zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Po zdolnych nad Wisłę

Firmy z USA wskazują… Polskę, Czechy i Wę™gry jako najcenniejsze w najbliższych latach źródł‚o pozyskiwania menedżerów.
Jacek poł›wiata. Fot. PR Jacek poł›wiata. Fot. PR

Mimo szumnych deklaracji firm, że ludzie to podstawa, w praktyce zarzą…dzanie talentami często cedowane jest na dział‚ HR. Tymczasem to dziedzina, która powinna by㇠jednym z głównych zadań i obszarów odpowiedzialności prezesa. To przede wszystkim od nastawienia kierownictwa firmy zależy, czy i jak bardzo pracownicy rozwiną swoje umieję™tnoś›ci. Jack Welch wielokrotnie podkreślał, że najlepsi prezesi na rozmowy o umieję™tnoś›ciach pracowników i możliwoś›ciach rozwoju ich karier przeznaczają 30 proc. swojego czasu pracy. I to nie zamykając się w swoich szklanych gabinetach z dyrektorami personalnymi, ale chodząc po cał‚ej firmie i rozmawiając z pracownikami. Jeden z polskich prezesów żartował kiedyś, że do kolekcji różnych stylów zarzą…dzania powinno się dołączy㇠MBWA, czyli: management by walking around.
Nasza firma prowadziła niedawno badanie wśród około 10 tys. prezesów, członków zarządu i menedżerów z całego świata. Dla 73 proc. z nich najwię™kszym wyzwaniem, z którym bę™dą się musieli zmierzy㇠w najbliższych latach, jest skuteczne zarzą…dzanie talentami, czyli de facto - zarzą…dzanie firmą w sytuacji coraz wię™kszej konkurencji o najzdolniejszych pracowników, wobec ich braku na rynku.
Poziom świadomości wagi problemu, prezentowany w naszym badaniu, to pułap, którego w Polsce długo jeszcze nie da się osią…gnąć. Dobrym wynikiem bę™dzie, jeś›li za pięć lat poł‚owa menedżerów znad Wisły podzieli pogląd swoich kolegów ze świata i - co ważniejsze - zacznie go realizować w praktyce.

Na razie jednak świadomość wagi problemu jest wcią…ż niewielka. Nawet w najwię™kszych firmach brakuje profesjonalnych programów do zarzą…dzania talentami, skutecznie wdrożonych procesów rozwoju najlepszych pracowników i zasad ich wynagradzania. O budowaniu karier pracowników i ich lojalności wobec firmy raczej się nie myśli.
A tymczasem wojna o talenty przenosi się do krajów rozwijających się™. Już dziś Polska (obok Czech i Węgier) jest wskazywana przez amerykań„skie korporacje jako najcenniejsze źródł‚o pozyskiwania menedżerów w najbliższych latach.
Niech bodźcem do wprowadzenia nowej filozofii działania bę™dzie to, że zarzą…dzanie talentami ma na wyniki firmy bezpoł›rednie przełożenie. A przy tym ta informacja z pewnością ucieszy niejednego dyrektora finansowego, ponieważ kosztuje relatywnie niewiele.
Wbrew pozorom, pozyskanie najlepszych ludzi nie wiąże się z płaceniem im niebotycznych wynagrodzeń. Liczne badania pokazują, że równie ważnymi aspektami w ocenie atrakcyjności pracodawcy są… kwestie pozapłacowe (interesująca praca, z wieloma wyzwaniami, przyjazna atmosfera, możliwość rozwoju zawodowego i kształcenia się).
Lojalność najlepszych pracowników to wartość bezcenna. Dlatego firmy zachodnie coraz częściej kładą nacisk na tworzenie poczucia przynależności, zaufania i przyjacielskich relacji pomię™dzy pracownikami.
Opuszczenie grona przyjaciół jest zawsze bardzo trudne, zazwyczaj niewarte przejścia do konkurencji.

Na podst. badania McKinsey & Company POLAND

Manager Magazin, Numer 2 (27) Luty 2007


Dyrektor zarządzający McKinsey & Company

 

Jacek Poświata - Dyrektor zarządzający McKinsey & Company
Dyrektor zarządzający McKinsey & Company


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.