zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Przyjazna atmosfera to podstawa – tak deklaruje 4 na 10 pracowników

Co dziesiąty Polak nie lubi swojej pracy, a co trzeci chce ją zmienić w ciągu najbliższego roku. Nie chodzi jednak tylko o pieniądze. Ten smutny obraz mogłyby zmienić ciekawe dodatki pozapłacowe, więcej dni wolnych i większa elastyczność w zakresie czasu i miejsca pracy.

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Najlepszy kandydat na pracownika to kandydat z dobrą przeszłością

 

Podjęcie właściwej decyzji w procesie rekrutacji nowych pracowników, zwłaszcza na ważne stanowiska pracy w firmie, nie jest łatwe. Musimy być świadomi tego, że nasz wybór może zaważyć nawet nad przyszłością funkcjonowania działalności gospodarczej. Jak wybrać najlepszego kandydata na pracownika, aby spełniał wszystkie wymagania rekrutera i przyszłego pracodawcy?

szkło powiększająceszkło powiększające

 

Jak dociec przeszłości kandydata?

Podczas rekrutacji pracowników w firmie przyszły pracodawca gromadzi aplikacje potencjalnych pracowników. Po wstępnej selekcji, zaprasza na rozmowy tych, którzy mają odpowiednie wykształcenie, doświadczenie i deklarują umiejętności przydatne na danym stanowisku pracy. Rozmowa kwalifikacyjna to najczęściej pierwsza okazja do zawiązania osobistego kontaktu z pracownikiem. W wielu firmach pracodawca nie ma możliwości sprawdzenia przeszłości kandydata, np. tego, czy był karany, albo dlaczego zakończył współpracę z poprzednim pracodawcą. Nie oznacza to jednak, że przy podejmowaniu decyzji o zatrudnieniu kluczowego dla przedsiębiorstwa pracownika należy zdawać się jedynie na prawdomówność kandydata czy na własną intuicję. Można skutecznie sprawdzić przeszłość danej osoby korzystając z usług prywatnego detektywa. Wbrew powszechnie obowiązującym stereotypom, biuro detektywistyczne jest w stanie zaoferować znacznie szersze usługi niż jedynie śledzenie niewiernych małżonków.

 

Usługa background screening

Jedną z usług świadczonych przez agencje detektywistyczne jest usługa background screening. Na czym to polega? Na tej podstawie ogólnie rzecz ujmując przeprowadzana jest weryfikacja pracowników. Background screening to usługa polegająca na weryfikacji danych zawartych w CV kandydata do pracy. Detektywi sprawdzają, czy kandydat nie mija się z prawdą wpisując w swoją aplikację swoje wykształcenie czy przebieg kariery zawodowej. Taka weryfikacja pracowników sprzyja podejmowaniu trafnych decyzji rekrutacyjnych, w warunkach pełnej informacji.

 

Właściciel agencji detektywistycznej Detektyw24, Krzysztof Szaruga, wskazuje, że Weryfikacja przyszłych pracowników jest szczególnie istotna w przypadku osób, które w prowadzonej przez Państwa firmie będą zarządzać budżetem lub otrzymają dostęp do tajemnicy przedsiębiorstwa. Takie osoby powinni mieć nieskazitelną przeszłość. Jeśli już na etapie rekrutacji będą "ubarwiać" swoje CV, niewykluczone, że w przyszłości będą mogły np. prowadzić działalność na szkodę pracodawcy. Background check czy usługa background screening pozwoli na solidne zabezpieczenie przedsiębiorstwa przed niezaufanymi osobami, które w przyszłości mogłyby zagrozić nawet pozycji konkurencyjnej firmy, jeśli np. wykradałyby poufne dane i przekazywały rywalom biznesowym przedsiębiorstwa.

 

KarieraManagera.pl
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.