zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Znaczenie informacji w prognozowaniu kursu walutowego

 Tak jak w wielu innych dziedzinach, również na Foreksie rola informacja jest nieoceniona. Dobrze poinformowany gracz jest w stanie podjąć znacznie korzystniejsze decyzje, które będą charakteryzowały się mniejszym stopniem ryzyka. Które informacje posiadają największą wartość? Skąd je czerpać?

 Tylko najświeższe wiadomości

Żadem profesjonalny trader rynku Forex nie może sobie pozwolić na przeoczenie jakiekolwiek ważnej informacji, która może wywołać poważne ruchy cenowe na parze walutowej, będącej w kręgu jego zainteresowań. Najcenniejsze są jak najświeższe wiadomości, np. takie jak jeden z wielu aktualnych komentarzy walutowych na stronie brokera XTB, gdyż od tego, jak szybko uda się je wykorzystać podane informacje, zależeć może wysokość zysku, jaki można uzyskać na giełdzie walutowej. Warto posiadać również odpowiednie doświadczenie oraz umiejętności, które pozwolą ocenić, w jakim stopniu dana wzmianka wpłynie na kurs walut.

Źródło informacji

Cenne są wyłącznie sprawdzone wiadomości oraz komentarze walutowe, gdyż tylko one są w stanie wpłynąć na skuteczną prognozę kursu walutowego. Cennym źródłem informacji są z pewnością serwisy analityczne prowadzone przez kluczowych brokerów na rynku. Jednym z takich pośredników Forex, jest dom maklerski X-Trade Brokers, którego eksperci każdego dnia zamieszczają odpowiedni komentarz walutowy, dotyczący każdej ważniejszej wiadomości pochodzącej ze świata polityki lub gospodarki. Takie informacje można wykorzystać w przeprowadzeniu analizy fundamentalnej, która będzie cennym uzupełnieniem analizy technicznej.

Wiadomości makroekonomiczne

Wszystkie ważniejsze wydarzenia na świecie, zarówno te pochodzące ze sceny politycznej, ekonomicznej, jak również informacje na temat poważniejszych katastrof lub konfliktów zbrojnych, mogą mieć ogromny wpływ za zachowanie się niektórych walut. Warto wiedzieć, jak dana wiadomość wpłynie za kurs wybranej pary walutowej, by wykorzystać taką sposobność do osiągnięcia zysku lub nie dopuścić do stratnego zamknięcia już otwartej pozycji. Mniej doświadczeni gracze giełdy walutowej powinni dokładnie prześledzić kalendarz ekonomiczny na nadchodzący czas, który to zawiera wszystkie ważniejsze wydarzenia wraz z opisem wagi każdego z tych wypadków. Można go znaleźć na serwisach większości brokerów rynku Forex. Powinien się tam również znaleźć odpowiednie wyjaśnienie opisujące istotne z punktu widzenia inwestora zdarzenia. Wystarczy spojrzeć na komentarz walutowy wykonany przez głównego ekonomistę domu maklerskiego XTB dr Przemysława Kwietnia "Kluczowe wydarzenia tego tygodnia mamy w czwartek (EBC) i w piątek (payrolls w USA). Jutro kalendarz jest dość lekki, ciekawe z punktu widzenia euro mogą być dane o inflacji we Włoszech (11:00), zaś dla dolara australijskiego ważny będzie komunikat po decyzji Banku Australii (4:30 naszego czasu)".


W tak szybko zmieniających się warunkach na tej niezwykle dynamicznej giełdzie walutowej, rola najświeższej informacji jest wręcz nieoceniona, ważna jest również wiedza, które z tych zdarzeń są istotne dla inwestycji gracza. Inwestorzy, którzy posiadają dostęp do aktualnych wydarzeń ze świata oraz są w stanie wykorzystać takie dane w przeprowadzonych przez siebie analizach, będą znajdować się zawsze krok do przodu przed innymi uczestnikami rynku Forex.

 

 

 

Autor zewnętrzny
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.