zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Rola i cechy osób w zespole

Każdy z nas przebywając w grupie przybiera jakąś rolę. Nie inaczej jest w pracy. Jedni charakteryzują się spokojem i opanowaniem, inni precyzją i wrażliwością. Żeby zespół efektywnie pracował potrzebuje przedstawicieli różnych typów pracowników. Jak je rozpoznać radzi dr Meredith Belbin.

Filar firmy

Konsekwentny, pracowity, obowiązkowy, przewidywalny. Ma umieję™tnoś›ci organizacyjne, zdrowy rozsądek i jest zdyscyplinowany. Potrafi w praktyce wcielać w życie pomysły innych. Wykonuje prace złożone, strukturalne. Brakuje mu elastyczności.

Lider

Spokojny, opanowany, pewny siebie. Ma zdolność dostrzegania potencjału tkwiącego w ludziach. Pobudza, motywuje, wpł‚ywa na innych. Traktuje wszystkich, którzy mogą coś wnieść, indywidualnie i bez uprzedzeń. Jest wyraźnie ukierunkowany na cele. Osoba ta powinna by㇠otwarta i elastyczna. Poruszać się w ramach tego, co istnieje, mie㇠przecię™tne zdolności kreatywnego działania.

Czł‚owiek czynu

Żyje dział‚aniem, jest otwarty i najbardziej z całego zespoł‚u zaangażowany. Potrafi pokonywać bezwład. Lubi pracować, nie lubi nicnierobienia, to on inicjuje pracę.

Twórca (innowator)

Indywidualista, poważny i niekonwencjonalny. Wielki talent, wyobraźnia, umysł i wiedza. Lubi wyzwania i chce im sprostać. Potrafi się odpowiednio zachować w sytuacjach niecodziennych lub nieprzewidzianych. Buja w obłokach, jest skłonny do niezważania na cele praktyczne i utarte sposoby postę™powania.

Czł‚owiek kontaktu

Ekstrawertyk, pełen entuzjazmu, ciekawy świata, komunikatywny. Potrafi nawiązywać kontakty z ludźmi i odpowiada na wyzwania. Traci zainteresowanie, gdy mija pierwsza fascynacja (słomiany zapał).

Oceniajacy

Trzeźwo myślący, rozważny. Umieję™tnie ocenia, wartościuje. Ma duży potencjał intelektualny. Jest dyskretny, zdolny do chłodnej kalkulacji. Bywa hamulcem zespoł‚u, obniża motywację, zniechęca pesymizmem.

Dusza zespoł‚u

Towarzyski, raczej łagodny, skromny i wrażliwy. Buduje nastrój w grupie, potrzebuje dobrej atmosfery. Potrafi dostosować się do ludzi i okoliczności, przyczynia się do wytworzenia "ducha" zespoł‚u, jest lojalny w stosunkach. Chwiejny oraz niezdecydowany w sytuacjach stresujących.

Perfekcjonista

Cechuje się precyzją w dział‚aniu. Chętnie organizuje sobie pracę. Jest nastawiony na osią…ganie zamierzonych celów, to go motywuje. Neguje wpł‚yw przypadków na rezultat końcowy. Skrupulatny, porządny, przejmujący się wszystkim i sumienny. Potrafi umieję™tnie doprowadzić sprawy do końca, jest cyzelatorem. Przejawia skł‚onność do przywiązywania wagi do detali, niechętnie wypuszcza sprawy z własnych rąk.


Manager Magazin

 

Monika Kruszewska - Manager Magazin
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.