zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Przyjazna atmosfera to podstawa – tak deklaruje 4 na 10 pracowników

Co dziesiąty Polak nie lubi swojej pracy, a co trzeci chce ją zmienić w ciągu najbliższego roku. Nie chodzi jednak tylko o pieniądze. Ten smutny obraz mogłyby zmienić ciekawe dodatki pozapłacowe, więcej dni wolnych i większa elastyczność w zakresie czasu i miejsca pracy.

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rozmowa oceniajaca - jak się przygotować

Rozmowa oceniająca to potꙿne narzę™dzie wpł‚ywania na wyniki i motywację™, które nie jest w pełni wykorzystywane. Proces oceniania tak często koncentruje się na wypeł‚nianiu formularzy, że jego prawdziwy cel pozostaje niezrealizowany. W wielu organizacjach sprowadza się on do rutynowej procedury i suchej oceny. Kluczem do efektywnej oceny jest współpraca mię™dzy menedżerem i pracownikiem. Pierwszym krokiem powinno by㇠przygotowanie się obu stron.
Ocena, fot. shutterstock Ocena, fot. shutterstock

Dobre przygotowanie jest warunkiem efektywnej rozmowy oceniajacej. Ty i twój pracownik musicie znaleźć‡ czas przed spotkaniem na zastanowienie się nad ocenianym okresem, zebranie danych i opinii na temat wyników oraz zaplanowanie przebiegu rozmowy.

Przygotuj pracownika
Rozmowa oceniajaca zwykle wywołuje sporo emocji, niepokoju. Tym więcej, im więcej jest obszarów nieznanych. Ważne, aby menedżer wyjaśnił cel, zakładane wyniki i planowany przebieg spotkania. By㇠może konieczne bę™dzie ustalenie wraz z pracownikiem sposobów zbierania danych, np. opinii od klientów czy współpracowników. Kolejnym krokiem bę™dzie omówienie celu i znaczenia samooceny.

Samoocena pracownika jest bardzo istotnym etapem rozmowy oceniajacej. Dobre przygotowanie pracownika pozwala prowadzić tę czꙶć rozmowy w konstruktywny sposób. Świadomy i dojrzały pracownik, jeżeli ma jasno postawione cele i otrzymuje regularne informacje zwrotne od swojego przełożonego, zwykle ma właściwą ocenę własnej pracy. Twoja ocena bę™dzie wtedy tylko potwierdzeniem samooceny pracownika.

Na etapie przygotowania pracownika do rozmowy poinformuj go, co powinna zawierać jego samoocena. Przykładowe pytania to: "Jakie swoje osią…gnię™cia uważasz za najwię™ksze w ocenianym okresie?", " W jaki sposób wspierają one strategię organizacji?", "Jakie kompetencje (umieję™tnoś›ci, wiedza lub zdolności) najbardziej przyczyniły się do tych osiągnięć?,, " W jakich obszarach chcesz poprawić swoje wyniki?", "Co musisz zrobić, aby je poprawić?".

Rozmowa oceniajaca nie jest tylko rozliczeniem wyników wobec założonych planów. Jest to okazja do uświadomienia sobie przez pracownika swoich mocnych stron, zmotywowania go do rozwoju, a także do poznania jego sposobu widzenia własnej pracy.

Przygotuj siebie
Kluczowym etapem przygotowania menedżera bę™dzie zebranie informacji na temat pracy ocenianej osoby. Mogą to by㇠własne spostrzeżenia, notatki, inne dane uzgodnione wcześ›niej z pracownikiem. Zwykle pierwszym krokiem jest przyjrzenie się ustalonym na dany okres celom i obowiązkom oraz zebranie konkretnych przykł‚adów osią…gnię™cia lub nie osią…gnię™cia tych celów. Możesz odnieść się do wyników monitorowania pracy tej osoby, np. ilość, dokładność, terminy itp. Konkretne przykł‚ady, fakty i dane są… podstawą obiektywności oceny i pozwalają konstruktywnie odnieść się do rozbieżności w ocenie twojej i pracownika.

Ważne jest też przygotowanie samej rozmowy. Przygotuj sobie jasne przesłanie rozmowy. Powinno ono zawierać dwa lub trzy najważniejsze punkty, o których pracownik ma pamiętać podczas następnego okresu podlegającego ocenie. W rozmowie mogą pojawić się problemy. Spróbuj przewidzieć‡, które zagadnienia mogą by㇠kontrowersyjne, które bę™dą budzić negatywne reakcje. Bądź przygotowany na konstruktywne rozwią…zanie problemów.

Pamię™taj, że każda rozmowa oceniajaca, choć dotyczy przeszłości, jest też początkiem kolejnego okresu. Zadbaj o atmosferę współpracy i zrozumienia, która bę™dzie sprzyjać podnoszeniu wyników.

Autor: Maria Mycielska


AchieveGlobal

 

AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.