zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Najlepsi menedżerowie HR nagrodzeni

Zarzą…dzanie zasobami ludzkimi to u nas domena kobiet. Ich mocną pozycję potwierdził też konkurs Top Menedżer HR, gdzie panie zdobył‚y wszystkie laury.
Manager, fot. shutterstock Manager, fot. shutterstock

- W naszym konkursie nie chodzi o to, by nagradzać dotychczasowe osią…gnię™cia najlepszych HR-owców, ale przede wszystkim ich potencjał - podkreśla Małgorzata Sidor-Rządkowska, ekspert zarzą…dzania zasobami ludzkimi i przewodnicząca jury, które społ›ród 25 finalistów wybierało talenty polskiego HR.

Zarówno sam finał, w którym na 25 osób znalazło się tylko siedmiu mężczyzn, jak i cały konkurs (80 proc. z 600 uczestników stanowiły panie) potwierdził, że HR jest u nas domeną kobiet.

Auto dla zwycię™zcy

To panie zdobył‚y wszystkie nagrody i wyróżnienia drugiej edycji konkursu - jedynego w Polsce przekrojowego sprawdzianu wiedzy z zakresu HR. Jego organizatorami są… "Rzeczpospolita" i magazyn "Personel Plus", a partnerem strategicznym Altkom Akademia.
Tytuł Top Menedżera HR 2010 i główną nagrodę - seata ibizę, zdobyła Izabela Jarosz, dyrektor personalna w firmie ubezpieczeniowej Mondial Assistance. Absolwentka historii sztuki i psychologii, postawiła na HR przed sześcioma laty. Szefem HR w Mondial Assistance jest od prawie czterech lat - najpierw jako kierownik, a potem dyrektor budowała od podstaw dział‚ personalny w spółce. Od począ…tku tego roku Izabela Jarosz jest też koordynatorem HR w Mondial Assistance w regionie (awansem pochwaliła się dopiero gdy odbierała nagrodę).

Drugie miejsce zdobyła Magdalena Majewska, specjalistka ds. personalnych w firmie logistycznej DB Schenker. Absolwentka stosunków mię™dzynarodowych, psychologii i studiów podyplomowych z coachingu, w DB Schenker, gdzie pracuje od trzech lat, prowadzi m.in. rekrutację i koordynuje badania satysfakcji pracowników.

Trzecią nagrodę jury przyznało Angelice Śniegockiej, dyrektorowi dział‚u personalnego w Ista Shared Services Polska, która wydała niedawno poradnik "Rozmowa kwalifikacyjna. O czym nie wiedzą kandydaci do pracy".

Jury przyznało też trzy wyróżnienia. Zdobył‚y je: Marzena Kaczyńska, kierownik biura zarządu i koordynator HR w sieci handlowej Mix Electronics, Amina Księżopolska, starszy specjalista ds. HR w firmie doradczej KPMG, i Anna Mindykowska, dyrektor personalna w firmie motoryzacyjnej Thule.

Nie tylko wiedza

- Nasi laureaci to ludzie, którzy mogą się sprawdzić w najbardziej wymagających firmach. Ich standardy myś›lenia i działania nie odbiegają od najlepszych światowych wzorców - podkreśla Małgorzata Sidor-Rządkowska. Jak dodaje, konkurs ma sprawdzić trzy cechy kluczowe dla kompetentnego, nowoczesnego HR-owca; wiedzę, umieję™tnoś›ci i postawę. Pierwszą sprawdzał test wiedzy z prawa pracy, ubezpieczeń społ‚ecznych i funduszy UE.

W drugim etapie wprowadzono teraz blok testów kompetencyjnych, które sprawdzały praktyczną wiedzę menedżerską w dziedzinie HR. - To dodatkowy element weryfikacji umieję™tnoś›ci uczestników i wsparcie dla jury - wyjaśnia Bartłomiej Ślusarczyk z wydawnictwa Wolters Kluwer, współ‚twórca konkursu i współ‚autor gry strategicznej, która sprawdzała praktyczne umieję™tnoś›ci HR-owców. Rozmowa z jury była z kolei próbą zbadania postawy 25 finalistów.

- Staraliśmy się ocenić, na ile rozumieją HR, czy mają ciekawe pomysły i na ile potrafią przekonać do nich innych - wyjaśnia Małgorzata Sidor-Rządkowska.


Kariera.pl

 

Kariera.pl
Kariera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.