zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS podsumowuje 2025 rok: wspieranie innowacji, rozwój talentów i polskiej społeczności IT

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna, zamyka 2025 rok imponującym dorobkiem inicjatyw edukacyjnych, proinnowacyjnych i społecznych zrealizowanych w Polsce. W minionych miesiącach firma konsekwentnie inwestowała w rozwój talentów technologicznych, wspierała młode przedsiębiorstwa oraz wzmacniała współpracę z lokalnym środowiskiem IT.

Aby pozostać w grze o inwestycje, Polska musi przyspieszyć tempo zmian. Priorytet? Rozwój kompetencji cyfrowych i transformacja technologiczna

Jak wynika z raportu „Global Talent Tracker”, opracowanego przez Hays we współpracy z Oxford Economics, Polska redefiniuje swoją rolę na arenie międzynarodowej. Porzucając wizerunek taniego rynku dla outsourcingu prostych procesów, polski rynek coraz silniej zabiega o projekty inwestycyjne wymagające eksperckich kompetencji.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

Praca z emocjami w grupie - jak przyspieszyć działania

 

Wiele projektów podejmowanych w organizacjach rozpoczyna się od zdefiniowania oczekiwał„ oraz powołania zespołu. Szef projektu koncentruje się na planowaniu oraz egzekwowaniu realizacji. 80% przedsięwzię㇠koń„czy się niepowodzeniem. Zapominamy o tym, że projekt to przede wszystkim zespół ludzi. Ludzi, którym poza racjonalnym myśleniem towarzyszą… na co dzień emocje.  To emocje, które często ignorujemy a w trakcie dział‚ań powodują…, że nie osią…gamy w zespole tego, co powinniśmy.

Praca w grupie, fot. shutterstock Praca w grupie, fot. shutterstock

Jest grupa dwudziestu kilku osób pracujących nad wspólnym przedsięwzięciem wdrożenia projektu mającego na celu przynieść organizacji spore przychody. Pracują od kilku miesięcy razem. Decydują się na warsztat z budowania zespołu. Chcą coś zmienić w sposobie funkcjonowania. Warsztat się rozpoczyna. Okazuje się, że w grupie jest spory konflikt pomiędzy dwiema osobami. Za każdym razem jak jedna z osób zaangażowanych w konflikt wychodzi z pokoju, mała grupka osób zaczyna plotkować. Z zewnątrz widać, że bez rozwiązania problemu między tymi osobami projekt nie nabierze odpowiedniego tempa.

 

Zaangażowana zostaje cała grupa pomimo tego, że konflikt teoretycznie dotyczy dwóch osób. Padają komentarze kilku uczestników: mamy dosyć rozmawiania o problemach osobistych tych osób: "Chcemy planować i uzgadniać nasze zadania. Musimy skupić się na merytoryce. To nie terapia". Pomimo komentarzy proces pracy z konfliktem trwa jeszcze trzy godziny. Pojawiają się spore emocje. W trackie nie jest łatwo. Uczestnicy próbują się wzajemnie obwiniać. Jedni przyjmują postawą zdystansowaną. Inni dołączają do stron konfliktu.

 

Po pięciu godzinach spotkania jedna z osób przeprasza drugą. Przyznaje, że popełniła błąd. Druga naturalnie robi to samo. Atmosfera ulega zmianie. Wyciągamy wnioski dla całego zespołu. Grupa wraca do merytorycznej pracy. Dzielą się na podzespoły. Kończą założone na dany dzień zadania przed czasem. Pomimo tego, że planowali poświęcić osiem godzin na te działania. Okazało się,  że wystarczyły zaledwie dwie. 

 

Wątpliwości w trakcie interwencji

Trudno jest prowadzić interwencją w sytuacjach emocjonalnych, ponieważ pojawiają  się na sali osoby, którym wpojono, że w świecie biznesu lub korporacji nie ma miejsca na emocje. To, że jest trudno nie oznacza równocześnie, że masz odpuścić.  Prawdziwy lider wie, że złe relacje i ukryte konflikty negatywnie wpływają na efektywności pracy.

 

Inny przykład zastosowań pracy z emocjami

Kilkusetosobowa organizacja cierpiąca na nieefektywność wynikającą z kultury silosowej. Okazuje się, że wspólne działania realizowane przez zespoły w przeszłości wywołały drobne konflikty. Konflikty te przeobraziły się do ogromnych nieporozumień. W wyniku, czego ludzie zaczęli okopywać się procedurami.

 

Dwadzieścia dni warsztatowych z różnymi częściami organizacji doprowadza do rozwiązania konfliktu. Po trzech miesiącach pracy zauważana jest poprawa warunków pracy, zmiana kultury współpracy. Wzrasta jakość oraz tempo dostarczania zadał. To, co trwało kiedyś kilka miesięcy realizowane jest w kilka tygodni.

 

Jak ponieść porażkę w pracy z emocjami?

Szef sześćdziesięcioosobowego departamentu decyduje się na rozwiązanie wewnętrznych problemów. Zaprojektowany proces zakłada wsparcie kilkumiesięczne. Po pierwszych interwencjach okazuje się, że największym problemem jest relacja między szefem oraz częścią zespołu. Wspólny warsztat dla 30 osób pozwala pokonać pierwsze bariery. Ludzie z przyjemnością zaczynają wracać do pracy.  W spotkania warsztatowe zaangażowany zostaje dodatkowy zespół. Zakładamy, że skoro za pierwszym razem poszło łatwo teraz możemy zaoszczędzić czas, pieniądze i zrobić to samo  w jeden dzień. Dzień kończy się wzmożonym konfliktem. Szef zespołu boi się kontynuować proces. Przerywa program wsparcia nie wprost.  Z tygodnia na tydzień przesuwa rozpoczęcie kolejnego warsztatu. Popełniamy błąd. To my pozwalamy na to, aby wycofał się z projektu. Organizacja zostaje  z "rozgrzebanym problemem". W końcu radzą sobie sami ze stratami. 

 

Rekomendowane działanie:

Przestał tracić czas na rozmowy merytoryczne, jeżeli zauważasz, że pojawiają się jakieś niesnaski między członkami zespołu. Rozwiąż je zanim urosną do dużego problemu. Kryzys w zespole, emocje, które się pojawiają są niezwykłym paliwem do integrowania i przyspieszania działań.

 

Zajmij się emocjami najpierw pomimo tego, że nie jest to popularne.
Jeżeli sytuacja urosła do dużego problemu załóż, że proces zmiany musi trwać jakiś czas. Nie będzie to proste. Twoja konsekwencja jest tutaj wymagana.

 

Autor: Tomasz Mnich - redaktor naczelny
Leadership Excellence Magazine
www.LeaderExcel.pl


Leadership Excellence

 

Leadership Excellence
Leadership Excellence


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.