zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Manager - Lider w roli coacha część I

Zastanawiasz się jak możesz by㇠skuteczniejszym liderem? Jak możesz zwię™kszy㇠efektywność zespoł‚u, którym kierujesz? Jak zmotywować twoich podwładnych do wię™kszej produktywności w dział‚aniu?
Manager w roli coacha. Fot. Shutterstock Manager w roli coacha. Fot. Shutterstock

Jeżeli chcesz poznać odpowiedzi na powyższe pytania, proponują™ zapoznać się ze spojrzeniem coachingowym na Twój zespół oraz prostym modelem coachingowym składającym się z trzech kroków:

  1. Dostrzec
  2. Uś›wiadomić‡
  3. Zmotywować

W pierwszym kroku zastanów się jak możesz lepiej dostrzegać talenty i predyspozycje swoich podwładnych szczególnie tych, z którymi masz bezpoś›redni kontakt. W dużej organizacji możesz mie㇠bezpoś›redni wpł‚yw na szefów dział‚ów a oni z kolei Twój styl zarzą…dzania mogą… powielać przekazując pewną… kulturę™ organizacyjną… kolejnym szczeblom w hierarchii organizacyjnej firmy.
Ideał‚em byłoby gdyby Twoi podwładni robili to co jest w zgodzie z ich naturalnymi talentami i predyspozycjami. Tu masz do dyspozycji wiele profesjonalnych testów, by potwierdzić te talenty. Ale jak do tego doprowadzić‡? Czy gdybym zapytała czy wiesz jakie talenty ma każdy z Twoich bezpoł›rednich podwładnych, z którymi masz najczęstszy kontakt? Czy znasz na to pytanie odpowiedź?
Czy kiedykolwiek poł›wieciłeś czas i swoją uwagę, by dowiedzie㇠się co ich motywuje, jaki mają system wartości, jakie mają talenty? Czy zastanowiłeś się nad tym? Spytasz może, a po co mi ta wiedza? Otóż wiedząc, co jest dla tych ludzi ważne możesz wiedzie㇠jak ich motywować skutecznie, a nie manipulować (co zazwyczaj przynosi krótkotrwałe korzyści).

Przykład zaczerpnęłam z własnego doświadczenia zawodowego. Pracowałam jako dyrektor sprzedaży w firmie, w której miał‚am za zadanie przeorganizować oddział‚ sprzedaży w centralnej Polsce odpowiedzialny za sprzedaż na terytorium 1/3 obszaru Polski oraz zbudować sie㇠sprzedaży hurtowej i detalicznej. W oddziale panował chaos, dotychczasowa sprzedaż była źle zorganizowana, Nasi klienci mieli 80 % przeterminowanych należności. Stanowiło to duże wyzwanie jak na młodą kobietę, która miał‚a zarzą…dzać trochę starszym męskim zespoł‚em. Amerykański właściciel zaufał mi. Pierwszą rzecz jaką zrobiłam to przyjrzałam się kluczowym osobom strukturze, porozmawiałam z każdą z nich. Starałam się uzyskać jak najwięcej informacji na temat tego, w jakich zadaniach czują się najlepiej, jakie mają predyspozycje i talenty. Pamiętam patrzyli z niedowierzaniem, z lekką nieśmiał‚ością, gdy pytałam co najchętniej każdy z nich chciałby robić w tej firmie? Niektórzy w obawie o pacę odpowiadali dyplomatycznie.
Na podstawie wywiadów i rozmów jedną z osób ze sprzedaży przesunęłam do zadań organizacyjnych i operacyjnych, gdyż absolutnie jego kontakt z klientami nie był najmocniejszą stroną. Męczył się w tej roli. Natomiast dostrzegł‚am, że był doskonały w organizacji i dopilnowaniu dostaw do hurtowników i organizacji transportu oraz przygotowywaniu raportów i zestawień. Mówiąc w skrócie reorganizacja przyniosła świetne efekty wraz z sukcesami sprzedażowymi i zredukowaniem przeterminowanych płatności poniżej 20 %. Oddelegowałam też jedną osobę do kontrolowania należności, a przedstawiciele handlowi mieli za zadanie, bę™dąc u klienta, skontaktować się z dyrektorem lub osobą odpowiedzialną za zamówiony towar. Dodam, że sprzedaż stale szybko rosła.

Jako Lider w roli coacha masz zobaczy㇠w pracowniku znacznie wię™kszy potencjał niż on sam w sobie widzi. Masz dostrzec jego unikalność, zobaczy㇠jak realizuje on swoje talenty i predyspozycje w pełni swoich możliwoś›ci.
Aspektem, który wpł‚ywa świadomie lub nieświadomie na wybory i decyzje każdego czł‚owieka jest jego osobista hierarchia i system wartości. Osobiste wartości są… jak kompas wyznaczający kierunek drogi i cel życia.
Gdy honorujesz wartości i wykonujesz pracę, karierę w zgodzie z nimi czujesz jakbyś płynął rzeką życia, która przenosi Ciebie dokładnie w te miejsca i sytuacje, których chcesz doświadczać. Czujesz przypływ radości, zadowolenia, spełnienia na gruncie zawodowym i osobistym.

Jak dostrzec wartości?
Czytaj w drugiej czꙶ›ci Manager - Lider w roli coacha.

Copyright Agnieszka Przybysz, Profesjonalny Coach™, Coaching Institute


Coaching Institute

 

Agnieszka Przybysz - Coaching Institute
Coaching Institute


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.