zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Inwestowanie w wartość

Inwestowanie w wartość nie jest jedynie sposobem na zarobienie pienię™dzy. To również - a może przede wszystkim - styl życia, sposób podchodzenia do wydarzeń, do przyszłoś›ci, ustalania hierarchii priorytetów.
fot. shutterstock fot. shutterstock

Inwestowanie w wartość to w sumie prosta procedura: "kup tanio akcje wspaniałej spół‚ki i trzymaj je tak długo, aż osiągniesz zysk na jaki liczysz". Dobrze jest mie㇠oczywiś›cie w portfelu akcje kilku spółek z różnych branż - i bezpieczniej, i wię™kszy zysk.

Jak każda prosta procedura, inwestowanie w wartość nie jest łatwe w realizacji. Wymaga dużej wiedzy, żeby znaleźć‡ wspaniałą spółkę, a nie tylko przypudrowaną tandetę z kompletnym brakiem szacunku dla klientów. Wymaga cierpliwości, by trzymać akcje pomimo wahań kursów giełdowych. Wymaga odwagi, aby kupić tanio - a więc wtedy, gdy rynek przeżywa kryzys, a perspektywy wzrostów są… bardzo odległe. Wymaga uczciwości, aby przyznać się do pomyłki (bo że te się zdarzą, to rzecz pewna) i śmiał‚o iść dalej, bez zadręczania się czy szukania winowajców. Wymaga dyscypliny, aby nie rzucić się na pierwszą lepszą okazję, ale by szukać wytrwale do momentu znalezienia "gwiazdy".

Inwestowanie w wartość jest zatem dobrą szkołą życia w ogóle, a zarzą…dzania - mię™dzy innymi. Bo czy menedżer nie potrzebuje wiedzy o spółkach, rynkach i pracownikach? Czy nie potrzebuje takich cech jak cierpliwość, dyscyplina, odwaga, uczciwość? Inwestowanie w wartość jest zatem dobrym treningiem tych cech i jeszcze kilku innych, które nie zostały tutaj wymienione.

Na szczꙶ›cie, żeby trenować na sposób inwestorów w wartość, można iść trochę na skróty i nie potrzeba od razu kupować akcji. Można przeczytać książkę na ten temat i troszkę pomyśle㇠nad nią, nad sobą, nad swoim podejściem do życia, do pracy. Książkę taką jak ta - która nie tylko zawiera mnóstwo ciekawych i inspirujących informacji, ale miło się ją… czyta do poduszki, w towarzystwie cieplutkiej kawy w ciemny, zimowy wieczór.

Ksią…żka "Inwestowanie w wartość" Glena Arnolda (Wydawnictwa Profesjonalne PWN, 2010) jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.pwn.pl.

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.