zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Coaching kadry kierowniczej

Coaching w życiu zawodowym menedżera może objawić się w dwóch postaciach.  
fot. shutterstock fot. shutterstock

Postać pierwsza to indywidualne lub zespoł‚owe spotkania z coachem. W tym przypadku chodzi o rozwój zawodowy lub osobisty - a menedżer jest stroną… otrzymującą od coacha ćwiczenia, pytania, inspirujące historie. Celem korzystania z coachingu w ten sposób jest doszlifowanie menedżera: mentalnych, psychologicznych, czynnościowych, aby stał się pożą…danym kandydatem do awansu w firmie na wyższe stanowisko kierownicze. Czasem w wyniku takich spotkań„ menedżer postanawia zmieni㇠firmę™, a nawet branżę™ - takie historie bardzo działają na wyobraźnię™, jednak zdarzają… się stosunkowo rzadko. Wię™kszość z nas nie posiada takich źródeł‚ dochodu lub oszczę™dnoś›ci, które pozwolił‚yby bezboleśnie przeży㇠okres przejścia.

Druga postać coachingu z jaką może zetknąć się menedżer to nieformalna dział‚alność coachingowa w stosunku do swoich podwładnych: członków zespoł‚u projektowego lub pracowników dział‚u. W tym przypadku menedżer w pewnych chwilach swojej pracy "nakłada kapelusz myślowy coacha" i służy swoim podwładnym jako coach. Celem korzystania z coachingu w ten sposób jest szlifowanie podwładnych po to, aby awansowali wyżej, oraz po to by wyrobić sobie w firmie reputację "czł‚owieka-kuźni wysoko wykwalifikowanych kadr". Taki menedżer nie mierzy w awans stanowiskowy, a w awans prestiżowy i finansowy. Jeśli podwładni takiego menedżera naprawdę™ osiągają… znaczne sukcesy, taki menedżer jest niezastąpiony w firmie - jest też ł‚akomym kąskiem dla innych firm. Niestety, działania coachingowe w tej postaci są… często podejmowane nieformalnie i bez fachowego przeszkolenia, przez co ich skuteczność pozostawia wiele do życzenia.

Ponieważ ta książka - "Coaching kadry kierowniczej" - zawiera zarówno teorię (nieco), jak i praktyczny model coachingu pracowników z ćwiczeniami i wskazówkami dla coacha (znacznie więcej), możesz korzystać z niej na oba podane wyżej sposoby.

Jeśli korzystasz lub chcesz w najbliższej przyszłoś›ci skorzystać z usług coacha, ta książka pomoże ci uporzą…dkować twoje potrzeby, dą…żenia, a także pomoże w zrozumieniu specyfiki dział‚ań„ coachingowych (m.in. dobry coach nie podsuwa pomysł‚ów) i wyborze odpowiedniego coacha (jeś›li coach nie rozumie którejś› z podanych w książce informacji, to znaczy że brakuje mu podstawowych kwalifikacji do skutecznej pracy z klientami).

Jeśli chcesz pomagać swoim podwładnym w zakresie rozwoju poprzez coaching, ta książka dostarczy ci gotowy do wykorzystania model pracy z klientami-podwładnymi, a także wiele cennych praktycznych wskazówek jak postępować w stosunku do klienta w różnych sytuacjach. Z racji podręcznej objętości (184 strony) i prostego języka (minimum psychologicznego bełkotu) świetnie nadaje się jako pierwsza lektura wprowadzająca w fascynujący świat rozwoju.

Ksią…żka "Coaching kadry kierowniczej" Sabine Dembkowski, Fiony Eldridge, Iana Huntera (Wydawnictwa Profesjonalne PWN, 2010) jest dostępna w cenie ze zniżką… w e-księgarni www.ksiegarnia.pwn.pl.


 

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.