zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS podsumowuje 2025 rok: wspieranie innowacji, rozwój talentów i polskiej społeczności IT

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna, zamyka 2025 rok imponującym dorobkiem inicjatyw edukacyjnych, proinnowacyjnych i społecznych zrealizowanych w Polsce. W minionych miesiącach firma konsekwentnie inwestowała w rozwój talentów technologicznych, wspierała młode przedsiębiorstwa oraz wzmacniała współpracę z lokalnym środowiskiem IT.

Aby pozostać w grze o inwestycje, Polska musi przyspieszyć tempo zmian. Priorytet? Rozwój kompetencji cyfrowych i transformacja technologiczna

Jak wynika z raportu „Global Talent Tracker”, opracowanego przez Hays we współpracy z Oxford Economics, Polska redefiniuje swoją rolę na arenie międzynarodowej. Porzucając wizerunek taniego rynku dla outsourcingu prostych procesów, polski rynek coraz silniej zabiega o projekty inwestycyjne wymagające eksperckich kompetencji.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

Jak motywować pracowników w zależności od ich dominujących cech?

 

Praca jest ważną częścią życia każdego dorosłego człowieka. Przez wielu postrzegana jest głównie jako źródło zarobku, dla niektórych jest także możliwością rozwoju własnych zainteresowań i pasji. Jednak wszyscy pracownicy, niezależnie od zajmowanego stanowiska, na swojej zawodowej ścieżce mogą napotkać przeszkodę w postaci poczucia braku motywacji do stawiania czoła kolejnym wyzwaniom.

Motywowanie uniwersalne?

Motywację najczęściej definiuje się jako stan gotowości do podejmowania określonych działań, a procesy z nią związane ukierunkowują zachowanie danej osoby na osiągnięcie wyznaczonych celów. W tym kontekście przestaje dziwić fakt, że motywacja odgrywa tak istotną rolę na płaszczyźnie zawodowej, nie tylko z punktu widzenia pracownika, ale również, jeśli nie przede wszystkim, pracodawcy.

 

W związku z tym właściciele przedsiębiorstw oraz osoby kierujące ich poszczególnymi komórkami starają się motywować pracowników na rozmaite sposoby. Najczęściej wykorzystywanymi narzędziami, mającymi na celu wskrzesić w zespole zapał do pracy, są perspektywy uzyskania korzyści finansowych oraz otrzymania pochwały lub nagrody. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę z faktu, iż wymienione bodźce nie oddziałują tak samo na wszystkich.

 

Motywacja a charakter człowieka

Cechy charakteru człowieka determinują nie tylko jego zachowanie i osobowość, ale także określają czynniki, które wpływają motywująco na daną jednostkę. Właśnie z tego powodu zastosowane środki motywacji mogą przynieść oczekiwane rezultaty tylko wtedy, jeśli będą dostosowane do dominujących cech danego pracownika. Zadanie to może okazać się o tyle trudniejsze, że każdy z nich jest pod tym względem unikalny i wyjątkowy.

 

Pracodawcy, będący bacznymi obserwatorami, z pewnością będą potrafili wskazać osoby, preferujące pracę zespołową lub indywidualną, lubiące rywalizację czy ceniące przede wszystkim relacje w grupie. Posiadając tak cenne informacje, dobór odpowiednich narzędzi motywacyjnych będzie zdecydowanie łatwiejszy. Warto jednak wiedzieć, że istnieje jeszcze jeden sposób na poznanie dominujących cech danej osoby, który, dla pracodawcy dbającego o pozytywne nastroje wśród podwładnych, będzie źródłem nieocenionej wiedzy.

 

Jak poznać charakter pracownika?

Świetnym rozwiązaniem, pozwalającym stworzyć dokładny profil pracownika, jest specjalny test osobowości, dzięki któremu można poznać pięć głównych cech charakteru osób tworzących nasz zespół, a tym samym ich mocne strony i wrodzone zdolności. Przeprowadzanie tych testów, wraz z późniejszym opracowaniem spersonalizowanych i szczegółowych raportów oraz rozmową coachingową dotyczącą najlepszych metod motywacji, odnaleźć można w ofercie Strengths Expert, firmie bazującej na sprawdzonych narzędziach i doświadczeniu takich instytucji jak Instytut Gallupa.

 

Poczucie motywacji jest nam niezbędne niemal na każdym kroku, zarówno na płaszczyźnie zawodowej, jak i prywatnej, jak i zawodowym. Dzięki niemu możemy z powodzeniem podejmować działania i stawiać czoła nowym wyzwaniom, które bez wątpienia pomogą osiągnąć wyznaczone cele. A sukces w danej dziedzinie to kolejne, niekwestionowane źródło motywacji.

 

Strengths Expert

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.