zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Wyzwania HR w dynamicznym środowisku biznesowym

Dni HR to bezpłatna konferencja pełna inspirujących prelekcji ekspertów i doświadczonych praktyków, którzy przeprowadzają Uczestników przez istotne wyzwania branży HR. Wystąpienia ekspertów nawiązują do aktualnych trendów i zagadnień związanych z HR.

Trening on the job dla nowo zatrudnionych pracowników

Rozpoczynanie pracy w nowych warunkach, a także w zupełnie nowym otoczeniu dla większości osób jest sytuacją stresującą. Nowo zatrudniony pracownik przychodzi do nowej firmy z wieloma obawami: martwi się, czy się sprawdzi, a także czy uda mu się w pełni wykorzystać umowę na czas określony, aby zdobyć stałe zatrudnienie i pokazać, ile jest wart.Rozpoczynanie pracy w nowych warunkach, a także w zupełnie nowym otoczeniu dla większości osób jest sytuacją stresującą. Nowo zatrudniony pracownik przychodzi do nowej firmy z wieloma obawami: martwi się, czy się sprawdzi, a także czy uda mu się w pełni wykorzystać umowę na czas określony, aby zdobyć stałe zatrudnienie i pokazać, ile jest wart.

Nowoczesne rozwiązania dla departamentów HR podczas konferencji HR Solutions Trends już 22 maja 2018

Stosowanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych to klucz do sukcesu. Dlatego też są one coraz częściej wykorzystywane również w procesie zarządzania zasobami ludzkimi. Coraz więcej szefów działów personalnych wdraża i korzysta z nowych technologii oraz oprogramowania m.in. do oceny pracowników.
Podczas konferencji zostaną zaprezentowane nowoczesne systemy i rozwiązania informatyczne dla departamentów Human Resources. Swoje produkty i usługi zaprezentują kluczowi gracze na rynku, a wiedzą i doświadczeniem podzielą się eksperci branżowi.

ABC coachingu

W życiu wykorzystujemy jedynie 60-70% naszego potencjału intelektualnego. Zadaniem coacha jest pomoc w wydobyciu i wykorzystaniu pozostałych trzydziestu.
ABC coachingu. Fot. Shutterstock ABC coachingu. Fot. Shutterstock

Technika coachingu polega na odkrywaniu mocnych stron menedżerów, pomaga omijać osobiste bariery i ograniczenia, uł‚atwia efektywne funkcjonowanie w zespole. Coaching, choć często mylony z doradztwem, nie oferuje gotowych rad czy rozwiązań. Wychodzi z zał‚ożenia, że klient posiada potencjał do rozwiązania danego problemu, a coach pomaga mu jedynie ten potencjał wyzwolić‡.

Proces coachingowy dotyczy zwykle trzech obszarów:

  • służy rozwojowi kompetencji, ale także motywacji menedżerów zajmujących się nowymi dla siebie zadaniami lub podejmujących się nowych, strategicznych dla firmy wyzwań.
  • Ma znaczenie dla zmiany dotychczasowych postaw lub nastawień„ przeszkadzających w opracowywaniu nowych rozwiązań. Sprzyja także odkrywaniu mało użytecznych i nieefektywnych strategii dział‚ań„. Wynikiem procesu powinna by㇠jasna wizja celów oraz umieję™tność doboru optymalnych metod ich osią…gnię™cia.
  • Dąży do maksymalnego wykorzystania potencjału osobistego, dzię™ki wspieraniu posiadanych już możliwoś›ci.

Coaching zewnę™trzny

W przypadku menedżerów wyższego i najwyższego szczebla najczęściej stosowany jest coaching zewnę™trzny. Współpraca z konsultantem z zewnątrz, posiadającym odpowiednie umieję™tnoś›ci i wiedzę, zwię™ksza szanse na zachowanie obiektywizmu w stosunku do uczącego się™. Wią…że się to z brakiem emocjonalnego zaangażowania w relacje panujące w firmie, a także dział‚ań polegających na budowaniu tam własnej pozycji.
Niezależny ekspert, posiadający wszechstronne umieję™tnoś›ci i doświadczenia, zwię™ksza szanse na ogarnięcie całości organizacji oraz tych aspektów firmy, które są… związane z pracą… danego menedżera. Coaching zewnę™trzny pozwala także na dokonanie bezstronnej oceny potencjału menedżera z punktu widzenia osoby z zewnątrz. Doś›wiadczonemu coachowi, ponadto, ł‚atwiej jest udzielać wsparcia i doradzać przy alternatywnych rozwiązaniach dzię™ki kontaktom z wieloma organizacjami z różnych branż. Coaching zewnę™trzny polecany jest menedżerom, którzy wcześ›niej z coachingiem nie mieli nic wspólnego.

Coaching wewnę™trzny

Menedżer sam może wcielić się w rolę coacha. Wymaga to jednak bardzo dobrych umieję™tnoś›ci interpersonalnych. Często jest to jednak pomijane i do roli coacha angażuje się specjalistów, ekspertów w określonej dziedzinie z długim stażem w firmie, ale nie posiadających wysokich umieję™tnoś›ci interpersonalnych.
Podstawową… metodą… używaną… przez coacha - menedżera jest rozmowa. W jej trakcie pracownik pierwszy dokonuje zarówno analizy problemu, jak i przedstawia sposoby jego rozwiązania. To kluczowa zasada. Dzięki temu, przy wsparciu menedżera uczy się samodzielnej analizy swoich dział‚ań i szuka rozwiązań„.
Podejś›cie coachingowe oparte na wspólnym rozwiązywaniu problemów zwię™ksza zaangażowanie pracownika, a co za tym idzie także jego motywację™. Rolą… menedżera jest przygotowanie podwładnym warunków do pracy oraz wspieranie ich dział‚ań„. Taki model zarzą…dzania w firmie umożliwia kreowanie kultury organizacyjnej i budową™ organizacji uczą…cej się™.
Dzięki wspólnemu rozwiązywaniu problemów przekazywane są… informacje zwrotne, pracownicy widzą… wspólne cele, a funkcjonowanie firmy oparte jest na wię™kszym porozumieniu i zrozumieniu. Przełożony postrzegany jest, jako sojusznik oferujący wsparcie. Podstawami współpracy menedżera - coacha z podwładnymi są… bezpieczeń„stwo i zaufanie.
Ukierunkowany i zaplanowany rozwój pracownika umożliwia bieżą…cą… ocenę jego możliwoś›ci, a także wyznaczanie obszaru dalszego rozwoju.

 

Dariusz Dziewięcki - KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.