszy od pochwały (sporo pisaliś›my o tym narzę™dziu w poprzednich tekstach), przez "twardsze" drobne upominki. Znakomitą… nagrodą… jest ś›wię™towanie sukcesów tych, którzy go odnieśli, dokumentowanie tych sukcesów, tak by wiedza o nich była szeroko dostę™pna w organizacji, również dla tych, którzy przyjdą… do niej ...

A obszar trzeci? Czy ma jakiś sens nagradzanie intencji (dobrych rzecz jasna), skoro zostały już znakomicie zagospodarowane jako nawierzchnia Piekieł‚? Jestem przekonana, że wielką… krzywdę™ można wyrzą…dzi㇠ludziom, jeś›li się nie dostrzeże ich dobrych intencji, nawet wtedy, gdy koń„cowy efekt ich dział‚ań„ pozostawiać bę™dzie dużo do życzenia.
W takiej sytuacji warto pamiętać o umieję™tnoś›ci konstruktywnej krytyki, która precyzyjnie wskazuje zarówno na wartość dobrych intencji jak i wady realizacji. Czy to już nagroda? Może jeszcze nie nagroda, ale wielka pomoc i wsparcie, które pozwala utrzymać motywację™ wewnę™trzną…, bez której trudno spodziewać się intensywnej pracy, która pozwoli osią…gnąć dobre wyniki
 


AchieveGlobal

 

Dorota Bieńkowska - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.