zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Nowoczesne koncepcje strategii orientacji na klienta

Nie da się ukryć‡, że obecnie panuje moda (żeby nie uży㇠mocniejszego sł‚owa "szaleństwo") na punkcie internetowych mediów społ‚ecznościowych. Każda firma stawia sobie za punkt honoru posiadanie konta na Facebooku i dzielenie się ulotnymi wrażeniami przez Twitter, niektóre (z reguły te bardziej piśmienne) prowadzą nawet bloga, a już zupełnie wyjątkowe przypadki administrują forum dyskusyjnym dla klientów.
fot. shutterstock fot. shutterstock

Przy takiej masowej popularności zdawało by się, że wszyscy wszystko świetnie wiedzą na temat kontaktów z klientami i tworzenia dla firmy wartości poprzez owe kontakty.

Prawda jest jednak dość wstydliwa: mało kto ma pomysł jak zyskownie poł‚Ä…czy㇠"social" ze sprzedażÄ… (podkreślmy "zyskownie", bo darmowe rozdawnictwo nie tworzy zysków, a jedynie pasożytuje na budżecie marketingowym), mało kto przejmuje się zdaniem klientów, mało kto tworzy rozwiązania marketingowe (marketing-mix) użyteczne dla klientów.

Dzieje się tak, ponieważ kadrze zarządzają…cej oraz konsultantom brakuje wiedzy na temat postaw klientów, strategii orientacji na klienta, procesów psychologicznych prowadzących do pierwszego zakupu oraz do zakupów powtórnych. Narzę™dzia internetowe i ich oślepiający blask "cool-ności" nie zapewnią skuteczności, jeś›li nie bę™dą wykorzystywane zgodnie z jakimś planem, w jakimś określonym celu, do jakiejś określonej publiczności.

Ta książka - mimo zbyt długiego tytułu - zawiera sporo interesującej wiedzy na temat współ‚działania firmy z klientami.

Pierwsza myśl z brzegu po lekturze ksią…żki - problemy firm w kontaktach z klientami powstają dlatego, że firmy tradycyjnie dział‚ały w strategii "agrafki" czyli "my robimy co robimy, jeś›li klientowi odpowiada, to niech kupuje". Teraz firmy wskoczyły do pocią…gu "social" i umożliwiły klientom kontakt z firmą. Nagle okazało się, że klienci wymagają drobnych zmian w produkcie, co odpowiada strategii "rzepa" - "dostosowujemy się do potrzeb różnych klientów, odpowiednio modyfikując swoje procesy i produkty". Firmy nie posiadają kompetencji by skutecznie działać w strategii "rzepa", więc albo pozostają przy strategii "agrafki" (czym denerwują klientów, którzy spodziewali się zrozumienia i podję™cia dział‚ań ze strony firmy), albo próbują nieudolnie działać w nowy sposób (czym denerwują klientów, którzy oczekują sprawności i efektywności, a nie uczenia się na ich skórze).

Oczywiś›cie nikt w firmach nie zdaje sobie sprawy, że istnieją strategie "agrafki" i "rzepa". Wydaje się, że wystarczy "starać się lepiej", by osią…gnąć sukces. Ale żadne staranie nie pomoże, bo obie te strategie kontaktów z klientami są… diametralnie różne i samym "chciejstwem" nie da się tego przeskoczyć‡. Trzeba od nowa zaprojektować procesy kontaktu z klientami, produkcji, edukacji klientów. To duża zmiana, a nie tylko chwilowa kosmetyka.

Opisy strategii "agrafki", "rzepa", "zamka błyskawicznego", 10 zasad skutecznego marketingu relacji, modele zachowań klientów, modele satysfakcji klienta, metody pomiaru satysfakcji, przeszkody we wprowadzaniu zmiany sposobu działania na bardziej nastawiony na klienta, 9 - mię™dzy innymi takie ciekawe rzeczy znajdziesz w tej książce.

Jeśli jesteś menedżerem odpowiadającym za program kontaktu z klientami lub jeś›li po prostu ciekawi cię tematyka relacji z klientami, ta książka poszerzy twoją wiedzę w tej dziedzinie.

Tytuł ksią…żki to "Nowoczesne koncepcje strategii orientacji na klienta" Bożeny Pawłowskiej, Justyny Witkowskiej, Lecha Nieżurawskiego (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010). Jest ona dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.pwn.pl.

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.