zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Ład korporacyjny

Praca menedżera jest stresująca nie tylko dlatego, że polega na użeraniu się z opornymi pracownikami i niedouczonymi klientami. To też cały obszar mniej lub bardziej subtelnych potyczek z najwyższą kadrą… zarzą…dzają…cą oraz właścicielami/akcjonariuszami. W zależnoś›ci od klimatu panującego w firmie menedżerowie mogą by㇠albo władcami absolutnymi, wyrobnikami albo rozsądnymi zarządcami.
fot. shutterstock fot. shutterstock

Jednak klimat firmy to jedno, a przepisy prawne to drugie. Tworzenie zasad, procedur oraz instytucji (np. rada nadzorcza) ładu korporacyjnego to przejaw obaw właścicieli i inwestorów związanych z "wyczynami" menedżerów w takich firmach jak Enron, Arthur Andersen, Tyco czy WorldCom. Skandale finansowe i obyczajowe niszczą nie tylko reputację danej firmy i opinię samego menedżera, ale też podważają społ‚eczne zaufanie do biznesu jako całości. Ład korporacyjny nie wykorzeni wszystkich złych nawyków z ludzi - może jednak znacznie ograniczy㇠ryzyko i wielkość potencjalnych szkód.

Do tej pory brakowało polskiej literatury w tym temacie. Ta książka uzupełnia lukę wiedzy kadry zarządzają…cej o ciekawe informacje na temat istoty i teorii własności korporacyjnej, procesu instytucjonalizacji własności korporacyjnej, wpływu własności na proces zarzą…dzania i kontrolowania dział‚alności spółek, a także wybranych teorii ładu korporacyjnego, opisujących zachowania menedżerów i ich przyczyny w stosunku do firmy i jej właścicieli.

Jest to książka przeznaczona dla członków kierownictwa firm, którzy niedł‚ugo powinni awansować na najwyższe stanowiska i wejść w orbitę kontaktów z właścicielami/akcjonariuszami firm. Dużo dowiedzą się z niej również osoby mające ambicje wejścia do rady nadzorczej jakiejś firmy (szczególnie przyda się rozdział‚ 9, zawierający wyniki badań rad nadzorczych w polskich firmach). właściciele firm, inwestorzy lub akcjonariusze mogą potraktować ją… jako ciekawostkę rozwijającą wiedzę o biznesie - to nie jest praktyczna książka "krótki weekendowy kurs organizacji rady nadzorczej". Świetnie jednak się sprawdza jako literatura wprowadzająca w taki kurs.

Ksią…żka "Ład korporacyjny. Doś›wiadczenia światowe oraz kierunki rozwoju" Jana Jeżaka (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010) jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.beck.pl.

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.