zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Przyjazna atmosfera to podstawa – tak deklaruje 4 na 10 pracowników

Co dziesiąty Polak nie lubi swojej pracy, a co trzeci chce ją zmienić w ciągu najbliższego roku. Nie chodzi jednak tylko o pieniądze. Ten smutny obraz mogłyby zmienić ciekawe dodatki pozapłacowe, więcej dni wolnych i większa elastyczność w zakresie czasu i miejsca pracy.

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

zespół a la szef

Kto chce kierować ludźmi, nie powinien ich gnać przed sobą, ale sprawić‡, by podążali za nim. Dlaczego więc tylu szefów popełnia w koł‚o ten sam błąd?
zespół Ă  la szef. Fot. Shutterstock zespół Ă  la szef. Fot. Shutterstock

Twórca IBM Tom Watson zdawał sobie sprawę™ z tego, że jego ludzie bardziej od pochwały grupy cenią sobie uznanie indywidualne. Zawsze więc wciskał‚ zasłużonym osobom do garści 500 dolarów. Któregoś› dnia do jego biura wszedł młody pracownik i opowiedział‚ o pewnym interesującym wynalazku swojego autorstwa. Oczarowany Watson natychmiast się™gnął‚ do kieszeni po nagrodę™, tyle że, wyją…tkowo, nic tam nie znalazł. Jedyną… rzeczą…, jaką miał‚ w zasię™gu rę™ki, był banan, którego przygotował‚ sobie na ś›niadanie. Nie zastanawiając się długo, wręczył‚ go innowatorowi, a on, uszczꙶliwiony, natychmiast pochwalił‚ się nagrodą kolegom. Od tamtej pory banan długo był w IBM symbolem sukcesu… Ta anegdota pokazuje, że pozytywne relacje szefa z podwładnym można zbudować, wykorzystując naprawdę™ mało skomplikowane narzę™dzia. Co nie oznacza, że tworzenie zgranego teamu jest proste i każdemu się udaje.


Zgrany zespół to podstawa sukcesu

Janusz Diemko, szef First Data Poland (wcześ›niej Polcard), jedno ze swoich najważniejszych wyzwań„ rekrutacyjnych przeżył‚ rok temu. Musiał‚ wówczas poł‚ączy㇠zespoł‚y firm Polcard i First Data, dokonać zmian w ś›cisłym kierownictwie oraz zarządzie przedsiębiorstwa, a także przeprowadzić rekrutację™ na kluczowe stanowiska w dział‚ach HR i marketingu. - Najtrudniejsze było podję™cie decyzji, którzy z pracowników sprostają… zadaniom stawianym przed spół‚kę… przez nowego właściciela, czy pasują… oni do nowej strategii, jakie są… relacje pomię™dzy nimi i ich podwładnymi oraz jakie mają osią…gnię™cia - mówi Diemko. Na rozpoznanie tych elementów potrzebował‚ kilku miesię™cy. Potem zajął‚ się już rekrutacją…. - Najważniejsza była jasna wizja tego, jaki chcą zgrany zespół mie㇠zespół; bez tego spotkania z kandydatami nie miał‚yby sensu - wspomina szef First Data Poland. Nie obyło się bez problemów. Ponieważ to ludzie są… jednym z filarów każdej firmy, każdy najmniejszy błąd mógł‚ zrodzi㇠poważne konsekwencje. To chyba gehenna każdego menedżera: jak rozpoznać, że kandydat ubiegają…cy się o wysokie stanowisko jest tym odpowiednim; że wszystko, co napisał w CV, jest prawdą…; że bę™dzie dobrze wykonywał‚ swoje obowią…zki. I najważniejsze: czy bę™dzie pasować‚ do reszty zespoł‚u. - Bardzo często zdarzał‚o się, że rozmawiał‚em z rewelacyjną pod wzglę™dem merytorycznym osobą, lecz taką…, która zupełnie nie pasowała do naszej firmy i kultury - mówi Diemko. - Z drugiej strony, niejednokrotnie wygrywał‚ ktoś merytorycznie słabszy, ale ujmujący swoją osobowością. Co jest istotne, bo im wyższe stanowisko, tym ważniejsze są… miękkie umieję™tnoś›ci, jak: zarzą…dzanie zespoł‚em oraz talentami, efektywna komunikacja, tworzenie planu sukcesji, inspirowanie ludzi.
 

Pierwszy krok - praca nad sobą

Budowa zespoł‚u, jak też dobra z nim komunikacja są… podstawą sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa. I jednym z pierwszych kroków, jaki musi zrobić menedżer, wchodzą…c często nagle i niespodziewanie w rolę przywódcy. Najlepiej więc transformację™ zacząć… od siebie. - Tylko liderzy z prawdziwego zdarzenia stawiają wysoko poprzeczkę™ innym, ale wymagają… wiele również od siebie - przyznaje Justyna Subczyń„ska-Papuda, dyrektor dział‚u rozwoju i ocen firmy doradztwa personalnego Bigram.

- Skuteczny przywódca musi również mie㇠własny system wartości oraz zasad - jasno przekazywanych zespoł‚owi - i któremu jest wierny. Wtedy realizacja codziennych wyzwań i własnych ambicji jest tylko kwestią… czasu. Anna Wicha, dyrektor generalna firmy Adecco Poland, zajmującej się zarzą…dzaniem zasobami ludzkimi, zauważa jednak, że na kierowniczy stołek dociera zbyt wiele osób, które się zupełnie do tego nie nadają. Bardziej zależy im na osiągnięciu kolejnego szczebla w karierze niż na zrobieniu czegoś› pożytecznego dla organizacji. - Z czapeczką lidera jest ten problem, że nie każdemu ona pasuje - wyjaśnia Anna Wicha. - Wielu opada ona na oczy, przesłania cele i utrudnia relacje z zespoł‚em. A ten, kto chce kierować ludźmi, nie powinien ich gnać przed sobą, ale sprawić‡, by podą…żali za nim. Inaczej pojawią… się poważne problemy komunikacyjne i emocjonalne, których rezultatem mogą by㇠konflikty, spiski, sabotaże czy grupowe odejścia.

 

Monika Kruszewska - Manager Magazin
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.