zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Zrozumieć millenialsów

Generacja Y, dzieci pokolenia Baby Boom, wdziera się na rynek pracy. Przy wszystkich swoich zaletach ma jedną, z punktu widzenia pracodawców, wadę: nie da się łatwo wtłoczyć w korporacyjny dryl.
Rafał Małanij. Fot. michał‚ Gmitruk Rafał Małanij. Fot. michał‚ Gmitruk

Czasy, kiedy na kubkach kawy nie było ostrzeżeń o gorącej zawartości, znają tylko z opowieści rodziców. Wyczekani i wychuchani potomkowie (dzieci - trofea, często jedynacy) generacji Baby Boom. Przez zapracowanych rodziców prowadzeni za rękę i chronieni przed złem tego świata, przyzwyczajeni, że wszędzie wygrywają - w przedszkolu, szkole, na boisku. Również do tego, że puchary wręcza się wszystkim zawodnikom, aby nie urazić tych mniej zdolnych. Efekt? Świeżo upieczony analityk finansowy potrafi zażÄ…dać BlackBerry’ego, dlatego że zobaczył takiego u kolegi przy sąsiednim biurku. Pół biedy, gdy chodzi o zakup palmtopów, ponieważ to stres tylko dla dział‚u finansowego. Gorzej, jeżeli rozciągają swoje egalitarne tęsknoty na sfery zarezerwowane dla firmowej starszyzny - planowania strategicznego i podejmowania decyzji. Rozpuszczeni i niedojrzali? Nie do końca, gdyż mają przy tym wszystkim paradoksalnie wysoki poziom samoświadomości - zazwyczaj wiedzą, czego chcą od życia. Nade wszystko zaś kieruje nimi obsesja na punkcie sensu - w każdym niemal dział‚aniu, także w pracy.
Tak millennialsów, czyli ludzi urodzonych w latach 1982 - 2000, zwanych też przez socjologów "pokoleniem Y", charakteryzuje Claudia Tattanelli, prezes amerykań„skiego oddział‚u Universum, najwię™kszej na ś›wiecie firmy zajmującej się employer brandingiem (zarządza nią Polak, michał‚ Kalinowski). Universum szacuje, że na amerykań„ski rynek pracy wkracza właśnie 30 mln millennialsów, natomiast w Europie - 51 milionów.
Żeby ich przyciągnąć do pracy i w niej zatrzymać, trzeba się bę™dzie nieźle nagimnastykować - przestrzegają socjologowie. A czasami… zdusić w sobie przekleństwo, jeżeli zrobią coś, co nam, "starszakom" z generacji X, nie mieści się w głowie.

Pokolenie z nieodciętą pępowiną

Kilka miesięcy temu Denis Waxman - do niedawna prezes Hays, jednej z najwię™kszych na ś›wiecie firmy rekrutacyjnej - w tonie najwyższego zdziwienia opowiadał na naszych łamach o tym, że kiedyś jeden z menedżerów, kandydatów na wysokie stanowisko, na rozmowę kwalifikacyjną przyszedł z mamą. Dlatego że tylko jej radom i sądom ufa...
Można się śmiać, ale dziś - jak mówi Claudia Tattanelli - w Stanach Zjednoczonych już nikogo nie dziwi rodzic dzwoniący do zakładu, by wspomóc swoje dziecko stawiające pierwsze kroki w zawodzie.
O ile pokolenie X z rodzicami utrzymywało sporadyczny kontakt, millennialsi potrafią dzwonić do mamy kilka razy dziennie z prośbą o poradę w błahej nierzadko sprawie. Tattanelli opowiada, jak dział‚ kariery w Merrill Lynch był swego czasu bombardowany telefonami z pytaniami o plany emerytalne. Szefom wydawało się dziwne, że interesują się tym osoby 21-letnie. Okazało się, że dzwonili… ich rodzice. By odciąży㇠infolinię, wydano dla nich specjalny newsletter "emerytalny". Jeszcze dalej poszedł Global Market and Investment Banking Group, który zorganizował imprezę zapoznawczą dla rodziców nowo przyjętych do pracy absolwentów.
Ta nieodcięta pępowina sprawia, że mają w sobie zadziwiająco wiele niepewności, zwłaszcza w zetknięciu z dużym wyzwaniem. I chcieliby, i boją się™. Tak naprawdę bowiem samo podjęcie pracy to ich pierwsze w życiu poważne wyzwanie.
Bywają podatni na zwątpienia ("czy aby na pewno potrafię?"), a gdy trafiają na przeszkodę przez wielkie P, bez namysłu maszerują do szefa (niczym do mamy) po radę.

Oczekiwania millennialsów

Nie wyobrażają sobie egzystencji bez balansu mię™dzy życiem zawodowym i prywatnym. Wierzą, że praca może ich zmienić; cenią kreatywność. Lubią planować, nie czują się pewnie w czasach zmiany. Cenią swobodę w miejscu pracy, ale oczekują struktury i porządku. Myślą o sobie w liczbie mnogiej ("teraz my"). Wolą pracę zespoł‚ową. Cechuje ich optymizm i niechęć do wykluczania innych. Z nadzieją patrzą w przyszł‚ość, chcą ratować świat z pomocą sektora publicznego. Rodzina jest najwię™kszym autorytetem, pytają ją… o radę w błahych nierzadko sprawach. Urodzeni z myszką w ręku, w internecie spędzają bardzo dużo czasu. CSR i wysokie standardy etyczne - tego bezwzględnie wymagają od pracodawcy.

Ĺšródło: Universum

Ambitni i wielozadaniowi

Koszmar senny każdego menedżera? Niekoniecznie, gdyż millennialsi mają wiele fantastycznych atutów. Choćby to wspomniane poczucie sensu, które można wykorzystać: jeżeli da się im pracę, w którą uwierzą, nie bę™dą spoglądać na zegarek, tylko zapakują w nią 100 proc. emocjonalnego i intelektualnego zaangażowania.
- są… ambitni, pełni nowych pomysł‚ów, nastawieni na cele, zorientowani na pracę zespoł‚ową, wielozadaniowi - to zestaw cech pożą…dany przez każdego pracodawcę - nie ma wątpliwości Marta Najbert, reprezentantka pokolenia Y (jest na IV roku psychologii na UW). Zawodowo: marketing manager polskiego oddział‚u Universum.
Na co dzień są… bardzo zaradni, potrafią równolegle prowadzić kilka projektów. Dzięki świetnej znajomości technologii skracają czas wykonywania wielu zadań, nie tylko tych najprostszych. Przygotowanie i przedstawienie prezentacji na zebraniu zarządu? Nie ma sprawy. Wideo- konferencja? Bułka z masłem, przecież przed kamerką internetową czują się jak ryba w wodzie. Pojawił się nagły wakat w dziale? Poproś millennialsów o pomoc. są… całą dobę online, a mając różnorodną sie㇠znajomych, już następnego dnia potrafią dostarczy㇠co najmniej kilka życiorysów ciekawych kandydatów.


Manager Magazin

 

Małgorzata Remisiewicz - Manager Magazin
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.