zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Jak motywować pracowników w zależności od ich dominujących cech?

 

Praca jest ważną częścią życia każdego dorosłego człowieka. Przez wielu postrzegana jest głównie jako źródło zarobku, dla niektórych jest także możliwością rozwoju własnych zainteresowań i pasji. Jednak wszyscy pracownicy, niezależnie od zajmowanego stanowiska, na swojej zawodowej ścieżce mogą napotkać przeszkodę w postaci poczucia braku motywacji do stawiania czoła kolejnym wyzwaniom.

Motywowanie uniwersalne?

Motywację najczęściej definiuje się jako stan gotowości do podejmowania określonych działań, a procesy z nią związane ukierunkowują zachowanie danej osoby na osiągnięcie wyznaczonych celów. W tym kontekście przestaje dziwić fakt, że motywacja odgrywa tak istotną rolę na płaszczyźnie zawodowej, nie tylko z punktu widzenia pracownika, ale również, jeśli nie przede wszystkim, pracodawcy.

 

W związku z tym właściciele przedsiębiorstw oraz osoby kierujące ich poszczególnymi komórkami starają się motywować pracowników na rozmaite sposoby. Najczęściej wykorzystywanymi narzędziami, mającymi na celu wskrzesić w zespole zapał do pracy, są perspektywy uzyskania korzyści finansowych oraz otrzymania pochwały lub nagrody. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę z faktu, iż wymienione bodźce nie oddziałują tak samo na wszystkich.

 

Motywacja a charakter człowieka

Cechy charakteru człowieka determinują nie tylko jego zachowanie i osobowość, ale także określają czynniki, które wpływają motywująco na daną jednostkę. Właśnie z tego powodu zastosowane środki motywacji mogą przynieść oczekiwane rezultaty tylko wtedy, jeśli będą dostosowane do dominujących cech danego pracownika. Zadanie to może okazać się o tyle trudniejsze, że każdy z nich jest pod tym względem unikalny i wyjątkowy.

 

Pracodawcy, będący bacznymi obserwatorami, z pewnością będą potrafili wskazać osoby, preferujące pracę zespołową lub indywidualną, lubiące rywalizację czy ceniące przede wszystkim relacje w grupie. Posiadając tak cenne informacje, dobór odpowiednich narzędzi motywacyjnych będzie zdecydowanie łatwiejszy. Warto jednak wiedzieć, że istnieje jeszcze jeden sposób na poznanie dominujących cech danej osoby, który, dla pracodawcy dbającego o pozytywne nastroje wśród podwładnych, będzie źródłem nieocenionej wiedzy.

 

Jak poznać charakter pracownika?

Świetnym rozwiązaniem, pozwalającym stworzyć dokładny profil pracownika, jest specjalny test osobowości, dzięki któremu można poznać pięć głównych cech charakteru osób tworzących nasz zespół, a tym samym ich mocne strony i wrodzone zdolności. Przeprowadzanie tych testów, wraz z późniejszym opracowaniem spersonalizowanych i szczegółowych raportów oraz rozmową coachingową dotyczącą najlepszych metod motywacji, odnaleźć można w ofercie Strengths Expert, firmie bazującej na sprawdzonych narzędziach i doświadczeniu takich instytucji jak Instytut Gallupa.

 

Poczucie motywacji jest nam niezbędne niemal na każdym kroku, zarówno na płaszczyźnie zawodowej, jak i prywatnej, jak i zawodowym. Dzięki niemu możemy z powodzeniem podejmować działania i stawiać czoła nowym wyzwaniom, które bez wątpienia pomogą osiągnąć wyznaczone cele. A sukces w danej dziedzinie to kolejne, niekwestionowane źródło motywacji.

 

Strengths Expert

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.