zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Manager - Lider w roli coacha część II

Jakimi wartościami kierujesz się w życiu i biznesie? Jakie wyznają twoi pracownicy, partnerzy, szefowie? W pierwszej czꙶ›ci artykułu przedstawiłam prosty model coachingowy i skupiłam się na pierwszym kroku, którego istotnym aspektem jest poznanie wartości, którymi kierujesz się w życiu zarówno ty jak i twoi współpracownicy.
Menedżer mw roli coacha. Fot. Shutterstock Menedżer mw roli coacha. Fot. Shutterstock

Następnym naszym krokiem bę™dzie poznanie swoich wartości i zaprzyjaźnienie się z nimi na poziomie świadomym.
Zapisz swoje odpowiedzi na poniższe pytania - nazywając swoje własne wartości dowiesz się czym kierujesz się dokonując życiowych i zawodowych wyborów.

  1. Jak spędzasz czas w cią…gu dnia i co jest dla ciebie najważniejsze?
  2. Jakie działania dają ci mnóstwo energii, a jakie Ciebie męczą?
  3. Jakimi rzeczami, sprzętami otaczasz się i jakie mają dla Ciebie znaczenie?
  4. Na co najchętniej wydajesz pienią…dze?
  5. W jakim obszarze życia jesteś najbardziej zorganizowany?
  6. W jakiej dziedzinie życia jesteś najbardziej zdyscyplinowany, na której Tobie najbardziej zależy?
  7. O czym najchętniej myślisz?
  8. Jakie marzenia w przyszłoś›ci sobie wyobrażasz, wizualizujesz?
  9. O czym najczęściej lubisz rozmawiać z innymi?
  10. Co ci sprawia radość?
  11. Jakie są… Twoje cele?

Zwróć uwagę na wartości, które się powtarzają w twoich odpowiedziach. Nazwij je i uszereguj wedł‚ug skali ważności: nr 1 najważniejsze nr 8 najmniej ważne.

Jak odkry㇠wartości pracownika?

Czꙶć powyższych pytań możesz zastosować w celu odkrycia wartości swoich pracowników. Dodatkowo obserwuj ich zachowania, jak wygląda ich stanowisko pracy, jakimi przedmiotami, pamiątkami otaczają się™.
Nie projektuj swojego systemu wartości na innych ludzi oczekując, że dostosują się do niego zamiast tego szanuj ich takimi jacy są. I tak działają w zgodzie z ich hierarchią wartości bez wzglę™du na to czy tego chcesz czy nie. Nie oczekuj, że inni bę™dą podporządkowani twojej hierarchii. Lepiej zrozum system wartości innych.
Drugi etap w modelu Dostrzec - Uświadomić - Zmotywować polega na takim poprowadzeniu rozmowy z pracownikiem, by on sam uświadomił sobie swoje wzorce myś›lenia, schematy działania i reagowania na sytuacje i osoby wokoło (w tym klientów, współpracowników). Ponadto podczas rozmowy pracownik powinien uświadomić sobie, jak jego wzorce i postawa sprzyjają… realizacji celów, które sobie wyznaczył. Twoim zadaniem jest pomoc w zwię™kszaniu świadomości pracownika. Skutkować to bę™dzie zwię™kszeniem efektywności jego działania.
Żeby móc skutecznie motywować pracowników musisz wiedzie㇠co dla nich jest w życiu najważniejsze. Jeżeli znasz jego marzenia i wartości, którymi się kieruję, możesz jasno przekazać mu zadania i sformułować cele. Odwołując się do jego hierarchii ważności uświadom pracownikowi dlaczego, akurat te cele są… dla ciebie, dla niego i dla cał‚ej organizacji najważniejsze.
Rolą Lidera jako coacha jest dostrzec, co motywuje pracownika do działania z własnej woli i zastosować wspólnie wypracowany system motywacji.
Najlepsze rozwiązania w coachingu są… najprostsze i dlatego przynoszą genialne rezultaty.

Agnieszka Przybysz, Profesjonalny Coach™, Coaching Institute


Coaching Institute

 

Agnieszka Przybysz - Coaching Institute
Coaching Institute


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.