zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Najlepsi menedżerowie HR nagrodzeni

Zarzą…dzanie zasobami ludzkimi to u nas domena kobiet. Ich mocną pozycję potwierdził też konkurs Top Menedżer HR, gdzie panie zdobył‚y wszystkie laury.
Manager, fot. shutterstock Manager, fot. shutterstock

- W naszym konkursie nie chodzi o to, by nagradzać dotychczasowe osią…gnię™cia najlepszych HR-owców, ale przede wszystkim ich potencjał - podkreśla Małgorzata Sidor-Rządkowska, ekspert zarzą…dzania zasobami ludzkimi i przewodnicząca jury, które społ›ród 25 finalistów wybierało talenty polskiego HR.

Zarówno sam finał, w którym na 25 osób znalazło się tylko siedmiu mężczyzn, jak i cały konkurs (80 proc. z 600 uczestników stanowiły panie) potwierdził, że HR jest u nas domeną kobiet.

Auto dla zwycię™zcy

To panie zdobył‚y wszystkie nagrody i wyróżnienia drugiej edycji konkursu - jedynego w Polsce przekrojowego sprawdzianu wiedzy z zakresu HR. Jego organizatorami są… "Rzeczpospolita" i magazyn "Personel Plus", a partnerem strategicznym Altkom Akademia.
Tytuł Top Menedżera HR 2010 i główną nagrodę - seata ibizę, zdobyła Izabela Jarosz, dyrektor personalna w firmie ubezpieczeniowej Mondial Assistance. Absolwentka historii sztuki i psychologii, postawiła na HR przed sześcioma laty. Szefem HR w Mondial Assistance jest od prawie czterech lat - najpierw jako kierownik, a potem dyrektor budowała od podstaw dział‚ personalny w spółce. Od począ…tku tego roku Izabela Jarosz jest też koordynatorem HR w Mondial Assistance w regionie (awansem pochwaliła się dopiero gdy odbierała nagrodę).

Drugie miejsce zdobyła Magdalena Majewska, specjalistka ds. personalnych w firmie logistycznej DB Schenker. Absolwentka stosunków mię™dzynarodowych, psychologii i studiów podyplomowych z coachingu, w DB Schenker, gdzie pracuje od trzech lat, prowadzi m.in. rekrutację i koordynuje badania satysfakcji pracowników.

Trzecią nagrodę jury przyznało Angelice Śniegockiej, dyrektorowi dział‚u personalnego w Ista Shared Services Polska, która wydała niedawno poradnik "Rozmowa kwalifikacyjna. O czym nie wiedzą kandydaci do pracy".

Jury przyznało też trzy wyróżnienia. Zdobył‚y je: Marzena Kaczyńska, kierownik biura zarządu i koordynator HR w sieci handlowej Mix Electronics, Amina Księżopolska, starszy specjalista ds. HR w firmie doradczej KPMG, i Anna Mindykowska, dyrektor personalna w firmie motoryzacyjnej Thule.

Nie tylko wiedza

- Nasi laureaci to ludzie, którzy mogą się sprawdzić w najbardziej wymagających firmach. Ich standardy myś›lenia i działania nie odbiegają od najlepszych światowych wzorców - podkreśla Małgorzata Sidor-Rządkowska. Jak dodaje, konkurs ma sprawdzić trzy cechy kluczowe dla kompetentnego, nowoczesnego HR-owca; wiedzę, umieję™tnoś›ci i postawę. Pierwszą sprawdzał test wiedzy z prawa pracy, ubezpieczeń społ‚ecznych i funduszy UE.

W drugim etapie wprowadzono teraz blok testów kompetencyjnych, które sprawdzały praktyczną wiedzę menedżerską w dziedzinie HR. - To dodatkowy element weryfikacji umieję™tnoś›ci uczestników i wsparcie dla jury - wyjaśnia Bartłomiej Ślusarczyk z wydawnictwa Wolters Kluwer, współ‚twórca konkursu i współ‚autor gry strategicznej, która sprawdzała praktyczne umieję™tnoś›ci HR-owców. Rozmowa z jury była z kolei próbą zbadania postawy 25 finalistów.

- Staraliśmy się ocenić, na ile rozumieją HR, czy mają ciekawe pomysły i na ile potrafią przekonać do nich innych - wyjaśnia Małgorzata Sidor-Rządkowska.


Kariera.pl

 

Kariera.pl
Kariera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.