zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Przyjazna atmosfera to podstawa – tak deklaruje 4 na 10 pracowników

Co dziesiąty Polak nie lubi swojej pracy, a co trzeci chce ją zmienić w ciągu najbliższego roku. Nie chodzi jednak tylko o pieniądze. Ten smutny obraz mogłyby zmienić ciekawe dodatki pozapłacowe, więcej dni wolnych i większa elastyczność w zakresie czasu i miejsca pracy.

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Szybkie wskazówki jak motywować marketingowców

 

Wię™kszość menedżerów nie potrafi zróżnicować swoich motywacyjnych zagrywek w zależnoś›ci od stanowiska pełnionego przez podwładnych. Może się to wydawać dzieleniem włosa na czworo. Ale przecież w inny sposób podchodzisz do kota, a w inny do psa, prawda? Inaczej gł‚aszczesz kota, a inaczej psa. Dajesz im inne jedzenie, inne zabawki i w inny sposób uczysz paskudzenia do kuwety.

Zarzą…dzanie marketingiem Zarzą…dzanie marketingiem

Ma to przykre skutki w dział‚alności marketingowej, bo jest ona szczególnie wrażliwa na atmosferę™ pracy. Nie można liczy㇠na sukces rynkowy bez wspólnej i zaangażowanej pracy ludzi mających wpł‚yw na użyteczność produktu, jego sprzedaż i komunikację™ z klientami.

 

Kilka dział‚ał„ skutkuje na wszystkich stanowiskach:
***  wspólne ustalanie celów i zadań„,
***  zróżnicowanie ról w zespole,
***  porozumiewanie się i informowanie,
***  możliwość negocjowania sposobu wykonania przyznanych zadań„,
***  okazywanie zaufania,
***  możliwość indywidualnego współ‚tworzenia warunków pracy,
***  zaspokajanie potrzeb wyższego rzą™du.

 

A teraz szczegół‚y indywidualne dla różnych stanowisk.

Osobom zajmującym się badaniami rynku najwię™kszą… trudność sprawia żmudne zbierania informacji, selekcjonowanie ich, obrabianie i interpretowanie. Praca taka wymaga umieję™tnoś›ci analizy, krytycznego i obiektywnego spojrzenia na badany problem. Motywacja, poza nagrodami pieniꙿnymi, powinna polegać na wyeksponowaniu nazwiska badającego, na podkreślaniu tym samym jego odpowiedzialności za rzetelność i wartość wyników bę™dących pomocą w podejmowaniu decyzji zarządczych. Opublikowanie wyników badań„ w postaci broszury, raportu, artykułu to również mocna motywacja.

 

Kreatorzy produktu to inżynierowie, technicy, technolodzy. są… oni bezpośrednio związani z walorami oraz użytecznością… produktu produkowanego i sprzedawanego przez firmę™. To na poziomie technologii kształ‚tują się koszty, na podstawie których po dalszej kalkulacji ustalana jest cena. Dla tych pracowników marketingu ważna jest możliwość wyeksponowania ich autorskich osiągnięć konstrukcyjnych oraz powią…zanie ich osiągnięć z sukcesami na rynku. ښwietnie sprawdzają się w tej roli firmowe muzea i okolicznoś›ciowe wystawy, także we współpracy z instytucjami zewnę™trznymi np. szkoł‚ami wyższymi, fundacjami wspierającymi młodzież.

 

Aby najkorzystniej dla przedsiębiorstwa skonstruować kierunki i warunki dystrybucji, trzeba posiadać dobrą znajomość rynku, geografii potrzeb aktualnych i ewentualnych partnerów, dobre bezpoś›rednie kontakty. Dlatego motywowanie tych pracowników powinno preferować satysfakcję™ z wyników pracy, dużą samodzielność, rozwój i karierę™, natomiast wszystkie podmioty uczestniczą…ce w sposób bezpośredni w tej dział‚alności, tworzą…ce kanał‚y dystrybucji, powinny by㇠satysfakcjonowane nie tylko korzyściami finansowymi, ale pomocą w sprzedaży - informacje to najlepsza i w sumie dość tania waluta, ale też dobrze są… przyjmowane wspólne akcje promocyjne).

 

Promocja jest tym narzę™dziem marketingu-mix, który daje najwię™ksze pole do popisu osobom pragną…cym zwrócić uwagę™ na firmę™. Myślimy zatem o osobach samodzielnych, dobrze zorientowanych w asortymencie firmy, ekonomicznych i prawnych warunkach sprzedaży, a przy tym pomysłowych, umiejących słuchać i lubią…cych podtrzymywać kontakty. Motywacja powinna polegać tutaj na korzyściach finansowych (ale nie tylko pod postacią… pienię™dzy - również np. biletów do kina czy voucherów do restauracji) oraz na swobodzie wykonywania zadań. 

 

Motywowanie pracowników odpowiadających za finansową… stronę™ dział‚ań„ marketingowych powinno wią…zać się z partycypacją… w wyniku finansowym firmy. Powinno się także przeznaczy㇠więcej czasu na monitorowanie branży pod ką…tem cen - każda zmiana cen surowców robocizny, kosztów stał‚ych to impuls do adaptacji strategii cenowej. Szybka reakcja na wahania cen może przynieść znaczne korzyści.

 

Jeśli ciekawi cię marketing w firmie, więcej fachowych informacji o zarzą…dzaniu tym obszarem znajdziesz w ksią…żce 'Zarzą…dzanie marketingiem. Wydanie trzecie' Zdzisława Knechta (Wydawnictwo C.H. Beck, 2008). Ksią…żka jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.sklep.beck.pl. Wykorzystanie za wiedzą… Wydawcy.

 

KarieraManagera.pl

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.