zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Aby pozostać w grze o inwestycje, Polska musi przyspieszyć tempo zmian. Priorytet? Rozwój kompetencji cyfrowych i transformacja technologiczna

Jak wynika z raportu „Global Talent Tracker”, opracowanego przez Hays we współpracy z Oxford Economics, Polska redefiniuje swoją rolę na arenie międzynarodowej. Porzucając wizerunek taniego rynku dla outsourcingu prostych procesów, polski rynek coraz silniej zabiega o projekty inwestycyjne wymagające eksperckich kompetencji.

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

Inwestowanie w wartość

Inwestowanie w wartość nie jest jedynie sposobem na zarobienie pienię™dzy. To również - a może przede wszystkim - styl życia, sposób podchodzenia do wydarzeń, do przyszłoś›ci, ustalania hierarchii priorytetów.
fot. shutterstock fot. shutterstock

Inwestowanie w wartość to w sumie prosta procedura: "kup tanio akcje wspaniałej spół‚ki i trzymaj je tak długo, aż osiągniesz zysk na jaki liczysz". Dobrze jest mie㇠oczywiś›cie w portfelu akcje kilku spółek z różnych branż - i bezpieczniej, i wię™kszy zysk.

Jak każda prosta procedura, inwestowanie w wartość nie jest łatwe w realizacji. Wymaga dużej wiedzy, żeby znaleźć‡ wspaniałą spółkę, a nie tylko przypudrowaną tandetę z kompletnym brakiem szacunku dla klientów. Wymaga cierpliwości, by trzymać akcje pomimo wahań kursów giełdowych. Wymaga odwagi, aby kupić tanio - a więc wtedy, gdy rynek przeżywa kryzys, a perspektywy wzrostów są… bardzo odległe. Wymaga uczciwości, aby przyznać się do pomyłki (bo że te się zdarzą, to rzecz pewna) i śmiał‚o iść dalej, bez zadręczania się czy szukania winowajców. Wymaga dyscypliny, aby nie rzucić się na pierwszą lepszą okazję, ale by szukać wytrwale do momentu znalezienia "gwiazdy".

Inwestowanie w wartość jest zatem dobrą szkołą życia w ogóle, a zarzą…dzania - mię™dzy innymi. Bo czy menedżer nie potrzebuje wiedzy o spółkach, rynkach i pracownikach? Czy nie potrzebuje takich cech jak cierpliwość, dyscyplina, odwaga, uczciwość? Inwestowanie w wartość jest zatem dobrym treningiem tych cech i jeszcze kilku innych, które nie zostały tutaj wymienione.

Na szczꙶ›cie, żeby trenować na sposób inwestorów w wartość, można iść trochę na skróty i nie potrzeba od razu kupować akcji. Można przeczytać książkę na ten temat i troszkę pomyśle㇠nad nią, nad sobą, nad swoim podejściem do życia, do pracy. Książkę taką jak ta - która nie tylko zawiera mnóstwo ciekawych i inspirujących informacji, ale miło się ją… czyta do poduszki, w towarzystwie cieplutkiej kawy w ciemny, zimowy wieczór.

Ksią…żka "Inwestowanie w wartość" Glena Arnolda (Wydawnictwa Profesjonalne PWN, 2010) jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.pwn.pl.

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.