zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Ład korporacyjny

Praca menedżera jest stresująca nie tylko dlatego, że polega na użeraniu się z opornymi pracownikami i niedouczonymi klientami. To też cały obszar mniej lub bardziej subtelnych potyczek z najwyższą kadrą… zarzą…dzają…cą oraz właścicielami/akcjonariuszami. W zależnoś›ci od klimatu panującego w firmie menedżerowie mogą by㇠albo władcami absolutnymi, wyrobnikami albo rozsądnymi zarządcami.
fot. shutterstock fot. shutterstock

Jednak klimat firmy to jedno, a przepisy prawne to drugie. Tworzenie zasad, procedur oraz instytucji (np. rada nadzorcza) ładu korporacyjnego to przejaw obaw właścicieli i inwestorów związanych z "wyczynami" menedżerów w takich firmach jak Enron, Arthur Andersen, Tyco czy WorldCom. Skandale finansowe i obyczajowe niszczą nie tylko reputację danej firmy i opinię samego menedżera, ale też podważają społ‚eczne zaufanie do biznesu jako całości. Ład korporacyjny nie wykorzeni wszystkich złych nawyków z ludzi - może jednak znacznie ograniczy㇠ryzyko i wielkość potencjalnych szkód.

Do tej pory brakowało polskiej literatury w tym temacie. Ta książka uzupełnia lukę wiedzy kadry zarządzają…cej o ciekawe informacje na temat istoty i teorii własności korporacyjnej, procesu instytucjonalizacji własności korporacyjnej, wpływu własności na proces zarzą…dzania i kontrolowania dział‚alności spółek, a także wybranych teorii ładu korporacyjnego, opisujących zachowania menedżerów i ich przyczyny w stosunku do firmy i jej właścicieli.

Jest to książka przeznaczona dla członków kierownictwa firm, którzy niedł‚ugo powinni awansować na najwyższe stanowiska i wejść w orbitę kontaktów z właścicielami/akcjonariuszami firm. Dużo dowiedzą się z niej również osoby mające ambicje wejścia do rady nadzorczej jakiejś firmy (szczególnie przyda się rozdział‚ 9, zawierający wyniki badań rad nadzorczych w polskich firmach). właściciele firm, inwestorzy lub akcjonariusze mogą potraktować ją… jako ciekawostkę rozwijającą wiedzę o biznesie - to nie jest praktyczna książka "krótki weekendowy kurs organizacji rady nadzorczej". Świetnie jednak się sprawdza jako literatura wprowadzająca w taki kurs.

Ksią…żka "Ład korporacyjny. Doś›wiadczenia światowe oraz kierunki rozwoju" Jana Jeżaka (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010) jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.beck.pl.

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.