zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

E-learning. Tajniki edukacji na odległość

 

Mamy kłopot z uczeniem się nowych rzeczy, rzeczy potrzebnych w pracy, do zarabiania pieniędzy. A e-learning to nowa, atrakcyjna okazja do rozwoju.

fot. shutterstock fot. shutterstock

Wchodzisz do wyszukiwarki, wpisujesz nazwę swojej dziedziny. Wyświetlają się strony, kilka tysięcy (patrząc optymistycznie). Żeby to wszystko przejrzeć, potrzebny byłby ci drugi etat. Wchodzisz w kilka pierwszych, głównie po to by zagłuszyć sumienie sączące truciznę w uszy 'musisz być na bieżąco, inaczej wygryzie cię jakiś połowę młodszy hipis'. Oczywiście w takim nastroju za bardzo swojej wiedzy nie powiększysz.

 

Wchodzisz do kilku ulubionych serwisów z informacjami branżowymi. Nawet ciekawe nagłówki tekstów, wchodzisz, miło spędzasz czas. Nie wszystkie jednak rzeczy ci się przydadzą, po prostu nie zostały dopasowane do twoich potrzeb - i w sumie nie mogły zostać. Mówi się trudno.

 

Wchodzisz do księgarni internetowej, żeby zorientować się jakie ciekawe nowe książki się pojawiły. są jakieś dwie książki. Jednak sam spis treści nie rozstrzyga czy znajdziesz w nich wskazówki, inspiracje lub odpowiedzi na trapiące cię pytania. A nawet jeśli coś będzie, to musisz potem jakoś to przełożyć na twoją pracę, na twój kontekst problemu.

 

Patrzysz po ofertach kilku firm szkoleniowych, które znasz. Jedno wygląda ciekawie, ale nie pasuje ci termin. Poza tym to tylko fragment całości, może półtorej godziny. Nie opłaca się.

 

Wyłączasz więc monitor i bierzesz głęboki oddech, mrucząc pod nosem modlitwę lub zaklęcie żeby twoje umiejętności i wiedza znów okazały się wystarczającym argumentem za utrzymaniem cię na stanowisku i z obecną pensją.

 

Przypominasz jednak sobie o nowym narzędziu. E-learning. Podobno można łatwo dopasować do potrzeb, można korzystać kiedy to jest wygodne i podobno jest to przyjemniejsze niż drzemka na przynudzającym szkoleniu.

 

Jak dobrać program e-learningowy odpowiedni dla ciebie i twojej firmy, jak ocenią skuteczność i opłacalność takiego programu, a także jak pokonać bariery wprowadzania programu e-learningowego w firmie - tego dowiesz się z książki ''E-learning. Tajniki edukacji na odległość' Marleny Plebańskiej (Wydawnictwo C.H. Beck, 2011). Książka jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.beck.pl

 

KarieraManagera.pl
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.