zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Nietypowe metody motywowania pracowników

 

Tydzień Zdrowia, paczka niespodzianka z kosmetykami, darmowy ślub - to tylko niektóre z nietypowych sposobów motywowania pracowników. Przykłady rozwiązań stosowanych przez zagraniczne firmy pokazują, że motywowanie pozafinansowe to dzisiaj ważny element w budowaniu przywiązania i osiąganiu dobrych wyników.

Firmy wiedzą, że do podniesienia konkurencyjności na rynku potrzebne są zasoby ludzkie - pracownicy odpowiednio wykwalifikowani, kreatywni, zaangażowani. By ich zdobyć i zatrzymać, organizacje poszerzają pakiet wynagrodzeń i dodatki pozapłacowe. Raport Sedlak&Sedlak "Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2013 roku" pokazał, że 75% pracodawców ma do nich dostęp. Co więcej okazało się, że nie tylko pieniądze są w stanie zachęcić ludzi do efektywnej pracy. Relacje międzyludzkie czy możliwość rozwoju osobistego stają się coraz ważniejszymi czynnikami decydującymi o podjęciu zatrudnienia. Na Zachodzie pracodawcy robią o krok dalej i oferują coraz bardziej nietypowe, a jednocześnie coraz bardziej atrakcyjne, motywatory pozapłacowe.

 

Owoc, który motywuje

Historię niestandardowych sposobów motywowania zaczął pisać Tom Watson, założyciel firmy IBM. Watson wiedział, że pracownicy bardziej cenią sobie indywidualne pochwały niż grupowe wyróżnienia, dlatego wręczał każdemu bonusy w postaci 500 dolarów. Jednak gdy kiedyś w jego gabinecie pojawił się pracownik z doskonałym pomysłem, twórca IBM nie znalazł w kieszeni pieniędzy. Sięgnął więc po to, co miał pod ręką - przygotowanego na drugie śniadanie banana. Dumny pracownik prezentował wszystkim swoją nagrodę, i tak banan wyrósł w firmie Watsona na symbol sukcesu.

 

Przez zdrowie do motywacji

Biorąc pod uwagę, że część benefitów pozapłacowych, oferowanych obecnie przez firmy, stała się raczej normą niż atrakcyjnym motywatorem, organizacje idą tropem założyciela IMB i szukają nowych sposobów na budowanie zaangażowania i lojalności swoich pracowników. Polski oddział ArcelorMittal, światowego producenta stali, organizuje np. Tydzień Zdrowia, podczas którego pracownicy mogą korzystać z badań na terenie firmy i w lokalnych placówkach medycznych. W czasie Tygodnia Zdrowia zatrudnieni w ArcelorMittal mogą nie tylko poddać się standardowym badaniom, ale również tym, które są trudno dostępne, jak analiza znamion pod videodermatoskopem. Badaniom towarzyszy też promocja zdrowego odżywiania oraz akcje zachęcające kobiety do mammografii i cytologii.

 

Rodzina, urodzinowe niespodzianki i darmowe sprzątanie

Po nietypowe motywatory sięga też koreański Samsung, który systemem benefitów obejmuje nie tylko pracowników, ale i ich bliskich, kładąc w ten sposób nacisk na wartości rodzinne. Zwraca na nie uwagę również Erickson Retirement Communities, który daje swoim pracownikom możliwość zawierania ślubów w istniejącej na terenie należącego do firmy domu spokojnej starości kaplicy. Z kolei AVON, znany producent kosmetyków, obdarowuje swoich pracowników paczkami-niespodziankami z okazji urodzin. Każdy solenizant otrzymuje dodatkowo bonus w postaci dnia wolnego od pracy. Inaczej robi Microsoft - by pracownik mógł w pełni oddać się pracy, gigant komputerowy oferuje darmowe dowożenie do domu żywności i pomoc w domowych obowiązkach (praniu, sprzątaniu). Dzięki temu zatrudnieni w firmie nie muszą tracić czasu na domowe zajęcia, mogą przeznaczyć go na pracę.

 

Nowy wymiar motywacji

Ułatwieniem w codziennych obowiązkach jest też program motywacyjny MultiBenefit, dostosowany do indywidualnych potrzeb pracowników. To rozwiązanie, które pozwala czerpać radość z życia i pomaga w realizacji zawodowych i prywatnych zadań. Różnorodna oferta MultiBenefit umożliwia spełnianie marzeń, inspiruje do rozwoju osobistego i aktywnego spędzania czasu (zwłaszcza z rodziną), zachęca do zdrowego stylu życia. W ramach programu motywacyjnego stworzonego przez Benefit System pracownicy otrzymują dostęp do platformy internetowej, dzięki czemu budowanie przywiązania do firmy zyskuje nowy, nowoczesny wymiar. Indywidualny charakter systemu MultiBenefit pokazuje, że we właściwie zarządzanych firmach pracownicy traktowani są jako najcenniejszy zasób. Organizacje te wiedzą, że zadowolenie pracownika równa się lepszym wynikom firmy.

 

KarieraManagera.pl

 

KarieraManagera.pl
KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.