zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Coaching kadry kierowniczej

Coaching w życiu zawodowym menedżera może objawić się w dwóch postaciach.  
fot. shutterstock fot. shutterstock

Postać pierwsza to indywidualne lub zespoł‚owe spotkania z coachem. W tym przypadku chodzi o rozwój zawodowy lub osobisty - a menedżer jest stroną… otrzymującą od coacha ćwiczenia, pytania, inspirujące historie. Celem korzystania z coachingu w ten sposób jest doszlifowanie menedżera: mentalnych, psychologicznych, czynnościowych, aby stał się pożą…danym kandydatem do awansu w firmie na wyższe stanowisko kierownicze. Czasem w wyniku takich spotkań„ menedżer postanawia zmieni㇠firmę™, a nawet branżę™ - takie historie bardzo działają na wyobraźnię™, jednak zdarzają… się stosunkowo rzadko. Wię™kszość z nas nie posiada takich źródeł‚ dochodu lub oszczę™dnoś›ci, które pozwolił‚yby bezboleśnie przeży㇠okres przejścia.

Druga postać coachingu z jaką może zetknąć się menedżer to nieformalna dział‚alność coachingowa w stosunku do swoich podwładnych: członków zespoł‚u projektowego lub pracowników dział‚u. W tym przypadku menedżer w pewnych chwilach swojej pracy "nakłada kapelusz myślowy coacha" i służy swoim podwładnym jako coach. Celem korzystania z coachingu w ten sposób jest szlifowanie podwładnych po to, aby awansowali wyżej, oraz po to by wyrobić sobie w firmie reputację "czł‚owieka-kuźni wysoko wykwalifikowanych kadr". Taki menedżer nie mierzy w awans stanowiskowy, a w awans prestiżowy i finansowy. Jeśli podwładni takiego menedżera naprawdę™ osiągają… znaczne sukcesy, taki menedżer jest niezastąpiony w firmie - jest też ł‚akomym kąskiem dla innych firm. Niestety, działania coachingowe w tej postaci są… często podejmowane nieformalnie i bez fachowego przeszkolenia, przez co ich skuteczność pozostawia wiele do życzenia.

Ponieważ ta książka - "Coaching kadry kierowniczej" - zawiera zarówno teorię (nieco), jak i praktyczny model coachingu pracowników z ćwiczeniami i wskazówkami dla coacha (znacznie więcej), możesz korzystać z niej na oba podane wyżej sposoby.

Jeśli korzystasz lub chcesz w najbliższej przyszłoś›ci skorzystać z usług coacha, ta książka pomoże ci uporzą…dkować twoje potrzeby, dą…żenia, a także pomoże w zrozumieniu specyfiki dział‚ań„ coachingowych (m.in. dobry coach nie podsuwa pomysł‚ów) i wyborze odpowiedniego coacha (jeś›li coach nie rozumie którejś› z podanych w książce informacji, to znaczy że brakuje mu podstawowych kwalifikacji do skutecznej pracy z klientami).

Jeśli chcesz pomagać swoim podwładnym w zakresie rozwoju poprzez coaching, ta książka dostarczy ci gotowy do wykorzystania model pracy z klientami-podwładnymi, a także wiele cennych praktycznych wskazówek jak postępować w stosunku do klienta w różnych sytuacjach. Z racji podręcznej objętości (184 strony) i prostego języka (minimum psychologicznego bełkotu) świetnie nadaje się jako pierwsza lektura wprowadzająca w fascynujący świat rozwoju.

Ksią…żka "Coaching kadry kierowniczej" Sabine Dembkowski, Fiony Eldridge, Iana Huntera (Wydawnictwa Profesjonalne PWN, 2010) jest dostępna w cenie ze zniżką… w e-księgarni www.ksiegarnia.pwn.pl.


 

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.