zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Kompendium wiedzy o społeczeństwie, państwie i prawie

Jeszcze kilkanaście lat temu zarzą…dzanie biznesem nie wymagało od menedżerów znajomości zagadnień społ‚ecznych. Potem pojawiły się media społ‚ecznościowe i świat się zmienił.
fot. shutterstock fot. shutterstock

Kiedyś biznes był oparty na prostym modelu produkcji i dystrybucji towarów. Menedżerowie przejmowali się wydajnością i jakoś›cią…, a pracownicy przejmowali się wypeł‚nianiem norm produkcji. Kontakty mię™dzy firmami ograniczały się do poziomu dyrektorów zarządzają…cych, którzy wspólnie pozowali do zdjęć na dorocznych spotkaniach branżowych i pochłaniali kolejne tace biszkoptów z krewetkami.

Teraz menedżerowie muszą wziąć pod uwagę™ takie zjawiska jak wirtualne sieci branżowe, kultura firmowa (w rozumieniu tworzenia małych grup i przywództwa), nacisk społ‚eczny, bezpoł›rednie kanały kontaktu z klientami (czyli media społ‚ecznościowe). Nagle bardzo przydatne okazały się umieję™tnoś›ci negocjacji, asertywności, wystąpień publicznych, zarzą…dzania grupami, a także podstawowa umieję™tność pozostająca jeszcze w cieniu czyli sprawność w kontaktach mię™dzyludzkich.

Ta sprawność nawiązywania znajomości, ich podtrzymywania i wzbogacania jest dziś kluczowa dla wszystkich, którzy chcą zrobić karierę, profesjonalnie wypeł‚niać swoje obowiązki, oraz którzy poczuwają się do niewielkiej odpowiedzialności za swój wpł‚yw na życie innych ludzi.

Rozwijanie w sobie tej umieję™tnoś›ci następuje poprzez treningi, realne kontakty z różnymi ludźmi w różnych sytuacjach, lekturę praktycznych poradników, ale także przez wzbogacanie teoretycznej wiedzy z dziedziny socjologii, wiedzy o społeczeństwie i prawa.

Zapisanie się na specjalistyczne studia z tego zakresu (nawet podyplomowe) to duży krok. Warto zacząć od czegoś mniejszego - przejrzenia notatek ze studiów (na kierunku zarzą…dzanie zawsze jest przedmiot 'socjologia') albo przeczytania niewielkiego 'bryku' z tej dziedziny.

Takim brykiem jest 'Kompendium wiedzy o społeczeństwie, państwie i prawie'. Autorzy płynnie, bez zadęcia i przeładowania żargonem objaśniaja:
***  podstawowe zasady życia ludzi (m.in. kategorie społ‚eczne, normy, sprawiedliwość),
***  masowe instytucje pozwalające osiągniąć efekty niemożliwe do uzyskania w pojedynkę (instytucje publiczne, aparat państwowy, samorząd),
***  zasady interakcji mię™dzy ludźmi w sytuacjach publicznych i prywatnych (prawo, wolności, obowiązki, kary, przepisy postę™powania),
***  założenia wpł‚ywające na skuteczność instytucji publicznych (doktryny polityczne).

Jest to bardzo ciekawa i pouczająca lektura dla tych, którzy lubią działać i podejmować decyzje w oparciu o rzetelną wiedzę. Ta książka raczej nie uczy konkretnych umieję™tnoś›ci (choć ambitny czytelnik może pewne rzeczy z niej wyciągnąć np. o sprawiedliwości lub o prawie spadkowym), wzmacnia natomiast postawy prospoł‚eczne i udowadnia, że w interesie każdego czł‚owieka jest pokojowe współ‚dział‚anie z innymi ludźmi. Razem naprawdę można więcej, ponieważ nie ma powodu abyśmy byli sobie wrogami.

Ksią…żka 'Kompendium wiedzy o społeczeństwie, państwie i prawie' Marzeny Kordeli (red.) (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010) jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.pwn.pl.

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.